Mitä korvatulppien tilalle? Korvat kipeät..
Korvat ovat kipeytyneet tulpista ja jokin väliaikainen ratkaisu pitäisi keksiä tulppien tapaan ääntä vaimentamaan. En keksi mitään! Onko kenelläkään ideoita?
Kuulosuojaimet eivät käy, koska en saa nukuttua selälläni.
Kommentit (20)
Kannattaa hankkia mittatilaustyönä omiin korvakäytäviin muotoillut korvatulpat.
Vierailija kirjoitti:
Mitkä äänet häiritsee?
Herään miehen herätykseen ja aamutoimiin monta tuntia ennen omaa herätystäni enkä saa nukahdettua enää, vaikka olen todella väsynyt.
Pehmeimmät korvatulpat on siis jo käytössä, silti korvat kipetyvät. Missä on mahdollista teettää korvatulppia mittatilaustyönä?
Vierailija kirjoitti:
Missä on mahdollista teettää korvatulppia mittatilaustyönä?
Ite hankin Elacinin nukkumiseen tarkoitetut yksilölliset tulpat Kuuloverkosta. Kannattaa tosin varautua siihen, että nekin tuntuvat aluksi vähän oudolta korvissa, mutta kun niihin tottuu ongelmat loppuvat siihen.
Ohropaxilta saa vahatulppia, joita ei työnnetä korvan sisälle, vaan ne muotoillaan palloksi ja laitetaan korvan suuaukolle. Tällaisia: https://korvatulpat.fi/ohropax-classic--korvatulpat.html Eivät vaimenna niin hyvin ääniä kuin sisälle laitettavat, joten jos naapurisi jumputtaa täysillä teknoa öisin niin eivät ole niin hyvät, silti tyhjää parempi. Lievemmät kolinat ja äänet vaimentavat aika hyvin ja mikä parasta, eivät tunnu miltään. Oma kokemukseni on, että ne pitää uskaltaa työntää sen verran syvälle korvakäytävään, että osa korvatulpasta painuu sinne, että ne toimivat kunnolla. Tässä pitää kuitenkin olla varovainen, ettet ala sullomaan niitä liian syvälle, käytännössä ei pitäisi olla ongelma kun ovat pallon muodossa, eivätkä kartion.
Suosittelen myös näitä Ohropaxin minitulppia: https://www.amazon.de/Ohropax-Mini-Soft-Ohrst%C3%B6psel-10-Ohrst%C3%B6p…
Jos sulla kipeytyy korvat pahasti, voi olla, että olet kuten minä ja monet muut, ja korvakäytäväsi on "tavanomaista" pienempi - käsittääkseni aika yleistä naisilla. Nuo minitulpat on parhaat tulpat mitä olen koskaan käyttänyt, oikeastaan ainoat mitä pystyn noiden vahatulppien lisäksi käyttämään. Eivät kipeytä korvia, ovat tosi pehmeät ja vaimentavat äänet todella hyvin. Tilaan säännöllisesti tuolta Saksan Amazonista näitä molempia useamman paketin kerralla, viimeksi tilaus taisi tulla alle viikossa.
T. eräs ääniherkkä, jonka yksiön jääkaappi kurluttaa julmetun kovaäänisesti ja bonuksena alakerrasta kuuluu kaikki äänet yläkertaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite hankin Elacinin nukkumiseen tarkoitetut yksilölliset tulpat Kuuloverkosta. Kannattaa tosin varautua siihen, että nekin tuntuvat aluksi vähän oudolta korvissa, mutta kun niihin tottuu ongelmat loppuvat siihen.
Kiitos! Oliko sinulla siis vastaavaa ongelmaa, että korvat kipeytyvät tavallisista tulpista? Ja näiden teetettyjen kanssa ilmeisesti kipua ei ole esiintynyt (ainakaan alun jälkeen)?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä äänet häiritsee?
Herään miehen herätykseen ja aamutoimiin monta tuntia ennen omaa herätystäni enkä saa nukahdettua enää, vaikka olen todella väsynyt.
Kuten sanottua: Poista melun aiheuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko tällaisista saa pulittaa?
