Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selitän pätkätyökierteen rekrytoijille?

Vierailija
07.03.2021 |

Olen tehnyt pätkätöitä melkein 10 vuotta työpaikassani, mutta olen nyt alkanut etsiä vakituista työtä muualta. En kelpaa tänne oikeaksi työntekijäksi ja olen päättänyt vaihtaa työpaikkaa. Miten selitän rekrytoijille tämän tilanteen? 10 vuotta pätkätöitä näyttää huonolta cv:ssä ja estää pääsyn töihin. Rekrytoijat ajattelevat, että minussa on jotain vikaa, koska en ollut tarpeeksi hyvä tähän työpaikkaani. Muutenhan minut olisi vakinaistettu.

Olen ollut 10 vuotta yhtäjaksoisesti töissä.En kuitenkaan uskalla jättää kertomatta pätkätöistä, koska pelkään valehtelun johtavan koeaikapotkuihin, jos he saisivat tietää jostain.

Ennen nykyistäkin työtäni olen ollut aina pätkätöissä. Lisäksi alan olla liian vanha.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No plussaahan tuo on, että sinulle on aina haluttu tarjota uusi pätkä.

Vierailija
2/12 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että sinua ei haluta palkata, koska et edes ymmärrä CV:n laatimista.

Ei sinne laiteta, että tämä oli määräaikainen työsuhde, tämä päättyi koeaikapurkuna, tämä oli kesätyö jne.

Sinne laitetaan, mitä olet tehnyt ja koska, 10 vuoden yhtäjaksoinen putki on yhtäjaksoinen putki, oli se sitten 200 määräyskirjaa tai vakituinen työsuhde.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut 10 vuotta yhtäjaksoisesti työnantajalle, olet ollut 10 vuotta. Siinä se, ei ne mitään kysele

Vierailija
4/12 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännä se jotenkin edellisen työpaikkasi häpeäksi. Voit sanoa, että kyllästyttää jatkuva pätkätöiden tekeminen ja edellinen työpaikka ei tunnu vakinaistavan ketään. Joten päätit lähteä sieltä kun haluat vakinaisen työn ja kunnon työpaikan.

Vierailija
5/12 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat sinne että 2010-2021 työpaikassa x, työtehtävät ab ja c. Et mitään pätkiä, jos olet kerran koko ajan samassa paikassa ollut.

Vierailija
6/12 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännä se jotenkin edellisen työpaikkasi häpeäksi. Voit sanoa, että kyllästyttää jatkuva pätkätöiden tekeminen ja edellinen työpaikka ei tunnu vakinaistavan ketään. Joten päätit lähteä sieltä kun haluat vakinaisen työn ja kunnon työpaikan.

Sitä paitsi CV:ssähän se näkyy yhtäjaksosena työnä. Joten ei se tule edes ilmi ellei ne sitä oikein vartavasten kysy.

Eriasia jos olet tehnyt joka vuosi tyyliin pari kuukautta töitä, sehän ei vastaa 10 vuotta työkokemusta, vaan yht vuotta ja 8 kuukautta.

Vierailija
7/12 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, että se kuitenkin tulee selville. Sitten he ajattelevat, että minussaoli jotain vikaa, jonka vuoksi en ollut vakituisen paikan arvoinen.

Vierailija
8/12 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG. Ketään ei kiinnosta mikään muu kuin se, mitä osaat tehdä ja mitä olet tehnyt.

Vierailija
9/12 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt työtä ihan yhtäjaksoisesti. Esim. työsuhde päättyy tänään ja jatkuu huomenna. Tiedän, ettei määräaikaisille kuulu lomia, mutta olen ollut joskus vapaaehtoisesti työtön muutaman viikon kesällä.

Vierailija
10/12 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, etten saa enää koskaan mitään töitä.

Vierailija
11/12 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että joudun joskus töihin joihin en sovellu (en siis sovellu mihinkään työhön). Kuitenkin pitäisi esittää työnhakijaa että saa työmarkkinatuen.

Vierailija
12/12 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ongelma näin päin, että haluaisin töihin, mutta en pääse minnekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi