Kannattaako pienen nuhan takia mennä koronatestiin? Muita oireita ei ole.
Kommentit (25)
Täs nyt on juostu raksahommissa flunssaisena jo kohta vuosi.Ei vaan pysty olee pois duunist tai hakee saikkuu jos hiukan nokka tuhisee tai vatsa kiertää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä just varasin lapselle testin, koska päiväkodissa oli kuulemma ollut nuhainen. Itse en huomaa mitään oireita, en edes sitä nuhaa, eli aika lievää on. Päiväkodissakaan tuskin olisi "huomattu" yhtään mitään, ellei lapsi olisi kertonut, että äidillä on flunssa. Kuten onkin, ja negatiivinen koronatesti viime viikolta, kävin tietysti testissä, kun oli selkeitä oireita. Päiväkodin lto:n mukaan negatiivinen testitulos voi vielä muuttua positiiviseksi...
Ymmärrän, että pitää mennä testiin herkästi jne., mutta tämä on jo täydellistä ylireagointia. Joo, on ollut tapauksia, joissa testitulos on ensin ollut negatiivinen ja sitten uudelleen testattaessa positiivinen, mutta eihän tästä nyt tule yhtään mitään, jos negatiivisen tuloksen saanut on edelleen "epäilty tartuttaja".
Lapsi on täysin terve, mutta hoitoon ei ole menemistä ilman testiä, joten 5-vuotiasta kiusataan testillä aivan turhaan, koska en halua olla pois työstä turhan takia. Teen etätöitä eli pieni flunssa ei ole syy olla tekemättä töitä. Yh:na siis teen töitä ja hoidan lapset puolikuntoisena samalla, kiitti vaan pk-tädit. Oireiden loppumisen odottelu onkin jännä prosessi, kun mitään oireita ei ole...
Eli olet puolikuntoinen pienessä flunssassa? Kävikö sulla mielessä, että se sun lapsesi voi tartuttaa muita siellä päiväkodissa ja se taas kuormittaa lisää testausta ja aiheuttaa muille ongelmia työpaikoilla? Sinä voit sentään tehdä etätöitä ja 5-vuotias jo osaa olla itsekseen.
Meillä päiväkodissa ainakin se sääntö, että jos perheessä flunssaa (ja silloinhan on oltava kotona), pysyy myös perheen "vielä terve" lapsi kotona. Flunssat monesti tarttuvat jo ennen oireita ja näissä tapauksissa tiedetään, että nyt pöpöä perheessä liikkeellä.
Ja itseasiassa vanhemmat alkuvalitusten ja kauhistelujen jälkeen ovat olleet hyvin tyytyväisiä tähän, koska nuhat ja flunssat eivät ole levinneet, vaan lapset ovat olleet poikkeuksellisen terveitä. Ja vanhemmat ovat päässet töihin.
Luitko tekstin? Lapsi on TERVE, ketä se nyt tartuttaa?
Mulla on ollut lämpöä (37-37,6), hengenahdistusta, hirvittävää väsymystä, särkyä joka paikassa, päänsärkyä, sulmäsärkyä, ripulia, korvat lukossa, nuhaa ja yskää lokakuun alusta lähtien. Edelleen on, ihan hirveä olo koko ajan. Koronatestissä olen käynyt vähän väliä, aina negatiivinen.
En voi olla koko ajan karanteenissa, enkä poissa töistä. Sairaslomaa en ole pitänyt ollenkaan, teen etänä kommat. Tiedä sitten mikä mua riepoo.
3 kertaa oon käynyt testissä tuntien oloni täysin terveeksi ja 100% työkykyiseksi, mutta minimaalisia oireita oli. Esim hieman vuotava nenä, pientä väsymystä.
Minun tuttavapiirissä oli viime vuonna oireetonta koronaa muutamalla, joten olen päättänyt käydä testeissä aina kun se ajatus edes herää että pitäskö. Se mun miniminioireilla oleva korona voisi kuitenkin levitä. Itse en myöskään voi töiden puolesta sulkeutua kotiin aina kun tulee aivastus, joten parempi käydä testissä.