Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa eronneena synnytyssaliin vaikka haluan ystäväni mukaan

Vierailija
08.03.2021 |

Lapsen isä haluaa ”väkisin” synnytyssaliin synnytykseen vaikka emme ole yhdessä enkä halua häntä tuekseni. En halua häntä katselemaan itseäni sinne alapää paljaana suoraan sanottuna.. Emme ole siis yhdessä. Hän painostaa ja ei osoita siis harmistusta vaan vaan painostaa että mulla ei oo oikeutta kuulemma päättää kenet haluan synnytykseen. Asumme teillämme. Miten hän voi vaatia synnärille tulemista jos tarvitsen ja haluan ihmisen mukaani joka on tukenani oikeasti synnytyksessä, sekä ketä en jännitä/kuka ei ahdista minua, kai minulla joku oikeus tähän on? Ihan kuin olisi pakko ottaa hänet? Hän sanoi et en voi viedä häntä tilaisuutta nähdä lapsen syntymää ja vaikuttaa katkeralta että minä ”pääsen synnytyssaliin”..kun äiti nyt satun olemaan ja lasta kantamaan.. niin ole pahoillani sitten tästä? Eli tottakai ymmärrän tämän hän haluaisi tulla mutta ei ota minun mielipidettä kuuleviin korviinsa et minua ahdistaa että tuntuu kuin olisi pakko ottaa hänet. En halua. Haluan oman ystäväni tukihenkilökseni. Ymmärtäisin jos olisimme edes yhdessä eikä sekä plussaa olisi jos ei tulisi vain sitä varten että haluaa nähdä vain kun lapsi syntyy. Ei ajattele mua yhtään. Hyvä tässä valmistautua rentoon synnytykseen kun saan painostusta osakseni. Enkä saa edes itse päättää

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat ihan itse päättää, kuka synnärille tulee mukaan. 

Vierailija
2/11 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä todellakin saat päättää kuka sinne tulee. Mies ehtii nähdä lapsen ihan vastasyntyneenä (päästä katsomaan mahdollisimman pian!), vaikkei pääsisikään synnytykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä yksin päätät ketä saliin tulee. Et soita sille kun synnytys alkaa. That’s it.

Vierailija
4/11 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ottaa lapsen isää mukaan, ei vaikka olisitte yhdessäkin.

Vierailija
5/11 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ens kerralla ku se alkaa kiukuttelemaan niin naura sille päin naamaa ja kysy, että väkisinkö meinasit sinne saliin tulla, minkälaisen kohtauksen järjestät?

Sinulla todellakin on oikeus päättää ketä siellä on, jos siellä saa ylipäätään ketään olla nyt korona aikana.. Jos olet munaton etkä uskalla sanoa päin naamaa niin ghostaaminen on aina hyvä vaihtoehto. Et vaan ilmota sille sitten kun h-hetki alkaa olla käsillä, eikä ne ilmota sairaalastakaan. Ja varsinkin jos sanot ettet halua isää synnytykseen niin isähän ei sinne tule, vartijat huolehtii.

Vierailija
6/11 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ilmoita hänelle kun olet menossa synnärille, se on siinä. Sinä päätät kuka tueksesi tulee ja sillä selvä.

Vierailija
7/11 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni sairaalassa synnytyksessä mukana saa olla synnyttäjän puoliso/muu synnyttäjän valitsema tukihenkilö. Tukihenkilön tehtävä on tukea synnyttäjää.

Jos lapsen isä ei ole puolisosi eikä valitsemasi tukihenkilö, eikä hänellä ole mitään suunnitelmia osallistua sinun tukemiseesi vaan itse asiassa päinvastoin lisätä stressiä sinulle, niin ei ole asiallista että hän tulee mukaan.

Ota yhteys sairaalaan, jonne menet synnyttämään, ja keskustele asiasta etukäteen siellä. Kerro myös kenet olet valinnut tukihenkilöksi ja että et halua kenenkään muun tulevan synnytyssaliin.

Nythän lisäksi ongelmana on koronavirus, eli sairaalaan ei vaan saa tulla kuka vaan. Koska et asu lapsen isän kanssa ja välit ovat huonot, et voi myös olla varma miten hyvin hän suojaa itsensä virukselta.

Sinun kannattaa myös valita tukihenkilö, joka huolehtii tarkkaan virussuojastaan.

Vierailija
8/11 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sillä on väliä, kun ilmeisesti on sun römpsäs nähny jo kuitenkin?

Vierailija
9/11 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei paljon ole sanavaltaa tässä asiassa :D helpommalla pääset, kun ilmoitat hänelle sitten lapsen synnyttyä.

Vierailija
10/11 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et sitten vaadi elareitakaan, etkä osallistumaan lapsen elämään, kun vauva on vain sinun projektisi.

Vierailija
11/11 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et sitten vaadi elareitakaan, etkä osallistumaan lapsen elämään, kun vauva on vain sinun projektisi.

Ei kenenkään tarvi niin intiimiin ja jopa nöyryyttäväänkin tilanteeseen huolia ihmistä, jonka kanssa ei suhdetta ole, eri asia hoitohenkilökunta. Ei ne isät vuosituhansiin seurannneet synnytyksiä ja silti lapsensa elättivät. Koska ne oli tehneetkin.

Ihmisellä on oikeus valita, ketä osallistuu tilanteeseen, jossa on haavoittuvimmillaan. Sinun komenttisi kertoo lähinnä siitä, ettet ole ehkä itse edes ikinä synnyttänyt.