Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en jaksa mitään?

Vierailija
07.03.2021 |

Nukun ihan ok, eikä veriarvoissa ole mitään vikaa. Mutta olen koko ajan väsynyt. En ole masentunut, olen ihan innostunut asioista ja suunnittelen kaikenlaista. En vaan jaksa oikeasti tehdä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama vika.

Vierailija
2/14 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös. Mietin voiko tämä olla joku tiedostamaton masennus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on keväisin aina tällaista. Liittyy lisääntyneeseen valon määrään, mikä saa vedon pois. Väsymys väistyy pikku hiljaa kun kroppa tottuu taas valoisuuteen.

Vierailija
4/14 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikkea normaalisti teet (tai sinun pitäisi tehdä) päivän aikana?

Tarkoitatko että et jaksa perusasioitakaan kuten hygieniaa ja kotitöitä?

Vierailija
5/14 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko paljon yksin? Muista ihmisistä tai ihmissuhteista saa energiaa.

Vierailija
6/14 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nämä vaikuttavat vireyteen, millä tolalla ovat?

- uni

- ruokavalio

- vesi/nesteytys

- fyysinen aktiivisuus

- raitis ilma

- valo

- stressittömyys

Vierailija
7/14 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko kasvissyöjä?

Vierailija
8/14 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta sama ongelma. Jaksan just ja just sen mikä on pakko (osa-aikatyö onneksi). En tunne itseäni masentuneeksi, mitä nyt jotenkin puutuneeksi. Olen sekasyöjä.

Vierailija
9/14 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksan kyllä peseytyä ja saan tehtyä kotityöt, vaikka en viitsisi millään. Päivän aikana täytyy ruuanlaiton, pyykkien ja tiskien lisäksi lenkittää koira ja kuskailla lapsia. On keskeneräisiä remontteja, joita pitäisi tehdä. On osa-aikatyö ja yritys, jonka yritän saada kannattavaksi. Jatkuvasti on olo, että en millään ehdi kaikkea. Teen kaiken vähän puolitehoisesti.

Vierailija
10/14 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin nämä vaikuttavat vireyteen, millä tolalla ovat?

- uni

- ruokavalio

- vesi/nesteytys

- fyysinen aktiivisuus

- raitis ilma

- valo

- stressittömyys

Stressiä on ja fyysinen aktiivisuus on oikeastaan vain koiran kanssa lampsimista. Ehkä pitäisi liikkua enemmän. Mutta tuntuu, että ei ole aikaa, eikä oikein haluakaan.

Vierailija
11/14 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama, mutta johtunee elämän tämänhetkisestä yksitoikkoisuudesta. Etätyö kotoa viitenä päivänä viikossa, alle kouluikäisten roudaamiset, viikonloppuisin ei hetkeäkään omaa aikaa ja kaikki mikä tapahtuu, niin tapahtuu perheen kesken. Ei mitään harrastuksia. Nukun hyvin, mutta heti aamulla, kun herään, niin potuttaa ja väsyttää ja odottelen vaan, että olisi ilta ja pääsisi takaisin nukkumaan. Aurinkoinen sääkään ei oikeastaan piristä.

Vierailija
12/14 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei potuta, olen ihan hyväntuulinen. Väsyttää vaan.

Vierailija
13/14 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksan kyllä peseytyä ja saan tehtyä kotityöt, vaikka en viitsisi millään. Päivän aikana täytyy ruuanlaiton, pyykkien ja tiskien lisäksi lenkittää koira ja kuskailla lapsia. On keskeneräisiä remontteja, joita pitäisi tehdä. On osa-aikatyö ja yritys, jonka yritän saada kannattavaksi. Jatkuvasti on olo, että en millään ehdi kaikkea. Teen kaiken vähän puolitehoisesti.

Ehkä sulla on vain liikaa eri asioita, joita tehdä? Ihmisellä on rajallinen kapasiteetti. Nykyään on normalisoitua ottaa valtavasti asioita vastuulleen, mutta ei ole ihmiselle luonnollista (joitain poikkeusyksilöitä lukuun ottamatta), että on koko ajan monta rautaa tulessa.

Vierailija
14/14 |
08.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.väsyn todella nopeaa päivän puuhista. Puoli päivää jaksan tehdä vaikka oma päivätyö on kevyttä ei vaan meinaa energia riittää koko päiväksi. Jos lapset ovat kotona jaksan heidän kanssaan aamupäivän ja loppupäivän vaan istun sohvalla. Pää käskee tehdä mutta kroppa ei tottele.

Jos harrastan jotain aktiivista liikuntaa väsyn siitä vielä pahemmin, jopa niin että tulen pahalle tuulelle. Liikunta siis kyllä virkistää mutta vain sillä hetkellä kun sitä tekee. En tajua mikä On vialla. Vuosi vuodelta jaksan koko ajan vähemmän ja vähemmän.