Miksi kaikki haluavat olla nykyään menestyneitä ja arvostettuja?
-olla kuuluisa, esim. laulaja, somevaikuttaja
-perustaa menestyvä yritys
-puskea cv:n täyteen työkokemusta ja maisterin paperit kahdelta eri alalta
-olla oman alansa huippuosaaja
-ja jos mikään edellä mainituista ei onnistu, plan b on nimittää itse itsensä äitiyden/mielenterveyden/feminismin/paremman työelämän/kuntoutumisen/kehorauhan/stigmojen purkamisen yms. lähettilääksi ja puolestapuhujaksi.
Miksi?
Kommentit (23)
En minä ainakaan. Olen aina halunnut olla yksityinen henkilö, tästä syystä en ole esimerkiksi facebookissa tms. Olen aina tykännyt laulamisesta ja minulle on moni sanonut, että äänelläni voisi luoda laulajan uran. Mutta kun ei minulla ole kiinnostusta sellaiseen työhön. En ole reissaajatyyppi vaan viihdyn paikoillani, enkä halua että lehdistö kirjoittelee minusta ja että yksityisasiani on julkista riistaa. Perheenjäsenissäni on musiikkialan henkilöitä, enkä halua elää sellaista keikkabussielämää vaikka periaatteessa se kävisi helposti näin suhteiden kautta.
Ei se riitä että on lahjakas, pitää olla myös esiintymishaluinen ja sitä minä en ole. En myöskään ole korkeasti koulutettu, kun ei vaan kiinnostanut mikään sellainen ala joka vaatisi korkean koulutuksen. Olen siis varsin kunnianhimoton kaikin puolin. Enkä koe olevani siinä mikään poikkeus kun kaikki työkaverini on samanlaisia vaatimatonta elämää viettäviä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset haluavat olla sitä, mitä näkevät muissa arvostettavan.
Ei kaikkia kiinnosta muiden mielipiteet.
Ehkä ei, mutta toi on kai aika harvinaista koska ihan äärimmäisiä poikkeustapauksia lukuunottamattahan yleensä ihminen itse tietää olevansa olemassa?