Vierailija kirjoitti:
Ohropaxilta saa vahatulppia, joita ei työnnetä korvan sisälle, vaan ne muotoillaan palloksi ja laitetaan korvan suuaukolle. Tällaisia: https://korvatulpat.fi/ohropax-classic--korvatulpat.html Eivät vaimenna niin hyvin ääniä kuin sisälle laitettavat, joten jos naapurisi jumputtaa täysillä teknoa öisin niin eivät ole niin hyvät, silti tyhjää parempi. Lievemmät kolinat ja äänet vaimentavat aika hyvin ja mikä parasta, eivät tunnu miltään. Oma kokemukseni on, että ne pitää uskaltaa työntää sen verran syvälle korvakäytävään, että osa korvatulpasta painuu sinne, että ne toimivat kunnolla. Tässä pitää kuitenkin olla varovainen, ettet ala sullomaan niitä liian syvälle, käytännössä ei pitäisi olla ongelma kun ovat pallon muodossa, eivätkä kartion.
Suosittelen myös näitä Ohropaxin minitulppia: https://www.amazon.de/Ohropax-Mini-Soft-Ohrst%C3%B6psel-10-Ohrst%C3%B6p…
Jos sulla kipeytyy korvat pahasti, voi olla, että olet kuten minä ja monet muut, ja korvakäytäväsi on "tavanomaista" pienempi - käsittääkseni aika yleistä naisilla. Nuo minitulpat on parhaat tulpat mitä olen koskaan käyttänyt, oikeastaan ainoat mitä pystyn noiden vahatulppien lisäksi käyttämään. Eivät kipeytä korvia, ovat tosi pehmeät ja vaimentavat äänet todella hyvin. Tilaan säännöllisesti tuolta Saksan Amazonista näitä molempia useamman paketin kerralla, viimeksi tilaus taisi tulla alle viikossa.
T. eräs ääniherkkä, jonka yksiön jääkaappi kurluttaa julmetun kovaäänisesti ja bonuksena alakerrasta kuuluu kaikki äänet yläkertaan
Kiitos erittäin hyödyllisestä vastauksesta! Nämä menevät kokeiluun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä äänet häiritsee?
Kuten sanottua: Poista melun aiheuttaja.
Mulla on esim tilanne että en voi poistaa aiheuttajaa. Aiheuttaja on kova liikennemelu. En pääse muuttamaan pois koska asunto ei mene kaupaksi. (Liikennemelu on siis pahentunut siitä kun asunnon ostin aikanaan) .
Korvakäytävät kutisee ja kirvelee tulpista. Ilman en pysty nukkumaan. Yhtään.
White noise voi toimia myös. Eli esim pöytätuuletin joka kohisee ja näin peittää alleen muut kolinat.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Oliko sinulla siis vastaavaa ongelmaa, että korvat kipeytyvät tavallisista tulpista? Ja näiden teetettyjen kanssa ilmeisesti kipua ei ole esiintynyt (ainakaan alun jälkeen)?
Ap
Oli kipua tavallisten tulppien kanssa, kun käytin niitä vuoden verran melkein joka yö. Noiden yksilöllisten tulppien kanssa ei ole ollut kipua, mutta en myöskään ole käyttänyt niitä niin säännöllisesti, elämäntilanne jossa käytin niitä lähes joka yö meni ohi. Joten tätä en voi varsinaisesti luvata. Mutta ainakin ne on paljon paremmat nukkumiseen, pitävät melun pois paremmin ja tavallisissa korvatulpissa on vähän siitäkin kiinni kuinka hyvin on onnistunut asettelemaan sen korvaan. Näissä ei tätä ongelmaa. Mutta yksi juttu on että Elacinin mukaan nuo pitäisi uusia 5 vuoden välein. Mulla tulee just 5 vuotta, enkä ajatellut kiirehtiä uusien hankkimisessa.
Silikonista ei kipeydy. Maksaa kympin, myydään apteekissa. Ei tarvii koko mönttiä laittaa, otat siitä vain osan ja muotoilet hiukan kartiomaiseksi. Painat korvaan niin että hiukan alipainetta/imua.
On ollut pehmeät korvatulpat. On olemassa myös litteät kuulosuojaimet. Tai sitten se pallokas kuulosuojain niin että takaosa päästä on tyynyllä ja korvaosa tyynyn vieressä pehmustetussa kuulosuojaimessa.