Viinirypäleet!?
Mua vaivaa yks vanha juttu. Eräs opettaja joskus sanoi että viinirypäleillä tarkoitetaan just sitä " oksaa" missä niitä " hedelmiä/marjoja" on rypäleenä....
Tuli nyt vaan mieleen ja rupes häiritsemään. Mites teidän mielestä? Onko sen marjan/hedelmän yksikkönimi viinimarja vai viinirypäle?
ARRGH
Kommentit (3)
Vierailija:
Mua vaivaa yks vanha juttu. Eräs opettaja joskus sanoi että viinirypäleillä tarkoitetaan just sitä " oksaa" missä niitä " hedelmiä/marjoja" on rypäleenä....Tuli nyt vaan mieleen ja rupes häiritsemään. Mites teidän mielestä? Onko sen marjan/hedelmän yksikkönimi viinimarja vai viinirypäle?
ARRGH
Yrittiköhän opettaja olla viisaampi kuin onkaan? Se koko juttu on (rypäle)terttu ja viinirypäle on yksi ja viinirypäleet on vaikkapa kaikki yhden tertun rypäleet.
Meillä muuten kasvaa pihassa viinirypäleitä, ens kuussa valmiita!
Sitähän tässä rupesinkin pohtimaan et mahtoikohan opettaja olla ihan perillä asiasta :)
-ap-
eli esim. " mihin se viinirypäle nyt tippui" ja viinirypäleet jos tarkoitan koko terttua, esim. " mihin kulhoon laitan nämä viinirypäleet" . Mutta en tiedä onko 100% oikein kaikkien kilioppisääntöjen mukaan;) Mutta minä puhun noin:)