Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronaan sairastuneet eivät ymmärrä miten vakavasta asiasta on kyse

Vierailija
08.03.2021 |

Kuvittelevat vaan että okei, on vähän flunssainen olo ja joudun pysymään 14vrk kotosalla, eipä tässä mitään.
Mutta he unohtavat kokonaan muut ihmiset, eli ne joille he ovat aiheuttaneet karanteenin. Esimerkiksi perheenjäsenet ja työtoverit ovat täysin syyttömiä, mutta heille tulee silti karanteeni (perheenjäsenille 21vrk ja työtovereille 14vrk).
Ja jos joku altistuneista sairastuu, karanteeneja laajennetaan koskemaan taas suurempaa joukkoa. Eli juuri sinun tartuntasi takia voi olla että työtoverin koko perhe joutuu 21vrk karanteeniin, ja jos perheessä sattuu olemaan abi niin sinne menivät yo-kirjoitukset sitten.
Ei se tartunta ole vain sitä että makaat kotona Netflixin ääressä kaksi viikkoa, vaan siitä aiheutuu vaivaa ja haittaa jopa kymmenille ihmisille joilla ei ole osaa eikä arpaa sinun tartuntaasi.
Vähän voi siis miettiä muita ihmisiä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitat ap varmaan vaan trollata. Muussa tapauksessa sulla on kyllä ihan naurettava ajatusmaailma. Voin kertoa, että raskainta ja kamalinta koronatarunnassa oi nimenomaan se huoli ja syyllisyys siitä, että onko tartuttanut muita sinä aikana, kun oli vielä oireeton.

Älä rakas lapsi yleistä. Korona ei todellakaan ole meidän sairastuneiden vika ja siitä ei todellakaan pidä tuntea huonoa omatuntoa ja on peiliin katsomisen paikka, jos oma itsetunto ei sitä kestä.

Kyllä koronaan sairastuminen on usein ihan omaa syytä. Ei aina, mutta usein.

Tiedän tartunnanjäljityksestä paljon, ja kun sairastuneilta kysytään että missä he ovat liikkuneet ennen oireiden alkamista niin sieltä tulee esiin baari-iltoja, kotibileitä, perhejuhlia, kuntosalikäyntejä, shoppailua, ohjattuja jumppatunteja jne.

Jotkut ovat eläneet varovaisesti ja kuitenkin saaneet tartunnan esim. kouluikäiseltä lapseltaan, mutta he ovat vähemmistö.

-ap

Omaa tartuntaani ei ole pystytty jäljittämään. Ehkä se oli se yksi kauppareissu.

Vierailija
22/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koitat ap varmaan vaan trollata. Muussa tapauksessa sulla on kyllä ihan naurettava ajatusmaailma. Voin kertoa, että raskainta ja kamalinta koronatarunnassa oi nimenomaan se huoli ja syyllisyys siitä, että onko tartuttanut muita sinä aikana, kun oli vielä oireeton.

Älä rakas lapsi yleistä. Korona ei todellakaan ole meidän sairastuneiden vika ja siitä ei todellakaan pidä tuntea huonoa omatuntoa ja on peiliin katsomisen paikka, jos oma itsetunto ei sitä kestä.

Olipa veemäinen kommentti. Lopeta tuon "rakas lapsi" -fraasin käyttö ja itsesi muiden yläpuolelle nostaminen, kiitos.

Mielipiteeni oli siis onnistunut😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että aika moni miettiikin, että kuka sairastutti minut ja ketkä kaikki minä sairaustutin. Harvempi vain miettii sitä ääneen kotinsa terassilla niin, että kaikki kuulisivat.

Harva sairastuu tahallaan, syyttely on typerää ja lapsellista.

Itseasiassa aika moni sairastuu tahallaan. Tartunnanjäljityspuheluissa tulee todella usein ilmi että sairastunut on käynyt ties missä ja viis veisannut rajoituksista.

-ap

Vierailija
24/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne muut ei varmaa tee mitään minua varten? Itse se on itsestään vastuu kannettava, joten en aio sitä hävetä, että elän itseäni varten ja MINÄ tulen aina ensin. Jos se ei sovi sinulle se on sinun ongelmasi, ei minun.

T. Kansalainen, joka on vain kasvoton numero tässä leikissä.

Ne muut tekevät paljonkin. Käyttävät maskia, huolehtivat käsihygieniasta, pysyvät kipeänä kotona, jättävät väliin turhat riskitekijät (esim. ravintolakäynnit ystävien kanssa) ja pitävät fyysistä etäisyyttä.

On täysin totta että jokaisen on kannettava itse itsestään vastuu, mutta näyttäisi siltä että sinä vaadit vastuunkantoa vain toisilta etkä lainkaan itseltäsi.

-ap

Minä en vaadi muilta mitään. Säälin noita jotka käyttävät maskia, kökkivät kotona, jne...heidän takiaan tämä tilanne vain pitkittyy ja pikityy.

Vierailija
25/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tartunnanjäljityksestä paljon, ja kun sairastuneilta kysytään että missä he ovat liikkuneet ennen oireiden alkamista niin sieltä tulee esiin baari-iltoja, kotibileitä, perhejuhlia, kuntosalikäyntejä, shoppailua, ohjattuja jumppatunteja jne.

Jotkut ovat eläneet varovaisesti ja kuitenkin saaneet tartunnan esim. kouluikäiseltä lapseltaan, mutta he ovat vähemmistö.

-ap

Omaa tartuntaani ei ole pystytty jäljittämään. Ehkä se oli se yksi kauppareissu.

Minulla taisi olla pyykkitupa.

Vierailija
26/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että aika moni miettiikin, että kuka sairastutti minut ja ketkä kaikki minä sairaustutin. Harvempi vain miettii sitä ääneen kotinsa terassilla niin, että kaikki kuulisivat.

Itseasiassa aika moni sairastuu tahallaan. Tartunnanjäljityspuheluissa tulee todella usein ilmi että sairastunut on käynyt ties missä ja viis veisannut rajoituksista.

-ap

Hyvä, että sairastuttavat. Mitä enempi sairastuu sitä nopeammin tilanne on ohi. Käyttöön olisi pitänyt ottaa heti viidakon laki, jossa vahvat voittaa ja heikot häviää. Vähentyvä väestö on mahdollisuus, ei uhka. Nyt tarvitaan kansalaisanargiaa!

Vierailija
27/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, jossa lapsella todettiin koronatartunta mutta vanhemmat veivät hänet silti päiväkotiin normaalisti kun oli niin lieväoireinen (eivät ilmeisesti tajunneet eristysohjeita kielimuurin takia).

Siitä sitten seurasi tietenkin karanteenit koko ryhmälle, ja korona myös tarttui eteenpäin.

Ja kun karanteenit olivat ohi ja ryhmä palasi päiväkotiin, niin tämä perhe oli taas muina miehinä tuomassa sitä koronan sairastanutta lastaan takaisin 🤦‍♀️

Vierailija
28/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kaikkia hulluja sitä tartuntajäljittäjäksi pääseekin... tai ainakin kuvittelevat pääseen jäljittäjiksi.

Vierailija
29/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joltakin jokainen koronan sairastanut on taudin saanut. Sinä, joka et vielä ole odotat kiltisti vuoroasi. Harmi, jos karanteenikuukautesi osuvat kesä-elokuulle.

Vierailija
30/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
31/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
32/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
33/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

En ota vastuulleni sitä, että työnantajani ei anna tehdä etätöitä ja hänen takiaan sairastuin, kun hän halusi nähdä meidät kaikki samassa palaverissa.

Vierailija
34/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen pointti oli että koronaan sairastuneita siis pitää vihata vai? Entä jos itse sairastut, pitääkö suakin vihata ja syytellä sormi ojossa?

Sano suoraa että haluat vaan vihata, niin ei tarvi yrittää arvailla tarkoitusperiä.

En sanonut että tarvitsee vihata, vaan haluaisin että koronaan sairastuneet itse kantaisivat vastuuta toisista ihmisistä ja toimisivat niin etteivät aiheuttaisi karanteeneja toisille.

Moni ei tajua, että heidän takiaan kymmenet ihmiset joutuvat olemaan kaksi viikkoa suljettuina koteihinsa vaikka olisivat täysin terveitä. Nähdään vain se oma napa eikä välitetä toisista.

-ap

Vierailija
36/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksen, jossa lapsella todettiin koronatartunta mutta vanhemmat veivät hänet silti päiväkotiin normaalisti kun oli niin lieväoireinen (eivät ilmeisesti tajunneet eristysohjeita kielimuurin takia).

Siitä sitten seurasi tietenkin karanteenit koko ryhmälle, ja korona myös tarttui eteenpäin.

Ja kun karanteenit olivat ohi ja ryhmä palasi päiväkotiin, niin tämä perhe oli taas muina miehinä tuomassa sitä koronan sairastanutta lastaan takaisin 🤦‍♀️

Monet koronan sairastaneet on ihan töissä jopa hoitamassa taas niitä koronapotilaita.

Vierailija
37/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kaikkia hulluja sitä tartuntajäljittäjäksi pääseekin... tai ainakin kuvittelevat pääseen jäljittäjiksi.

Verkkokurssilla pikakoulutetaan. Kuka tahansa pääsee ja samalla pääsee käsiksi kaikkien suomalaisten Kanta-tietoihin.

Vierailija
38/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
39/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Verkkokurssilla pikakoulutetaan. Kuka tahansa pääsee ja samalla pääsee käsiksi kaikkien suomalaisten Kanta-tietoihin.

Niin varmaa...

Vierailija
40/48 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Niin varmaa...

https://www.mediuutiset.fi/uutiset/kevaalla-koulutetaan-lisaa-koronavir…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi