Miten alkanut sulkutila on vaikeuttanut elämääsi?
Kommentit (49)
Kaikki lapset opiskelavat kotoa käsin, mutta opiskelisivat, vaikka sulkua ei olisi tullutkaan. Teimme itse tämän päätöksen viikko sitten! Kyllästyttiin jo kasvaviin koronamääriin.
Ollaan myös torjuttu vuosi koronaa yhtä hyvin kuin kaikilta vaaditaan nyt vaivaiset kolme viikkoa. Ainoa poikkeus on, että lapset ovat välillä käyneet koulussakin, mutta muuten olemme noudattaneet erittäin suurta varovaisuutta kaikessa mitä teemme ja mitä olemme tietenkin myös jättäneet tekemättä.
Ei mitenkään. Eipä ole tullut käytyä baareissa tai ravintoloissa pitkiin aikoihin muutenkaan. Sitä mietin, mitä käytännössä tarkoittaa "laaja etätyö- ja maskisuositus"? Pitääkö siis nyt etätöitä tehdessäkin käyttää maskia :D
Poikkeus oloissa on vaan sovellettava. Tätä tilannetta on ympäri maailman. Toivotaan että tämä joskus normalisoituu. Koron ei ole kenenkään syy. Tai syy on että olemme itse tuhonneet ja myrkyttäneet tämän pallon.
Vaikuttaa etten pääse ravintolaan syömään ja kahville. Olen käynyt päivittäin. Eilen viimeksi.
Ärsyttää etteivät kiihtymisalueet noudata suosituksia kuin rusinat pullasta tyyliin.
Onhan tässä toivonut että vihdoin tukahduttaisivat taudin, mutta itse sulkutila ei vaikuta kosken muutenkaan nyt epidemia-aikana ole paljoa liikkunut. Ehkä noin kolmasti kävin ulkona päivän mittaan ennen epidemia-aikaa, sen aikana kerran päivässä milloin asiaa jonnekin ollut, hoitanut useamman asian kerrallaan. Kaupoissa ollut mahdollisimman vähän aikaa, kirjasto jäänyt, kahvilakäynnit jääneet, tuttavia en ole tavannut kuin kerran koko aikana, jouluna en viitsinyt koristeitakaan laittaa enkä edes kinkkua paistanut vaan ostin vähäsen valmista, laatikotkin valmiina. Pääsiäinen taitaa jäädä viettämättä myös, ei se oikein muista päivistä sekään eroa nyt.
Lempilounasravintolani, josta olen hakenut take awaytä etätöihin, pisti pillit pussiin 3 viikoksi.
Ei mitenkään. Rajoituksia ja ohjeita olen noudattanut koko ajan ja niin jatkossakin
En pääse baariin. Luulen, että en selviä tästä.
Kuntosali meni kiinni, enkä pääse ravintolaan syömään. Perjantaina kävin vielä sekä lounasravintolassa että kahvilassa. Onhan tämä tietysti ankeaa elämää, kun museot ja teatteritkin ovat olleet jo pitkään kiinni.
Muuten tämä uusi sulku ei vaikuta mitenkään. Käyn töissä työhuoneellani kuten ennenkin. Maskia en ole käyttänyt enkä aio käyttää jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tässä toivonut että vihdoin tukahduttaisivat taudin, mutta itse sulkutila ei vaikuta kosken muutenkaan nyt epidemia-aikana ole paljoa liikkunut. Ehkä noin kolmasti kävin ulkona päivän mittaan ennen epidemia-aikaa, sen aikana kerran päivässä milloin asiaa jonnekin ollut, hoitanut useamman asian kerrallaan. Kaupoissa ollut mahdollisimman vähän aikaa, kirjasto jäänyt, kahvilakäynnit jääneet, tuttavia en ole tavannut kuin kerran koko aikana, jouluna en viitsinyt koristeitakaan laittaa enkä edes kinkkua paistanut vaan ostin vähäsen valmista, laatikotkin valmiina. Pääsiäinen taitaa jäädä viettämättä myös, ei se oikein muista päivistä sekään eroa nyt.
Joo, on vastuullista, ettei korona-aikana paista kinkkua tai laita joulukoristeita. Moni laittoi ja tässä sitä sitten ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuntosali meni kiinni, enkä pääse ravintolaan syömään. Perjantaina kävin vielä sekä lounasravintolassa että kahvilassa. Onhan tämä tietysti ankeaa elämää, kun museot ja teatteritkin ovat olleet jo pitkään kiinni.
Muuten tämä uusi sulku ei vaikuta mitenkään. Käyn töissä työhuoneellani kuten ennenkin. Maskia en ole käyttänyt enkä aio käyttää jatkossakaan.
Missä museot on kiinni?
Ei mitenkään. Hain juuri lähikaupasta kaljaa ja makkaraa.
Kohta laulu raikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä museot on kiinni?
Uudellamaalla koko saatanan vuoden. Ajanvarauksella on pieni määrä päässyt.
Maanantai-baari jäi välistä.