Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki haluavat olla nykyään menestyneitä ja arvostettuja?

Vierailija
07.03.2021 |

-olla kuuluisa, esim. laulaja, somevaikuttaja

-perustaa menestyvä yritys

-puskea cv:n täyteen työkokemusta ja maisterin paperit kahdelta eri alalta

-olla oman alansa huippuosaaja

-ja jos mikään edellä mainituista ei onnistu, plan b on nimittää itse itsensä äitiyden/mielenterveyden/feminismin/paremman työelämän/kuntoutumisen/kehorauhan/stigmojen purkamisen yms. lähettilääksi ja puolestapuhujaksi.

Miksi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia kun ei tarvii taistella hengissä pysymiseksi.

Vierailija
2/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisin perustaa yrityksen, joka ei menesty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluavat olla sitä, mitä näkevät muissa arvostettavan.

Vierailija
4/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki halua. Todennäköisesti suurin osa ihmisistäei halua. Mutta ne jotka eivät halua, eivät myöskään pyri julkisuuteen sen haluamattomuutensa kanssa - eikä se myöskään kiinnosta ketään niin paljon, että heidät sen takia esiin kaivettaisiinkaan.  Siksi emme juuri kuule heistä.

Ja siksi he todennäköisesti eivät sitä haluakaan. He haluavat olla rauhassa, ja liika "menestyminen" estää sitä.

Vierailija
5/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet päätellyt noin? Suuri osa ihmisistä eivät halua olla kuuluisia.

Syy, miksi halutaan olla menestyneitä ja hyvin toimeentulevia, on se että keskiluokkaisena eläminen on aika pskaa nykyään. Kädestä suuhun elämistä, verojen ja kalliiden maksujen maksamista. Ennen se oli ihan hyvää elämää ja keskiluokkaisena oli arjen luksukseen varaa. Köyhyys on aina ollut epähaluttu tila.

Vierailija
6/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan perustaa oman yrityksen, jotta minulla on tulevaisuudessa enemmän vapautta. Ei tarvitse juosta toisten pillin mukaan ja saan tehdä asiat juuri omalla tavallani. Työskentelemällä muille, teet toisen unelmasta totta et omastasi. Ja menestys tuo mukanaan rahaa ja arvostusta, mikä taas tekee elämästä kaikin puolin helpompaa.

Vierailija
7/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa monikaan tulee saamaan yhtä paljon palkkaa mitä minä

Vierailija
8/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mahdollista haluta olla esim laulaja, mutta ei kuuluisa. Suurin osa muusikoista ei ole mitään julkkiksia.

Vierailija
9/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi joku sitten haluaisi

tehdä konkurssin yrityksensä kanssa, olla huono työssään ja alallaan tai edes ajaa surkeaa vanhemmuutta, mielisairauksian pahenemista, naisten alistamista (no näitä näyttää kyllä löytyvän, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin), työntekijöiden hyväksikäyttöä, rais kauskulttuuria, tai enakkoluulojen levittämistä?

Siis niinku että eikö se ole ihan normaalia, että haluaisi tehdä maailmasta paremman, eikä huonompaa?

Vierailija
10/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa oikeassa elämässä tietämistäni ihmisistä ei ole mitään noista. Tuollaisia tulee paljon vastaan julkisuuden ja somen kautta, mutta eihän menestyneitä ole kai kuin pieni osa ihmisistä. Valitettavasti tavallisetkin ihmiset liian helposti vertaavat itseään poikkeuksellisiin ja tuntevat huonommuutta. Miksi tavallisen pitäisi olla huonoa? Sehän on... tavallista!

Vierailija
11/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki :D En minä ainakaan halua olla arvostettu, menestyjä tai/ja kuuluisa. Ei kannata yleistää missään asiassa.

Haluan olla yksin. En ole yhtään sosiaalinen eli olen onnellisin kun saan olla rauhassa :)

Vierailija
12/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan. Kuuluisuus olisi mulle järkyttävä ahdistuksen aihe.

Mulle riittää, että tulen toimeen ja saan tehdä juttuja, joista tykkään. Ja että saan olla rauhassa.

Vierailija
13/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät todellakaan halua. Minä olen ihan tyytyväinen elämääni virkamiehenä. Saisin enemmän palkkaa yksityisellä, mutta minulle on tärkeää tehdä työtä, jolla on yhteiskunnallista merkitystä.

Vierailija
14/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluavat olla sitä, mitä näkevät muissa arvostettavan.

-Mulla esim. pieni haave yrittäjyydestä ei niinkään tuu siitä että MUUT arvostaa, vaan ajatus siitä että voisin nähdä itseni yrittäjänä on enempi siitä millainen olen ihmisenä. Eli haluaisin EHKÄ tehdä työtä, jossa itse vastaan omista tekemisistäni, jossa käytän oomia ideoita, ja joka tietty menestyy rahallisestikkin sen verran vähintään, että mun ei tarvii olla veloissa jne.

Vierailija
15/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko olla menestynyt?

Ylänuoli = kyllä

Alanuoli = en

Vierailija
16/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko olla arvostettu?

Ylänuoli = kyllä

Alanuoli = en

Vierailija
17/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoittelet puutaheinää ap? On typerää yleistää todellakaan kaikki eivät halua olla menestyneitä ja arvostettuja. En tiiä mistä sä ton revit mutta ehkä kannattais laajentaa vähän ystäväpiiriä ja uutislähteitä?

Vierailija
18/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua mitään noista. 

Vierailija
19/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihmiselämällä väliä, jos kukaan ei tiedä sen olemassa olosta?

Vierailija
20/23 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue filosofian historiaa tai muuta antiikin historiaa. Huomaat, että ihmiset ovat olleet ihan samanlaisia jo tuhansien vuosien ajan. Ja tottahan se onkin. Nykyihminen on kehittynyt 40-100 000 vuotta sitten, eikä ole sen jälkeen muuttunut. Vain tekniikka on kehittynyt. Usein kuvitellaan, että olemme kehittyneempiä kuin luolamiehet aikoinaan. Mutta käsitys on täysin väärä. Me olemme aivan samanlaisia tunteiden, älyn ja fyysisten ominaisuuksien osalta, kuin 2000 vuotta sitten. Tai 10 000 tai 30 000 vuotta sitten.

Joten "miksi kaikki haluavat olla nykyään..." on hieman väärä kysymys. Kyllä sitä samaa on haluttu jo tuhansia vuosia sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme