Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako äitiin pistää välit poikki?

Vierailija
08.03.2021 |

Vaikka tämä kuulostaa joltain palstahullulta, en ole hän, eikä tässä kerrottu ole millään tavalla liioittelua. Ei kai ihmisellä tarvitse olla mitään velvollisuutta pitää välit vanhempiin, jotka ovat myrkyllisiä? Äitini väittää ajattelevansa minun parastani, mutta oikeasti se on hän joka minusta on tehnyt "masentuneen", en kyllä oikeasti ole sellainen. Nekin hetket kun välillä tuntuu siltä, ovat äitini syytä. Hän toistelee että miksi sinä olet noin masentunut, miksi olet. Mutta kun en minä ole. En ole elämässäni toistaiseksi onnistunut missään, mutta se on äitini aikaansaannosta. Hän on tehnyt minulle maailmankuvan, jossa en ole minkään arvoinen ilman yliopistotutkintoa ja vähintään useamman tonnin palkkaa. Valtavasti vaivaa on ollut että olen edes jotenkin muistanut, että olenhan minä arvokas ilmankin. Äitini on silti saanut elämäni pilattua. Niin, se kysmys oli, että voinko nyt vaan pistää välit poikki? Hän ei tuo elämääni mitään hyvää.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata polttaa siltoja takanaan. Etäisyyttä voi ottaa muullakin tavalla. Älä ole tavoitettavissa, jos et halua. Tee tämä selväksi äidillesi.

Vierailija
22/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi muutto toisen kaupunkiin, välimatka satoja kilometrejä. Jossain vaiheessa olin tapaamisten jälkeen niin rikkipuhki, että itkin valtoimenaan monta päivää. Aloin vaan etääntyä, en vieraillut kotikaupungissa käydessäni hänen luonaan, en pitänyt yhteyttä. Ei ollut dramaattista välien katkaisua. Jossain vaiheessa pidin muodollisia yhteyksiä, joulukorttitasolla. Nyt häntä ei enää ole. Aika ei ole kullannut muistoja, toki ymmärrän että ei ole ollut hänellä varmasti itselläkään helppoa. Minulla äitisuhde on vaatinut vuosien terapian ja paljon se on ottanut eikä juuri mitään antanut. Suosittelen ottamaan etäisyyttä niillä tavoilla, jotka on mahdollisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kerrasta poikki, sanon suoraan sen.

Vierailija
24/24 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä kenenkään lupia tarvitse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi