Korealainen ihonhoitorutiini. Noudatatko?
Tuo on kyllä pelastanut mun ihon!
Kärsin tosi pintakuivasta ihosta joka rasvoittuu herkästi.
Iho melko herkkä mutta johtuu varmaan pintakuivuudesta tuo ominaisuus.
Ikä on pahentanut tosi paljon kuivuutta (39-v)
Nyt on ollut loppu hoitovedet viikon (tilasin tänään lisää) ja heti huomaan ihon kunnossa muutoksen huonompaan.
Ihoa kiristää vaikka tänään laitoin kangasnaamionkin. Tosi inhottava olo kun ihoa (varsinkin kasvoja) kiristää. Tekisi mieli mennä kylpyammeeseen joka täynnä kosteusvoidetta!
En nyt ihan täydellisesti tuota rutiinia vielä noudata mutta ensin puhdistan kasvot rasvaisella perusvoiteella. En tiedä olisiko puhdistusöljy parempi?
Sitten laitan kahta erilaista kosteuttavaa vettä, hoitoveden ja essence-veden.
Sitten seerumi.
Tähän väliin vähintään kerta viikkoon kosteuttava kangasnaamio ja silmänympärysnaamio.
Sitten kosteusvoide ja päälle vielä öljy. Öljyä en laita aina kun jotenkin saan sitä aina silmiini ja silmät vuotaa sitten.
Ihoa kuorin välillä mutta rakeilla.
Nyt tilasin happokuorinnan.
Silmänympärysvoide tarvitsisi vielä löytää. Joku joka ei ärsytä silmiä. Joku geelimäinen varmaan paras. Saa suositella! Silmäni vuotaa herkästi ja sen takia silmänympärysvoiteet jää käyttämättä.
Jos noudatat tätä ihonhoitorutiinia niin mitä tuotteita käytät?
Lähinnä seerumit ja hoitovedet kiinnostaa.
Mulla käytössä biothermin life plankton essence. On ihan huippu mutta melko hintava.
Olen vuoden enenevässä määrin tätä noudattanut. En aluksi edes tiennyt että on joku metodi jota tietämättäni noudatin mutta viime aikoina viisastunut ja alkanut tarkoituksella noudattaa metodia.
Enkä näköjään voi lopettaa kun ihosta huomaa heti laiminlyönnin.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En noudata. Noudatan suomalaista.
Pesu suihkusaippualla tai pelkällä vedellä ja pakkasilla sipaisu perusvoidetta?
Voiteet sipaistaan suksen pohjaan, eikä naamalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulta puuttuu tosta alusta kunnon kaksoispuhdistus, öljyputsari + vaahtoava. Rasvainen perusvoide ei riitä. Korealaisessa ihonhoidossa perinpohjainen puhdistus on erittäin tärkeä vaihe.
Sitä mietinkin että onko öljyputsari parempi?
Meikkaan kuitenkin lähes päivittäin.
Ja onko tuo kaksoispuhdistus liikaa kun ihoni on oikeasti tosi kuiva? Siis se toinen vaahtoava kunnon putsari?
Olen kuitenkin sillä rasvaisella voiteella saanut ihon tosi puhtaan näköiseksi. Monesti putsaan sillä pariin kertaan eli eka meikit pois ja sitten vielä uudestaan putsannut.Tarkoitus ei ole noudattaa tuota orjallisesti vaan niin että iho voi mahdollisimman hyvin. Toki jos iho voi paremmin kunnon kaksoispuhdistuksen jälkeen niin aina parempi! Oikeat tuotteet vaan täytyy löytää.
Ap
Ei ole liikaa. Niitä on myös ei-kuivattavia. Itselläni myös erittäin kuiva, helposti kiristelevä iho.
Hanki joku ihana kosteuttava oil to milk -putsari ykkösputsariksi ja toiseksi esimerkiksi COSRX | Low pH Good Morning Gel Cleanser.
