Hyvin on porukka turvonnut korona-aikana
Itse mukaan lukien. Järjestää kun sattuu jonkun näkemään pitkästä aikaa niin kiloja on tullut.
Kommentit (36)
Miksi alapeukkuja niille, jotka ovat onnistuneet laihtumaan?
Minulle käynyt päinvastoin. Vuosi sitten painoin 92kg, nyt 77kg..
Vielä 10kg olisi aikomus saada pois.
Olen laihtunut viisi kiloa ja olen fyysisesti paljon paremmassa kunnossa. Etätyö on jättänyt aikaa liikuntaan paljon enemmän kun pitkät työmatkat ovat jääneet pois. Unen laatu on myös parantunut, kun ei joka aamu tarvitse herätä kukonlaulun aikaan.
Mä taas oon laihtunu :D Aloitin päivittäiset leppoisat kävelylenkit kun en ole sellaisia ikinä harrastanut, niin lähti 4kg parissa kuukaudessa.
Itsekin lihonut mutten koronan takia. Erittäin stressaava työ/elämäntilanne viime keväänä/kesänä niin siinähän se painonhallinta meni pilalle. Syksyllä söin mitä sattui koska piti jotenkin saada rentoutua pahan stressijakson jälkeen. Hiuksetkin alkoi lähtmään, kertoo stressin tason.
Olen laihtunut, syitä on monia
- myrkyllisen työilmapiirin aiheuttama stressi on vähentynyt paljon etätöissä
- saa noudattaa luontaista unirytmiä, kun periaatteessa riittäisi, että nousee sängystä klo 9
- ulkoliikuntaa tulee harrastettua ihan ajan kuluksi
- ruokailun suunnitteluun ja ruoanlaittoon on enemmän energiaa ja tulee tehtyä parempia valintoja
- itse tehdyt lounaat ovat terveellisiä
- ruoan tilaaminen verkosta lisää suunnitelmallisuutta, karsii turhia mielitekoja ja heräteostoksia
- sokerikoukku pamahtaa helposti päälle, kun sosiaalisissa tilanteissa ihan vähän vaan maistelee kakkua tms. ja kärvistelee sokerinhimossa kolme vuorokautta sen jälkeen
Täällä -30 kg. Vielä pari kiloa tavoitepainoon. Ei pöllömmin keski-ikäiseltä kilpirauhaspotilaalta, joka ei liiku kuin töissä.
Vaatekaapin vaihto on tullut kalliiksi.
On kyllä ollut nyt liikaa masennusta sekä aikaa mussuttaa herkkuja. Kilot ovat sahanneet viimeisen vuoden aikana +5, -5, +4, ja olo on ällö. Nyt tosin alkoi mieli vähän piristyä, kun oli hetken kevään merkkejä. Kunhan pakkaset hellittää ja pyörätiet sulaa, alan pyöräillä töihin ja koitan jättää herkuttelun vähemmälle.
Lihavana saa rokotteen aikaisemmin kuin kaiken maailman kukkakepit.
Olen työtön joten tämä korona aika ei ole eronnut normi arjesta paljoakaan. Sama paino bmi 22 eli aivan normaali.
Vierailija kirjoitti:
Olen lihonnut koronavuotena 5kg, jäätelöä kuluu. Jostainhan yksinelävän täytyy saada mielihyvää.
Alan itselleni järkeväksi vanhemmaksi ja sallin yhden jäätelöpäivän per viikko, ei jäätelöä enää joka päivä.
Sulla on varmaan kalsiumvaje. Kokeile syödä kalsiumtabletteja niin jäätelöhimosi katoaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä te onnistutte lihomaan? Minä olen laihtunut lähes 17kg viime maaliskuusta.
Mikä on ruokailussa, liikunnassa tai juomisessa muuttunut?
Mä olen laihtunut pätkäpaastolla. Aloitin jo viime vuoden tammikuussa, sitten siinä oli maalis-huhti-toukokuu, jolloin olin todella ahdistunut koronasta ja söin vain paljon. Sitten taas ryhdistäydyin. Nyt suurin osa vaatteista menee ylle (tavoitehousut, jotka jäi polviin kesällä, mekot ja paidat menevät vatsasta kiinni, tiukka jakku solahtaa käsivarsista, lemppari talvitakki tiukalla vyötäröllä jne), sormukset sopii sormiin, kengät eivät purista.
Mitään kaloreita en ole laskenut enkä juuri liikkunutkaan. Tänä vuonna pitäisi aloittaa sit se liikkuminenkin, kunnon takia.
10 kg kun lopetin tupakoinnin vuosi sitten. Ja kyllä on kilot tiukassa, tossa vyötäröllä :(
Oma painoni on pysynyt ihan samana vuosikausia. Koronavuonna aloitin lenkkeilyn. Nyt aion myös aloittaa uuden haasteen. 10 viikon ajan kävelen 10 000 askelta ja tarkkailen syömisiä. Tuolla pitäisi lähteä turvotus ja muutama kilo. Ei tarvitsisi laihduttaa varsinaisesti mutta olen jo kauan miettinyt että olisi kiva olla entisessä nuoruuden painossa, ja sen saavuttaminen on ihan mahdollista, ja nyt olen kotona vaan, niin miksen tekisi tuota.
Olen lihonnut koronavuotena 5kg, jäätelöä kuluu. Jostainhan yksinelävän täytyy saada mielihyvää.
Alan itselleni järkeväksi vanhemmaksi ja sallin yhden jäätelöpäivän per viikko, ei jäätelöä enää joka päivä.