Miehen kaveri tuli käymään Suomessa vuosien jälkeen ja pöyristyi Suomen sääntöjä
Miehen keski-Euroopassa jo vuosia asunut suomalainen kaveri tuli käymään Suomessa ja pöyristyi tämän maan lainsäädäntöä. Hän ei tahtonut uskoa todeksi, ettei ruokakaupasta saanut viinejä ostettua. Piti myös alkoholimyynnin kellonaikarajoituksia käsittämättöminä sääntöinä eikä sivistysvaltion sääntöinä. Keski-Euroopassa on niin paljon eri vapauksia olla sivistynyt, vapaa eurooppalainen kuin olla eurooppalainen Suomessa.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni aikoinaan hämmästeli kanssa samoja asioita.
Siellä esimerkiksi pystyi vaikka koviajuomia, ostamaan huoltoasemalta. Mihin aikaan tahansa. :D
Vaikkapa Saksassa on kellonajat jolloin ei myydä viinaa huoltoasemilta...
Nykyään on muotia pöyristyä ihan kaikesta. Pyöristyminen on jo tapahtynut, eikä tästä enää pyöreämmäksi voi muuttua, niin sen sijaan pöyristytään.
Suomalaiset ovat orjakansaa, me nautimme pompotuksesta. Itsetuntemus on viisauden alku. Suomalainen on tyytyväsimmillään, kun saa mielenosoituksellisesti ylisuorittaa mitä älyttömimpiä sääntöjä ja tehtäviä, ja jurnuttaa naama norsun elimellä muka niiden takia. Oikeasti olemme alistuneita ja surkeita, joten kaipaamme piiskaa, koska emme osaa nauttia elämästä tai vapaudesta.
Vapaampi alkoholin myynti olisi pelastanut lähikaupat. Nyt ajetaan ohi kun täytyy käydä alkossa.
Eiköhän joka maassa ole jotain asioita ja sääntöjä, joita voi ihmetellä ja pahimmillaan jopa "pöyristyä". Ei taida olla kovin kansainvälinen kosmopoliitti tämä Keski-Euroopassa asuva miehesi ystävä, jos ei tätä ole vielä hoksannut.
Terveisin entinen ulkosuomalainen, nykyisin osan vuodesta mieheni kotimaassa paljon aikaa viettävä.
Vierailija kirjoitti:
Sanna on niin ala-arvoinen ja saamaton kommunisti, ettei ole edes tätä asiaa saanut hallituskaudellaan kuntoon. Mitä pahaa olemme tehneet, että olemme saaneet pääministeriksemme totaalisen, mitään osaamattoman vätyksen?
Sannalla ei taida olla niin paljoa valtaa, että voisi yksin päättää. Taisi olla yksi Keskustan kynnyskysymyksistä hallitukseen menossa, että alkoholilakia ei enää höllennettäisi. Eli jos tarvitsee osoitella syyttävää sormea jonnekin päin, niin osoittele Keskustan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
MEi olisi 24h kauppojen myyjille kiva että sinne tunkisi porukkaa kännissä huutamaan miksei heille myydä.
Tästäkin selviää niin helposti, että myydään jos vain kykenee ostoksensa maksamaan.
Ei pitäisi kuulua kenellekään muulle , kuinka paljon haluaa juoda.
Jos musta tuntuu siltä, että kolmessa promillessa haluan ostaa lisää, niin sen pitäisi olla mun oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MEi olisi 24h kauppojen myyjille kiva että sinne tunkisi porukkaa kännissä huutamaan miksei heille myydä.
Tästäkin selviää niin helposti, että myydään jos vain kykenee ostoksensa maksamaan.
Jos musta tuntuu siltä, että kolmessa promillessa haluan ostaa lisää, niin sen pitäisi olla mun oikeus.
Siitä aiheutuisi melkoisia vaaratilanteita 24h kauppojen myyjille, jos baarien mentyä kiinni pahimmat känniläiset jonottaisi ostamaan lisää viinaa jatkoille. Tuollaisissa pikkukaupoissa usein vielä on myyjä yksin ilman mitään vartijoita tai järjestysmiehiä. Sitä kautta kuuluu kyllä muillekin.
Toi on ihan totta. Euroopassa käydessä tuntee itsensä ihmiseksi. Suomessa on vain hallintoalamainen jolla ei ole mitään oikeuksia.
Sääntösuomi holhouslandia ei mua rajoita. Ostan ja käytän mitä haluan. Onneksi on netti ja täysin vapaat rajoittamattomat markkinat.
Aikuinen ihminen osaa ennakoida alkoholintarpeensa. Eri asia tietysti alkoholisoituneet, jotka joisivat vaikka 24/7. Kuuluuko ystäväsi kenties heihin?
Onko nuo aikarajoitukset vähentäneet ihmisten juontia yömyöhään? Se olisi hyvä sekä näiden oman arjenhallinnan että muiden samassa taloudessa asuvien kannalta. Aikuisten juominen vaikuttaa myös lasten unirytmiin.
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni aikoinaan hämmästeli kanssa samoja asioita.
Siellä esimerkiksi pystyi vaikka koviajuomia, ostamaan huoltoasemalta. Mihin aikaan tahansa. :D
Miehesikö oli myös suomalainen?
Vierailija kirjoitti:
Sääntösuomi holhouslandia ei mua rajoita. Ostan ja käytän mitä haluan. Onneksi on netti ja täysin vapaat rajoittamattomat markkinat.
Et ole siis alkoholisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna on niin ala-arvoinen ja saamaton kommunisti, ettei ole edes tätä asiaa saanut hallituskaudellaan kuntoon. Mitä pahaa olemme tehneet, että olemme saaneet pääministeriksemme totaalisen, mitään osaamattoman vätyksen?
Sannalla ei taida olla niin paljoa valtaa, että voisi yksin päättää. Taisi olla yksi Keskustan kynnyskysymyksistä hallitukseen menossa, että alkoholilakia ei enää höllennettäisi. Eli jos tarvitsee osoitella syyttävää sormea jonnekin päin, niin osoittele Keskustan suuntaan.
Kun alkoholilakia viimeksi höllennettiin, oli pääministerinä Juha Sipilä (kesk)
Vierailija kirjoitti:
Kuka näitä tällaisia sääntöjä tähän maahan haluaa? Boomer sukupolvihan niitä on ollut säätämässä ja he ovat onneksi kohta siirtymässä eläkkeelle, osa on jo eläkkeellä.
Boomer-sukupolvi on jo eläkkeellä, minä olen melkein 10v nuorempi ja siirryn kohta eläkkeelle.
Saksassa oleva sääntö. Et saa pudotella lasikeräykseen meneviä pulloja kadulla olevaan keräyslaatikkoon klo 13-15 välillä, koska silloin on siesta aika. Eli ihmiset nukkuvat päiväunilla. Tämä on tosi. Eli on niitä sääntöjä muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muilla ei ole velvollisuutta tarjota kaikkea mitä joku haluaa. Jos haluan mennä kauppaan kolmelta yöllä, se on kiinni ja ymmärrän sen. Siihen että kauppa on kiinni, on varmasti jokin ihan muu syy kuin se, että minua halutaa rajoituksilla kiusata. Samoin sille, ettei kaupasta voi ostaa alkoholia tietyn kellonajan jälkeen. Kukaan ei estä ihmistä kuitenkaan juomasta, sillä on täysin mahdollista ja myös sallittua hankkia juomisia valmiiksi etukäteen.
Suomalainen uskoo poliisiin, lääkäriin jne. kuin jumalaan. Suomalainen haluaa itse tehdä kaiken esim. itsepalvelukahvilat. Suomalainen haluaa että joku holhoaa esim. viinit haettava alkosta. Vi..... olette naurettavan säälittäviä ja syötte ihan karmeaa pas..... ruokaa Berlusconin sanoin.