Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Ulkomailla asuvan Miran" itseään toistavat ihmettelyt ja päivittelyt Ilta-Sanomissa

Vierailija
08.03.2021 |

Onko kukaan muu väsynyt noihin itseään toistaviin ihmettelyihin ja päivittelyihin, joissa Mira kertoo vuorotellen mitä ihmettelee ulkomailla, ja vuoroin miten ulkomaat eroavat Suomesta? Kelaan nykyään niiden ohi, mutta pistää silmään nuo lähes identtiset otsikot.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa tuokin rahoittaa elämäänsä ulkomailla. Uusi tulokulma noihin juttuihin olisi kyllä enemmän kuin tervetullutta.

Vierailija
2/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että on näitä huomionarttuja jotka ovat niin internäciönääl että iltapaskojen toimittajilla on niitten vip priority hotline puhelinnumerot koska he asuvat ulkomailla ja heillä on ULKOMAALAINEN MIES. HUOM!!! ULKOMAALAINEN!!!

Jos on jokunen edes pieni juttu joka kaipaa kommenttia kyseisestä maasta niin he kyllä se antavat ja mainitsevat samalla että heillä on ULKOMAALAINEN mies. HUOM!!!

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005375313.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että on näitä huomionarttuja jotka ovat niin internäciönääl että iltapaskojen toimittajilla on niitten vip priority hotline puhelinnumerot koska he asuvat ulkomailla ja heillä on ULKOMAALAINEN MIES. HUOM!!! ULKOMAALAINEN!!!

Jos on jokunen edes pieni juttu joka kaipaa kommenttia kyseisestä maasta niin he kyllä se antavat ja mainitsevat samalla että heillä on ULKOMAALAINEN mies. HUOM!!!

No mitenkäs tämä nyt sua triggeröi? Kyllä ihan itsekin löydät Itiksen sivuilta juttunumeron, johon ottaa yhteyttä jos sulle tapahtuu jotain uutisoinnin arvoista,  olet vaikka isossa maanjäristyksessä osallisena tms. dramaattista. Varmasti siinä tapauksessa mielellään ottavat haastattelusi ja kuvasi vastaan, ulkomaalainen puoliso tai ei. 

ps. ei, me muut emme ajattele että on jotenkin hienoa tai jännää, jos on ulkomaalainen puoliso. Tuo ajatus on ihan omaa tuotantoasi. 

Vierailija
4/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitenkäs tämä nyt sua triggeröi? Kyllä ihan itsekin löydät Itiksen sivuilta juttunumeron, johon ottaa yhteyttä jos sulle tapahtuu jotain uutisoinnin arvoista,  olet vaikka isossa maanjäristyksessä osallisena tms. dramaattista. Varmasti siinä tapauksessa mielellään ottavat haastattelusi ja kuvasi vastaan, ulkomaalainen puoliso tai ei. 

ps. ei, me muut emme ajattele että on jotenkin hienoa tai jännää, jos on ulkomaalainen puoliso. Tuo ajatus on ihan omaa tuotantoasi. 

Noh, miten tuo ulkomaalainen puoliso oli niin relevanttia maanjärjestykseen että piti tuoda se oikein kuvan kanssa esille? Ja tuon tyyppisiin ämmiin törmää ihan oikeassa elämässäkin. Kaikki on niin hienoa kun on ulkomaalainen mies. Aina pitää väkisin tuoda esille.

Vierailija
5/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta "Miran" ihmettelyt eri maista (ei niinkään Suomesta) on pieninä annoksina ihan semimielenkiintoista, jos siis keksii jotain sellaista, mitä harvemmin on mediassa. Mutta jos on tätä tasoa "Italiassa ei juoda cappucinoa kuin aamulla" niin on kyllä aika köyhää. Sen sijaan olisi kiva lukea vähän erikoisemmista paikoista, kuten jostain Pakistanin vuoristoseutujen asukkaiden arkielämän erikoisuuksista. Esim. ne alueet, joilta Nobelin rauhanpalkinnon saanut Malala Yozafi oli kotoisin. Mutta toki toimittajalle on realistisempaa juoda aamucappucinoa Italiassa ja kirjoittaa Suomeen, että elkääpä ikinä olko sitten niin noloja juntteja, että tilaisitte maitokahveeta Italiassa lounaan jälkeen! 

Vierailija
6/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

IS, Hesari, Vauva, ne kaikki on Sanomakonsernin viiiitun passssssssskaa, juu. Älkää koskaan ostako Iltasanomaa tai tilatko Hesaria.

Vierailija
7/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, miten tuo ulkomaalainen puoliso oli niin relevanttia maanjärjestykseen että piti tuoda se oikein kuvan kanssa esille? Ja tuon tyyppisiin ämmiin törmää ihan oikeassa elämässäkin. Kaikki on niin hienoa kun on ulkomaalainen mies. Aina pitää väkisin tuoda esille.

Voi olla ihan sattumaa mutta voi myös johtua siitä, että jos asuu jossain maassa ulkomaalaisen eli siinä tapauksessa paikallisen puolison kanssa, ei ole samalla tavalla irrallinen yksinäinen ulkomaalainen vieraassa ympäristössä. Minä asuin yksin (olen nainen) eräässä Euroopan ulkopuolisessa suhteellisen kehittymättömässä maassa töiden puolesta noin vajaan vuoden. Samassa maassa asui myös paikallisten ihmisten kanssa naimisissa olevia suomalaisia naisia ja miehiä ja tietyllä tavalla heillä oli erilainen asema tai suhde tuohon maahan kuin minulla. Minä olin eri tavalla irrallinen ja ulkopuolinen, he olivat sukulaisineen ja turvaverkkoineen lähempänä paikallisia ja paremmin integroituneita kyseiseen maahan. Siten ymmärrän, että jossain maassa asuva ekspatti voi kokea tärkeänä tuoda esiin, että hänellä on samasta maasta paikallinen puoliso. 

8/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin sinulle tulppaanikimpun antaa tuosta kommentista. Kiitos! Ulkomaalainen sen olla pitää .Muuten ei ole tarpeeksi poliittisesti korrektia. 

Vierailija
9/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomat muutenkin toistaa itseään. Joka viikko on monena päivänä samat 5-10 kohtaa joilla laihtua, tehdä elämänmuutos, parantaa jaksamista. Niissä on joka kerta samat riittävä uni, liikuntaa ja lisää kasvissyöntiä.

Vierailija
10/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasualainen nainen on maailman kaunein nainen.

Vierailija
11/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se Mira jonkun toimittajan kaveri?

Vierailija
12/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Miraa ole oikeasti edes olemassa, se on toimittajien keksimä juttutyyppi.

Vierailija
13/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä selittäisi kyllä paljon.

Vierailija
14/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä selittäisi kyllä paljon.

Kuulostaa ettei haluta myöntää toimittajan kaveriksi. XD

Onhan siitä kuviakin.

Vierailija
15/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miran artikkeleissa ei ole ollut kommentointia enää muutamaan viikkoon. Ei ihme. Paljonhan niissä ihmeteltiin juttujen toistoa ja sitä, kuinka pitkä sopimus Miralla ja IS:llä on, kun alkaa vaikuttaa niin väkisin väännetyltä.

Vierailija
16/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ihan sattumaa mutta voi myös johtua siitä, että jos asuu jossain maassa ulkomaalaisen eli siinä tapauksessa paikallisen puolison kanssa, ei ole samalla tavalla irrallinen yksinäinen ulkomaalainen vieraassa ympäristössä. Minä asuin yksin (olen nainen) eräässä Euroopan ulkopuolisessa suhteellisen kehittymättömässä maassa töiden puolesta noin vajaan vuoden. Samassa maassa asui myös paikallisten ihmisten kanssa naimisissa olevia suomalaisia naisia ja miehiä ja tietyllä tavalla heillä oli erilainen asema tai suhde tuohon maahan kuin minulla. Minä olin eri tavalla irrallinen ja ulkopuolinen, he olivat sukulaisineen ja turvaverkkoineen lähempänä paikallisia ja paremmin integroituneita kyseiseen maahan. Siten ymmärrän, että jossain maassa asuva ekspatti voi kokea tärkeänä tuoda esiin, että hänellä on samasta maasta paikallinen puoliso. 

Höh en ymmärrä alapeukkujen määrää viestilleni. Mielestäni tuo logiikka on ihan ymmärrettävä. Useimmissa tapauksissa on erilaista asua ihan vieraassa maassa (ja kulttuurissa) jos on paikallinen puoliso vrt. asuu yksin. Jos Muhis 1 muuttaa Irakista Suomeen, elelee poikamiehenä lähinnä oman kulttuurinsa edustajien parissa, on hänellä aika erilainen suhde Suomeen kuin Muhis 2:lla, jolla on suomalainen vaimo, mökkeilevät kesän Kiuruvedellä, käy tekemässä lumityöt anoppilassa Lohjalla ja istuu saunassa appiukon kanssa. 

Vierailija
17/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton miehen nimen kun googlaa, niin tulee ainakin LinkedIn-profiili, josta käy ilmi yhteydet Suomeen. Miran artikkelin kuvissa on yleensä hänen miehensä nimi.

Vierailija
18/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin helppoa naiselle muuttaa ulkomaille. Laittaa deitti-ilmoituksen maahan, johon haluaa muuttaa ja sitten vaan tapaamaan miehiä. Naisen ei tarvitse elättää perhettä, joten työtä ei tarvita. Voi sitten etsiä sitä hiljalleen jos haluaa. Mies ei yleensä kelpaa jos ei ole rahaa eli työtä. Työpaikan löytäminen ilma työlupaa on yleensä hankalaa.

Vierailija
19/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aasualainen nainen on maailman kaunein nainen.

Aasialainen vaimo suomalaiselle miehelle. Voiko enempää elämältä suomalainen mies edes toivoa? Eipä tule mieleen ainakaan äkkiseltään mitään.

Vierailija
20/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena mielestäni ihan kiva, että joku kertoo kokemuksiaan maailmalta. Mutta jutut ovat kyllä olleet aika tylsiä, en ainakaan itse ole saanut niistä mitään uutta tietoa vaikka en mikään kosmopoliitti itse olekaan ja kohtuullisen vähän matkustanut.

Mutta vielä tylsempi on nimetön espanjalainen, joka asuu Suomessa ja ihmettelee milloin mitäkin. Tämä juttutyyppi on aivan harvinaisen epäkiinnostava. Se ei tuo sitä vähääkään uutta tietoa, mitä Mira voisi edes potentiaalisesti tuoda.