Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa käytätte noita kertakäyttöisiä maskeja?

Vierailija
07.03.2021 |

Itse käytön yleensä noin viikon verran samaa maskia. Tuntuisi kovin kauhean tuhlaavalta vaihtaa joka kauppareissulle omansa.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppojen pihoista löytyy hyviä maskeja. Pyyhkii vaan autorenkaan jäljet pois, ettei herätä huomiota. Ei ole tarvinnut noihin rahaa tuhlata.

Joo ja kauppojen edustojen roskiksista! Olen sieltä välillä kauhonut mukaani pussillisen ja ihan hyviä ovat, kun pesee 60 asteessa.

Vierailija
42/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen allerginen näille kertismaskeille. Naama kukkii punakirjavaisena ja pyörryttää. Nenä alkaa heti vuotaa vettä, kun laittaa maskin päähän. Huulet kuivuu.

Mutta pakko käyttää. Tällä naamalla en enää kehtaa kulkea ilmankaan, on niin hirveän näköinen. Kauhistuttaa aika, jolloin maskitta taas voi kulkea. Millä peitän tämän pizza-facen? Burkha? Vappunaamari? Silikoninaama?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettava ketju. Kertakäyttöisiä käytetään päiväkausia ja taitellaan taskuun, vaikka siinä maskissa saattaa olla koronavirusta. Sitten uudestaan sama maski naamalle, saadaan TARTUNTA OMASTA MASKISTA ja huudellaan netissä kuinka sairastui maskista huolimatta.

Ihmisten tyhmyys on ääretöntä.

Vierailija
44/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen allerginen näille kertismaskeille. Naama kukkii punakirjavaisena ja pyörryttää. Nenä alkaa heti vuotaa vettä, kun laittaa maskin päähän. Huulet kuivuu.

Mutta pakko käyttää. Tällä naamalla en enää kehtaa kulkea ilmankaan, on niin hirveän näköinen. Kauhistuttaa aika, jolloin maskitta taas voi kulkea. Millä peitän tämän pizza-facen? Burkha? Vappunaamari? Silikoninaama?

Miksi et käytä puuvillaista kangasmaskia?

Vierailija
45/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt nyt samaa kirurgista maskia vuoden kauppareissuilla. Yöksi parvekkeelle tuulettumaan.

Vierailija
46/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut eri merkkejä? Mites pestävä kangasmaski? Voisi olla parempi vaihtoehto.

Vierailija
47/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oksettava ketju. Kertakäyttöisiä käytetään päiväkausia ja taitellaan taskuun, vaikka siinä maskissa saattaa olla koronavirusta. Sitten uudestaan sama maski naamalle, saadaan TARTUNTA OMASTA MASKISTA ja huudellaan netissä kuinka sairastui maskista huolimatta.

Ihmisten tyhmyys on ääretöntä.

Vuoden ollut sama maski käytössä. Ei ole tullut coronaa. Valitettavasti en usko koko corona hysteriaan.

Vierailija
48/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen kauppareissua teen samalla maskilla. Desifioituu kylppärin aina kuuman lämpöpatterin päällä.

Vierailija
49/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut eri merkkejä? Mites pestävä kangasmaski? Voisi olla parempi vaihtoehto.

Omaa laiskuuttani, en jaksa pestä pesukoneessa niitä kankaisia maskeja. Ja kalliitakin ovat. Luulen, että naamani iho ei vaan tykkää siitä kosteudesta, joka maskin kuin maskin alla syntyy.

Tosin olisi kiva kuulla kokemuksia, onko jollakin naamavaivaisella auttanut tuo kangasmaskiin siirtyminen.

T. Pizzanaama

Vierailija
50/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin liikennevaloissa kun ambulanssin kuski oli venyttänyt maskin leuan alle eli lenksut korvissa ja maski leuan alla. Jos hoitoalan ihmiset käyttäytyvät noin niin hittoako tässä enää itsekään jaksaa tuhlata maskeja ja vaihdella niitä oikeaoppisesti.

Vierailija
51/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran 90 asteen pesun jälkeen. Yleensä vien roskat tai vastaavaa käytetyllä maskilla.

Vierailija
52/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti että saan koronan.Legionalaistaudin jo sairastin.Johtui ilmeisesti maskin liian korkeasta kosteusprosentista.Ostakaa mikroskooppi, ja tutkikaa maskejanne,ja yllätytte!

Vierailija
53/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä aikaakaan kun päästään tuhon maagiseen 10000 päivä tartuntaan ! Voi olla että jo ennen Pääsiäistä !

Te pidätte siitä huolen 💥.

ILOSTA ULKONALIIKKUMIS KESÄÄ tiedossa ! Nauttikaa bakteeripesä maskeistanne . Itepähän tiedätte 😂.

Vierailija
54/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä useamman kerran käytän samaa. Tuntuu niin tuhlaukselta heittää roskiin aina 5-10 minuutin kauppareissun takia.

Vierailija
55/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan tuo nimikin kertoo: KERTAKÄYTTÖ maski.

Käytetään vain kerran ja sitten roskiin.

Desin suihkuttelu pilaa maskin paperi ym. kerrosten pitävyyden.

Käytä uutta maskia joka kerta, kun ulko- ovestasi ulos astut. Muuten et ole oikeasti suojaamassa muita ja itseäsi. Lue netistä lisää maskin oikeanlaisesta käytöstä.

Turha lässyttää niistä ohjeista. Käytän silmälaseja ja maskin käyttäminen ohjeiden mukaan ei onnistu millään, jos ja kun en vaihda sitä 5 minuutin välein uuteen desinfioiden samalla käteni vähintään kolmesti (ennen vanhan maskin poistamista, sen poistamisen jälkeen ennen kuin otan uuden maskin pussista, ja uuden maskin laittamisen jälkeen). 

Miten ne lasit siihen käyttöön vaikuttaa. Mullakin on lasit, eikä ole mitään ongelmaa käyttää maskia ohjeen mukaan.

Vierailija
56/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttöistä käytän kerran, mutta koko korona-aikana olen käyttänyt maskia muistaakseni 4 kertaa.

5 min piipahdukset asioilla teen ilman maskia ja muuten välttelen tilanteita parhaani mukaan.

Vierailija
57/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa laiskuuttani, en jaksa pestä pesukoneessa niitä kankaisia maskeja. Ja kalliitakin ovat. Luulen, että naamani iho ei vaan tykkää siitä kosteudesta, joka maskin kuin maskin alla syntyy.

Tosin olisi kiva kuulla kokemuksia, onko jollakin naamavaivaisella auttanut tuo kangasmaskiin siirtyminen.

T. Pizzanaama

Kankaisia saa muutamalla eurolla. Pesu onnistuu helposti vedenkeittimessä/kattilassa.

Vierailija
58/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin keskustassa. FFP2-maski julkisiin ja IIR-maski kaupassa ja kaupungilla asiointiin. Kertaakaan en ole uudelleen käyttänyt. Eipä ole ollut yli vuoteen edes yhtään nuhakuumetta tai muuta sairautta, kiitos maskien.

Vierailija
59/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingin keskustassa. FFP2-maski julkisiin ja IIR-maski kaupassa ja kaupungilla asiointiin. Kertaakaan en ole uudelleen käyttänyt. Eipä ole ollut yli vuoteen edes yhtään nuhakuumetta tai muuta sairautta, kiitos maskien.

Itsekin asun Helsingissä. En ole käyttänyt maskia ollenkaan, enkä käsidesiä. Ei yhtään nuhakuumetta yli vuoteen, vaikka normaalisti minulla on pari kertaa vuodessa vähintään.

Eli kyse on täysin ihmisten vähäisestä liikkumisesta, eikä ulkomailta tuoda flunssaviruksia tänne. Maskeilla ei ole juuri mitään tekoa asian kanssa.

Vierailija
60/101 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran. Käyn ulkona vain lähikaupassa noin vartin kerrallaan, tuntuu tyhmältä heittää pois heti. Annan "tuulettua" useamman päivän ja laitan uudelleen käydäkseni kaupassa. Muutaman kauppareissun jälkeen heitän roskiin ja otan uuden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi