Miten pääsen Omakantaan?
14.4.26 jälkeen ei pääse mihinkään vatun viranomaissivulle ilman että yriteään tyrkyttää antamaan sposti. En halua mitään suomi- fi sähköisen palvelun käyttäjäksi! Haluan vaan uusia reseptini ja vastaanottaa viranomaisilta paperipostia.
Eli miten pääsen uusimaan reseptini?
Kommentit (12)
Mene Kelan sivulta ihan alas asti. sieltä löytyy omakanta. Kirjaudu omakelaan ensin.
Sen suomi sähköpostin voi kieltää.
Kirjaudut sinne omakantaan ja annat s-postin suomi.fi:lle. Kun olet hoitanut reseptiasiat menet suomi.fi ja sieltä saa vaihdettua takaisin paperipostiin, se on vuoden voimassa ja ne ei tyrkytä sitä enää.
Jos lukisit ihan itse ne ohjeet, tietäisit, ettei sähköpostia ole pakko antaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän mobiilivarmennetta.
Mites se mobiilivarmenne asiaan vaikuttaa?
Soita taksi ja sano kuljettajalle että vie minut omakantaan. Se on sitten kuljettajan ongelma miten sinut sinne järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Kirjaudut sinne omakantaan ja annat s-postin suomi.fi:lle. Kun olet hoitanut reseptiasiat menet suomi.fi ja sieltä saa vaihdettua takaisin paperipostiin, se on vuoden voimassa ja ne ei tyrkytä sitä enää.
Juuri näin. Suomi.fi sivulla on ohje tehdä juuri noin.
Minä menen sormenjäljellä omakantaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos lukisit ihan itse ne ohjeet, tietäisit, ettei sähköpostia ole pakko antaa.
Onhan, siellä ei pääse eteenpäin muuten. Sen sijaan kuten useampi tässä on sanonutkin, voi sähköisen viestinnän kieltää sen jälkeen ja palata paperipostiin. Valitettavasti kielto on voimassa vain vuoden kerrallaan, ja pahaa pelkään, että siirto digitaaliseen viestintään tapahtuu huomaamatta. Tuskin lähettelevät kirjepostina muikkareita, että huomaathan jatkaa digiviestinnän kieltoa.
Apteekin kautta. Saattavat veloittaa siitä (kaikki ei).