Jäätävä ahdistus ens viikosta iski just.
Luvassa viikko täynnä etäpalavereja ja teinit etäkoulussa. Mitäköhän siitäkin taas tulee.. Kolmeen viikkoon ei ole luvassa hetkenkään rauhaa. Vertaistukea?
Kommentit (24)
Menet toiseen huoneeseen tai vessaan palavereiden ajaksi. Jos asut kerrostalossa ja teillä on kerhotila, mene sinne tekemään töitä.
Ahdistaa kyllä! Ikävä kyllä nuo opettajan työt kasaantuu vanhemmille ja joutuu opettamaan asioita, mistä ei itsekään mitään ymmärrä. Ruokaa saa laittaa jatkuvasti. Ehkä turhaa valitusta, mutta raskaalta tuntuu ajatuskin seuraavasta 3 viikosta.
Vierailija kirjoitti:
Aamulla päälääkäriin ja resepti. Ei etäpalaverit enää ahdista.
No joo, ratkaisuhan se olisi tämäkin. Luulen kuitenkin että yritän ilman nappeja ensin selvitä tästä. Viime kevään perusteella vaan pelkään tuon nuoremman teinin etäkoulua ja sen yhdistämistä omaan työntekoon. Hän kuvittelee että on ylimääräinen loma luvassa, eli taistelua odotettavissa.
Ei kantsi tehä lapsii. Yksin sinkkuna parasta!
Vierailija kirjoitti:
Menet toiseen huoneeseen tai vessaan palavereiden ajaksi. Jos asut kerrostalossa ja teillä on kerhotila, mene sinne tekemään töitä.
Ei ole kerhotilaa, mutta kyllä palaverirauha järjestyy. Keskittymisen kanssa voi olla ongelmia kun toisella silmällä yrittää seurata että kouluhommat hoituu.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa kyllä! Ikävä kyllä nuo opettajan työt kasaantuu vanhemmille ja joutuu opettamaan asioita, mistä ei itsekään mitään ymmärrä. Ruokaa saa laittaa jatkuvasti. Ehkä turhaa valitusta, mutta raskaalta tuntuu ajatuskin seuraavasta 3 viikosta.
Tsemppiä sinnekin! Tuo ruokahuolto on tosiaan oma lukunsa. Opetusta meillä ei oteta vastaan minulta, joten ennemmin pelko on että jää asioita oppimatta. Kolme viikkoa vielä menee, mutta pelkään että se ei tule riittämään.
Vierailija kirjoitti:
Pienet on murheet.
On ne aika pienet tosiaan kun muistelee isän tarinoita rintamalla, siellä meni nuorella miehellä kolme vuotta. Ei ollut jääkaappi koko ajan käsillä tai puhtaita lakanoita.
Nykyihminen on aivan tolkuttoman pehmeä täällä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Pienet on murheet.
Niinhän ne on, mutta omia murheita silti.
Tämä lienee se tärkein syy yleiseen etäkoulun vastustamiseen. Monet kyllä esittävät syyksi esimerkiksi syvän huolen huolilapsista.
Meillä ollaan iloisia, että teinit ovat nyt etäkoulussa. Vaikka molemmat vanhemmat ovat etätöissä. On tässä tilanteessa paljon turvallisempaa tavata muutamaa kaveria ulkona kuin kohdata koulussa sisätiloissa satoja kontakteja päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet on murheet.
On ne aika pienet tosiaan kun muistelee isän tarinoita rintamalla, siellä meni nuorella miehellä kolme vuotta. Ei ollut jääkaappi koko ajan käsillä tai puhtaita lakanoita.
Nykyihminen on aivan tolkuttoman pehmeä täällä Suomessa.
Nykyeläkeläiset, joihin sinäkin taidat kuulua, varsinkin ovat päässeet elämässä helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kerhotilaa, mutta kyllä palaverirauha järjestyy. Keskittymisen kanssa voi olla ongelmia kun toisella silmällä yrittää seurata että kouluhommat hoituu.
Kyllä yläkouluikäiseltä ne hommat jo hoituu kun annat hänelle vastuuta, etkä paapo liikaa.
Ja minä köröttelen työmatkan työpaikalle, mutta ensin täytyy vieläkin käydä aamulla heti herättyä laittamassa auto piuhan päähän, että moottori lämpenee. Prkl. Ei jaksaisi. Nyt nukkumaan... alkaa jo melatoniini tehoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yläkouluikäiseltä ne hommat jo hoituu kun annat hänelle vastuuta, etkä paapo liikaa.
Voi kuule, ei hoidu kaikilta. Paapominen on aika kaukana siitä mitä tarvitaan kouluhaluttoman teinin eteenpäin puskemiseen.
Mulla myös kaksi teiniä etänä, alakoululainen ja viskari karanteenissa kotona. Mikä parasta, myös mies himassa passattavana ja murjottamassa. Täältä saat etänä tsempit alkavaan viikkoon! Itse olen käynyt salilla ottamassa sen oman ajan, mutta en nyt viitsi väkisin sinnekään tässä tilanteessa mennä. Olen antanut itselleni luvan lipsua kaikista hiton ruutuajoista ja muista säännöistä tänä keväänä. Asunto on yhtä hemmetin temppurataa ja ravintola-, siivous- ja opettajahommat pyörii aamukuudesta iltayhdeksään. Mies marisee kun ei ole seksiä. Miksiköhän? Ehkä auttaisi jos tekisi muutakin kuin roikkuisi puhelimella sängyllä lojuen. Alan tosissaan olla eron partaalla.
Mutta takas suhun. Tsemppiä koko kevääksi ja tiedä, että tällekin ajalle hymyillään vielä joskus.
Vierailija kirjoitti:
Mulla myös kaksi teiniä etänä, alakoululainen ja viskari karanteenissa kotona. Mikä parasta, myös mies himassa passattavana ja murjottamassa. Täältä saat etänä tsempit alkavaan viikkoon! Itse olen käynyt salilla ottamassa sen oman ajan, mutta en nyt viitsi väkisin sinnekään tässä tilanteessa mennä. Olen antanut itselleni luvan lipsua kaikista hiton ruutuajoista ja muista säännöistä tänä keväänä. Asunto on yhtä hemmetin temppurataa ja ravintola-, siivous- ja opettajahommat pyörii aamukuudesta iltayhdeksään. Mies marisee kun ei ole seksiä. Miksiköhän? Ehkä auttaisi jos tekisi muutakin kuin roikkuisi puhelimella sängyllä lojuen. Alan tosissaan olla eron partaalla.
Mutta takas suhun. Tsemppiä koko kevääksi ja tiedä, että tällekin ajalle hymyillään vielä joskus.
Uh, harvinaisen isot tsemppitoivotukset sullekin! Yritä jaksaa! Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu.. Joskus. Ja kiitos tsempeistä! Ap
Meillä myös etäkoululainen ja itse etäilen myös. Itselläni on helpottunut ja turvallinen olo kun etäillään yhdessä eikä tarvitse pelätä korona tartuntaa. Pyykinpesua ja maskien keittämistä on nyt vähemmän ja aamulla voi nukkua pidempään kun ei ole koulu ja työmatkoja. Teams ja muut ohjelmat ollaan harjoiteltu yhdessä jo viikonloppuna niin niiden käyttö sujuu sitten viikolla ilman vanhemman apua. Ruuat tein jo valmiiksi jääkaappiin, voidaan niitä pikaisesti lämmittää kukin omalla ruokatunnillaan. Helpompaa tämä on kun normi lähikoulu.
Täh. Johan tota on tehty hyvän aikaa. Teinin etäopiskelu ei haittaa yhtään. Nököttää omassa huoneessaan paitsi ruokatauolla. Ennemmin miehen kanssa täytyy vuorotella kumpi puhuu palaverissa työhuoneessa ja kumpi jossain muualla. Aika hyvin on selvitty.
Aamulla päälääkäriin ja resepti. Ei etäpalaverit enää ahdista.