Tai jos et halua toista putsaria, hanki edes konjac-sieni, jolla vielä käyt ihon läpi pyörivin liikkein!
Mulla muuten on toi sieni ja sillä putsaan kerran päivässä aina kun läyn suihkussa.
Joskus jää suihku välistä mutta lähes päivittäisessä käytössä on se sieni 🙂Ja teille jotka kommentoitte että ei edes rasvaa tarvi.
Oletteko ajatelleet että teillä on varmaan erilainen ihotyyppi?En voisi kuvitellakaan olevani ilman kosteusvoidetta!
Nyt vasta ihoni on kuulas ja hehkuva ekaa kertaa elämässäni kun "läträän tököteillä" naamaani. Olen 39-vuotias eli ihan tyttönen en minäkään enää ole. Iho kuitenkin on parempi kuin 10 vuotta sitten! Kuulas, mitä se ei tosiaan ikinä ole ollut aiemmin.
Tämän viikon kun olen laiminlyönyt hoidon eli vaan seerumit ja rasvat niin ihoa kiristää ja on samea. Nytkin ihan hirveä tunne kasvoissa kun ei ole tarpeeksi kosteutta ihossa.
Parin päivän päästä iho voi taas paremmin kun panostan hoitoon ja sitten kun postista saapuu nyt loppuneet tuotteet niin iho on fantastinen!En näkisi tällaista vaivaa jos iho pysyisi kuulaana, hehkeänä, heleänä ja kosteutettuna vedellä ja saippualla.
Ap
Sama kokemus minulla. :) Ja olen myös erittäin kuivaihoinen, en ikinä voisi olla päivääkään ilman kosteusvoidetta.
Vaikka on siinäkin jotain perää, että ihoa voi "ylikosteuttaa", jolloin se tavallaan jää koukkuun kosteutukseen (vrt. huulirasvakoukku). Itse kuitenkin valitsen mieluummin sen, kun iho silloin sentään näyttää paremmalta. :D
Olen noudattanut korealaista ihonhoitorutiinia monta vuotta. Noin kuukausi sitten aloin kyllästymään tähän läträämiseen ja halusin muuttaa rutiinia. Olen pikkuhiljaa vaihtanut luonnonkosmetiikkaan ja vähentänyt eri tuotteilla lotraamista. Iho tuntuu nyt jo paljon paremmalta ja paranee vain koko ajan.
Aiemmin noudatin rutiinia orjallisesti ja aamuisinkin pesin kasvot puhdistustuotteella. Ajattelin, että kun yöksi on laittanut naamaan niin hirveät määrät erilaisia kosteuttavia tuotteita, niin pitäähän ne pestä pois ennen kuin laittaa uudet tilalle. No ei tarvitse. Nyt pesen naaman aamulla vain vedellä ja konjac-sienellä. Iho hehkuu ja on pehmoinen. Tässä siis vain yksi esimerkki, miten olen vähentänyt läträystä.
Hoitonesteenä käytän Holika Holikan 3 Seconds Starteria (hyaluronihappoversio/sininen pullo). Seerumeina ACOn Pure Glow (todella hyvä aikuiselle, epäpuhtaalle iholle) ja Lumenen Lähde (käytän iltaisin). Ainakin hoitonesteen koen tällä hetkellä turhakkeeksi enkä aio enää ostaa uutta, kun tuo nykyinen loppuu.
Sanoisin, että tärkeimmät asiat ihonhoidossa on hellävarainen puhdistus (jos putsarissa on sodium laureth/lauryl sulfatea, niin heitä se menemään, se kuivattaa ihan liikaa!), kosteutus sekä auringolta suojautuminen.
Ap kyseli silmänympärysvoiteista. Oma suosikkini on jo vuosia ollut Louis Widmerin hajusteeton Eye Contour cream. Todella hyvin kosteuttava, mutta sopii myös meikin alle. Aion kuitenkin testata seuraavaksi jotain luonnonkosmetiikan voidetta, josko sieltäkin löytyisi helmi.
