Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ihminen asuu yli 2 vuotta kunnan vuokra-asunnossa, mistä se kertoo?

Vierailija
07.03.2021 |

Eikö enää edes jaksa yrittää?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mulle kuuluisi

Vierailija
2/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että kunnan vuokra-asunnossa on halpaa asua, eikä muuttaminen kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On löytänyt hyvän, ehkä edullisen paikan asua. Säästöön ja sijoituksiin voi mennä rahaa.

Tuttavapiirissäni ainakin näin.

Vierailija
4/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä että hänellä on jonain päivänä varaa ostaa asunto, toisin kuin riistofirmojen kuten Kojamo ja Sato, asukkailla.

Vierailija
5/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kaupungin vuokra-asunto, mutta sanonpa silti.

Mulla ei ole varaa ostaa omaa, ei ainakaan sellaista mihin mahtuisimme teinien kanssa. Eikä näin miellyttävästä ympäristöstä. Ja vuokralla jos olen, niin parempi vuokranantaja tämä on kuin joku yksityinen.

Tässä vuokrakasarmissa on porukka, joka muutti tänne kun asunnot rakennettiin ja niiden lapset saivat myös vapautuneet asunnot... eli tällä on kolme sukupolvea, jotka vaan asuu vuokralla.

Vierailija
6/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöjä ja sijoituksia 130 tuhatta ja asun kunnan vuokra-asunnossa asumistukea nostellen, pänniikö? hähä!

Vierailija
7/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siitä että on asunut yli 2 vuotta kunnan vuokra-asunnossa. Eipä juuri muuta.

Vierailija
8/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä ei huvita asua omassa velaksi :D

Vierailija
9/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää mitä, säästää omistusasuntoon? Olen säästänyt reilu 20 ke ASP-tilille, mutten pätkätyöläisenä saa asuntolainaa. Kun on edullinen vuokra, on helppo säästää tonni kuussa.

Vierailija
10/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöjä ja sijoituksia 130 tuhatta ja asun kunnan vuokra-asunnossa asumistukea nostellen, pänniikö? hähä!

No ei juurikaan, jos et edes osaa nostaa rahojasi perseesi alta ja tehdä jotain elämällesi.

Vierailija
11/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On löytänyt kivan ja edullisen asunnon.

Tai sitten asunto ei ole kiva mutta ei ole rahaa parempaankaan.

Vierailija
12/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen asui kunnan vuokra-asunnossa 18-vuotiaasta lähtien. Perustivat perheen ja opiskelivat ja paiskivat duunia, eli säästivät. Sitten lähtivät, ja yhden välietapin kautta asuvat nyt puolen miljoonan omakotitalossa, vanhin on jo muuttanut pois, joten etsivät pienempää mutta parempaa (ja kalliimpaa).

Oli siinä perintöäkin kuvioissa, mutta omalla työllään ylläpitävät. 45-vuotias pariskunta, ja kunnalla asuivat ehkä 8 vuotta.

Minä taas... noh. Minä en yritä, olen työkyvytön, ja täytyy saada asua halvalla, mutta samalla ok sijainnilla. Olen siis kertakaikkisesti lopettanut yrittämästä.

Eli: ei kerro yhtään mitään.

Vierailija
13/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on halpa vuokra. Kyllähän se yksi kansanedustajakin asusteli muina miehinä Helsingin kaupungin asunnossa.

Vierailija
14/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hänelle on käynyt hyvä tuuri. Saa asua halvalla paikassa, jossa tekee mieli asua.

Se, että vuokrataloissa asuu myös tavallisia ihmisiä, on kuitenkin kaikkien etu. Sillä tavalla ei tule niitä no-go-alueita - sellaisia ihan oikeasti ei Suomessa ole.

Vierailija
15/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että on halpa vuokra. Kyllähän se yksi kansanedustajakin asusteli muina miehinä Helsingin kaupungin asunnossa.

Jos nyt on ex-ministeristä kyse niin hän asui kylläkin osaomistusasunnossa.

Vierailija
16/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme aikoinaan useamman vuoden kaupungin vuokra-asunnossa. Etuna oli halpa vuokra ja ok sijainti.

Miinuspuolena vähintäänkin mielenkiintoiset naapurit, tosin heitä oli pieni vähemmistö - suurin osa naapureista oli ihan tavallisia perheitä.

Säästimme noina vuosina pesämunan omaan asuntoon.

Vierailija
17/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että hänelle on käynyt hyvä tuuri. Saa asua halvalla paikassa, jossa tekee mieli asua.

Se, että vuokrataloissa asuu myös tavallisia ihmisiä, on kuitenkin kaikkien etu. Sillä tavalla ei tule niitä no-go-alueita - sellaisia ihan oikeasti ei Suomessa ole.

...vielä. Normi-ihmiselle asumiskelvottomia taloyhtiöitä sen sijaan on jo runsaasti.

Vierailija
18/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sen takia, että joku yksityinen vuokranantaja voisi tarvita asuntoansa omaan käyttöön ja sitten on vaikea löytää uutta. Tämä on myös ihan kohtalaisella sijainnilla ja rauhallinen ympäristö.

Vierailija
19/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse koskaan asunut päivääkään, mutta mielestäni ei kerro yhtään mitään mistään. Lapsuudessani muistan kuinka kunnan vuokratalot olivat ihanalla paikalla joen rannassa. Oli varmasti kiva paikka asua.

Vierailija
20/43 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen. Asumistukea ei saa jos on säästöä ja sijoituksia. Ja kunnan vuokra-asuntoon et myöskään silloin pääse.