Kihomadot
Voiko niistä päästä eroon?... Vasta viikon kestänyt riesa ja oon jo ihan raunioina. Vaikka oon mielestäni kuurannut paikkoja ja pessyt leluja ja ottanut osan karanteeniin, niin aina tulee mieleen psikkoja ja asioita, jotka oon unohtanut käydä läpi. Meillä siis ekan lääkekerran jälkeen eläviä matoja näkyi viiden päisvän päästä taas, jolloin annoin kaikille lapsille uuden kuurin. Ehdin tietysti siinä välissä antaa takaisin leikkeihin pesemäni lelut, kun luulin matoje häviävän kertakuurilla ja siivouksella.
Meillä on siis kotihoidossa 5-, 3- ja 1-vuotiaat ja varsinkin nuo kaksi pienempää laittavat aika paljon kaikkea vielä suuhun. 1-vuotias oikeastaan ihan kaikkea ja syökin vain käsin.
Mä alan olla ite aika lopussa ja epätoivonenkin, kun kuvittelen miten munat lentelevät meillä pölyhiukkasten mukana kaikkialla ja me koko ajan saadaan niitä lisää elimistöihimme.
Oikeasti, millä todennäköisyydellä saamme madot häädettyä näillä toimenpiteillä? Ja voivatko lapset aloittaa ensi viikolla kerhot ja harrastukset, jos tilanne elää vielä? Voiko meille tulla vieraita?
Niin, ja voiko matoja saada hiekkalaatikosta? Jostain sellaistakin kuulin, mutta olikohan legendaa?