Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sairaanhoitajat ovat usein töykeänpiä kuin lähihoitajat?

Vierailija
07.03.2021 |

Olin sairaalassa pitkän jakson ja huomasin kauttaaltaan tämän ilmiön: sairaanhoitajat olivat kiireisiä, tylyjä ja kylmiä kun taas lähihoitajat herttaisia, avuliaita ja kuuntelevaisia. Ja aika monta hoitajaa kolmen viikon ajalla tapasin. Mikäs sairaanhoitajia närästää?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Töykeänpiä". "Lähihoitajat: Herttaisia, avuliaita ja kuuntelevaisia".

Kukakohan on aloituksen mahtanut tehdä?

Vierailija
22/29 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiire. Töitä ja vastuuta on enemmän kuin lähihoitajalla. Vuoron loputtua lh lähtee ja huikkaa sh:lle mitä vielä tekemättä. Sh vastaa, että ne tulee tehtyä.

Ei tuo saisi asiakkaalle näkyä

Ei saisi, mutta tottakai kiire näkyy. Jos halutaan että sitä ei ole on henklömitoituksen oltava sellainen että sitä kiirettä ei ole.

miksi tämä teidän "kiireenne" ei näy ikinä yhdelläkään vuodeosastolla? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireessäkin voi käyttäytyä toista kunnioittavasti!!! Tekosyy tuo kiire, kuinka ei jaksa vastailla montaa kertaa potilaiden kysymyksiin tms. Vaikka mun päivä olisi kuinka veemäinen kotihuolista lähtien niin aina pystyn puhumaan kohteliaasti enkä ala kiukuttelemaan muille tuntemattomille. Työpaikailla täytyy kestää monenlaista ikävääkin tunnetta. Kaikki on kiinni siitä mitä sun päässä tapahtuu.

Vierailija
24/29 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60% sairaanhoitajista haluaa vaihtaa alaa. Se kertoo jo jotain.

Vierailija
25/29 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja erikoissairaanhoidossa, yksiköstä, jossa on jatkuva resurssipula. Niin sairaanhoitajista kuin myös lääkäreistä. Jälkimmäinen tarkoittaa sitä, että yhä enemmän meille siirtyy tehtäviä, jotka jossain muualla olisi lääkärin asioita. Tämä aiheuttaa valtavaa painetta ja kiirettä, joka väistämättä näkyy myös potilaille, vaikka ei saisi. Ylitöitä määrätään ja päivät menevät minimittaisilla tauoilla ja lomaakin jouduttu monesti siirtämään. Ei siis usein hymyilytä, anteeksi potilaat ja työkaverit..

Vierailija
26/29 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se näyttää olevan omastakin kokemuksesta

Vierailija
27/29 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se väärin, että melkein yliopistosta valmistuneen riesana on kaiken maailman kipeitä vinkumassa.

Vierailija
28/29 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole moista huomannut ja olen kyllä asioinut ja ollut hoidettavana lukuisat kerrat sairaaloissa.

Vierailija
29/29 |
07.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiire. Töitä ja vastuuta on enemmän kuin lähihoitajalla. Vuoron loputtua lh lähtee ja huikkaa sh:lle mitä vielä tekemättä. Sh vastaa, että ne tulee tehtyä.

Ei tuo saisi asiakkaalle näkyä

Ei saisi, mutta tottakai kiire näkyy. Jos halutaan että sitä ei ole on henklömitoituksen oltava sellainen että sitä kiirettä ei ole.

miksi tämä teidän "kiireenne" ei näy ikinä yhdelläkään vuodeosastolla? 

Mä kyllä näen sen aika monella vuodeosastolla, mutta muutenhan toi on ihan toivottava tilanne että ei näy ja mitoitus on niin hyvä että ongelmia ei aiheudu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän