Jos ihminen asuu yli 2 vuotta kunnan vuokra-asunnossa, mistä se kertoo?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöjä ja sijoituksia 130 tuhatta ja asun kunnan vuokra-asunnossa asumistukea nostellen, pänniikö? hähä!
Ei, koska asumistuessa huomioidaan varallisuus ja sinä et siis joko tukea saa tai valehtelit varoistasi.
Eikä tuo pään vammasikaan herätä kateutta vaan sääliä.
Yli 16 000 euron varallisuus huomioidaan ainoastaan eläkkeensaajan asumistuessa. Yleisessä asumistuessa varallisuutta ei huomioida lainkaan, mutta toki osingot yms. varallisuudesta saatavat tulot huomioidaan tuloina.
ARA-asunnonjaossa on puolestaan varallisuusraja, joten kuka tahansa ei voi saada kunnan vuokra-asuntoa. Toki asuntoon on voitu muuttaa ennen varallisuuden kertymistä ja tuolloinhan asumisoikeus on ikuinen. Tässä ketjussa joku tosin oli myynyt asuntonsa ja muuttanut kunnan asuntoon. Oliko kyse muuttotappiokunnasta, missä asuntoja on runsaasti vapaana?
Olen asunut yli 5v samassa kaupungin vuokrakämpässä. Olen ollut työtön yhtä kauan ja nykyään olen myös luottotiedoton, mutta silti erittäin luotettava ja siisti vuokralainen. En ole tunkenut, enkä tunge vuokrarahoja mihinkään muuhun, en todellakaan.
En ole koskaan asunut, mutta niin olisin tehnyt itsekin, jos aikoinaan olisi ollut siihen mahdollisuus. Edullista ja huoletonta asumista.
Jos viittaa omistusasumiseen, niin se periastteessa on jokaisen saatavilla, kun jossakin Itä-Suomessa kolmioita myydään 500€ ja siitäkin hinnasta voidaan neuvotella.