Kokeile silmänympärysvoiteeksi Biothermin Life Plankton-sarjan voidetta, se sopii ainakin minulle todella hyvin. Sulla onkin jo sarjan muita tuotteita käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Puhdistus ja hoito vesi Vichyn loistava mineral miscellair milk, seerumi Ordinaryn hyaluronihappo tai Murun c-vitamiini, sitten CeraVe kosteusvoide, lopuksi Murun c-vitamiiniöljy.
Toimii upeasti, mutta koko setti on liikaa joka päivälle. Tuo 2-4krt viikkoon, loput päivät jätän osia pois, ja 1 pv iho lepää niin että on vain kohta1 eli Vichyn neste joka todella on erittäin hyvä.Apteekin perusvoidetta en käyttäisi mihinkään.
Eiköhän tuota CeraVetakin myydä apteekissa. Itse sain näytteitä CeraVesta, joka ihotautilääkäreiden kehittämä sarja ja olen siirtynyt kokonaan siihen. Sain Biothermin pakkauksen jolulahjaksi, seerumia, ikääntyvän ihon päivävoidetta ja yövoidetta, pidemmässä käytössä ärsyttivät ihoa. CeraVelta ostin päivävoiteen, silmänympärysvoiteen ja rasvaisemman Cremen yöksi, iho voi paremmin ja köyhdyin hiukan päälle 30e. Lepo, terveellinen ruokavalio, aurinkosuoja, puhdistus ja kosteutus riittävät. Ihon voi myös ylihoitaa, ts. totuttaa rasvoihin ja seerumeihin, jolloin kuivuu heti jos poikkeaa rutiineista. Uskon hyvinkin, etteivät jotkut tarvitse kuin sipaisun sitä perusrasvaa, jos iho on tähän tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile silmänympärysvoiteeksi Biothermin Life Plankton-sarjan voidetta, se sopii ainakin minulle todella hyvin. Sulla onkin jo sarjan muita tuotteita käytössä.
Tuota olenkin ajatellut koittaa. Se taitaa olla geelimäistä?
Jos on liian tuhtia niin alkaa heti kirvellä silmiä. Iho tykkäisi kyllä varmasti tuhdimmista ja olikin aivan ihana Elisabeth Ardenin voide mutta silmät vuosi vettä kuin hanasta. Geeli imeytyy varmaan paremmin ja näin silmät pysyisi kuivina.
Ap
Ja en usko tuohon että iho koukuttuu voiteisiin.
Olen tosi laiska rasvaamaan vartalon ihoa ja se ihan hilseilee kuivuuttaan välillä. Vartaloni iho ei siis ole tottunut rasvoihin.
Sekin voisi taatusti paremmin jos rasvaisin sitä enemmän.
Oikeasti kyllä inhoan sitä rasvauksen jälkeistä tunnetta iholla niin siksi laiminlyön vartalon rasvauksen. Joskus jotain tosi kevyttä rasvaa laitan kun iho pahimmillaan ja se tunne kun iho saa kosteutta! Aah! Mutta kuivuu taas heti kun voide imeytyy. Voiteen kun pitäisi olla rasvaisempi mutta siitä taas iho jää rasvaisen tuntuiseksi ja pukeutuminen tuntuu ärsyttävältä. Tai nukkumaan meno rasvatulla iholla...
Ihoni on aina ollut kuiva.
Ihan esiteinistä asti olen pistänyt rasvaa kasvojen iholle sen vuoksi että kiristää.
Minulla ei ole ikinä ollut finnejä eikä epäpuhtauksia. Ihotyyppini siis on oikeasti kuiva.
Ap
Hei halojaa. Luulisi, että vajaa kuuskymppisellä ihmisellä olisi sen verran elämänkokemusta, että ymmärtää eri ihmisten omaavan erilaisen ihon ja geenit.