Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tuhlarin ja säästeliään suhde toimia?

Vierailija
06.03.2021 |

Voiko sellainen suhde toimia, jossa toinen laittaa rahaa palamaan ja ottaa velkaa ja toinen vain säästää ja ostaa tavaroita ja ruokaa vain alennuksesta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiiiiii!! Itse säästäväisenä en kestäisi hetkeäkään tuhlarin kanssa!

Vierailija
2/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Säästeliästä vituttaa jos toinen ei osaa käyttää rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan voi.

4/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hankalaa siitä tulisi.

Sekään ei toimi, jos molemmilla on samantasoiset tulot, ja toinen on antelias ja toinen pihi, koska siitä anteliaasta osapuolesta alkaa herkästi tuntua epäreilulta se, että hän itse ostaa lahjoja ja tarjoaa ruokaa jne ja sitten toiselta ei saa koskaan mitään. Tai ainakin silloin pitäisi olla selkeät pelisäännöt, että kun vietetään aikaa toisten seurassa, niin silloin kumpikin ostaa itselleen omat ruuat jne.

Vierailija
5/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni muu asia on sovittavissa mutta erilainen rahankäyttö ei.

Vierailija
6/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi. Testattu on. Tuhluri vie säästeliäänkin rahat. Jos olet se säästeliäs niin juokse. lika barn leka bäst.

Vierailija
7/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun pelisäännöistä sovitaan. Esimerkiksi laskut maksetaan tulojen suhteessa. Sitten molemmat tekevät rahoillaan, mitä lystäävät. Toinen voi säästää ja sijoittaa ja toinen tuhlata. Yhteistalous ei tietenkään toimi. 

Entinen avovaimoni valitti, että ostan kaljaa ja elektroniikkaa rahoillani. Minua ärsytti, että kaapit olivat täynnä käyttämättömiä vaatteita. Kunnes ymmärsimme, että molemmilla on oikeus tuhlata rahansa miten lystää. Emme me missään symbioosissa eläneet.

Vierailija
8/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Jos on omat rahat niin saa tehdä mitä haluaa. Tietty laskut huolehditaan ja hankinnat yhdessä. Niin vastuuttoman kanssa ei voi elää, joka vain tuhlaa kaiken ettei elämiseen ole rahaa.

Vierailija
9/9 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt ole tuhluri ja mulla jää säästöönkin, mutta selvästi löysemmin käytän rahaa, sijoitan osakkeisiin, ostin lainaa sijoitusasuntoon ja autoon ja ostan mieluummin maustamatonta kreikkalaista kuin arkijogurttia. Miestä ei voi päästää ruokaostoksille, ei se osaa katsoa kuin hintalappua, tuoteselosteesta viis veisaa. Pienemmästä palkastaan säästää enemmän kuin mä isommasta.

Toimii ihan hyvin, sovitaan budjetti yhdessä, mies maksaa osuutensa kitsemättä, lapsi pääsee harrastamaan ja mä ostan sitten omilla rahoillani yli budjetin mitä ja miten haluan tuntematta katkeruutta. Ja olenhan mä hyötynyt tuosta pihistä asenteesta auton huollossa, asumisessa tms, mies on käsistään kätevä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan