Korealainen ihonhoitorutiini. Noudatatko?
Tuo on kyllä pelastanut mun ihon!
Kärsin tosi pintakuivasta ihosta joka rasvoittuu herkästi.
Iho melko herkkä mutta johtuu varmaan pintakuivuudesta tuo ominaisuus.
Ikä on pahentanut tosi paljon kuivuutta (39-v)
Nyt on ollut loppu hoitovedet viikon (tilasin tänään lisää) ja heti huomaan ihon kunnossa muutoksen huonompaan.
Ihoa kiristää vaikka tänään laitoin kangasnaamionkin. Tosi inhottava olo kun ihoa (varsinkin kasvoja) kiristää. Tekisi mieli mennä kylpyammeeseen joka täynnä kosteusvoidetta!
En nyt ihan täydellisesti tuota rutiinia vielä noudata mutta ensin puhdistan kasvot rasvaisella perusvoiteella. En tiedä olisiko puhdistusöljy parempi?
Sitten laitan kahta erilaista kosteuttavaa vettä, hoitoveden ja essence-veden.
Sitten seerumi.
Tähän väliin vähintään kerta viikkoon kosteuttava kangasnaamio ja silmänympärysnaamio.
Sitten kosteusvoide ja päälle vielä öljy. Öljyä en laita aina kun jotenkin saan sitä aina silmiini ja silmät vuotaa sitten.
Ihoa kuorin välillä mutta rakeilla.
Nyt tilasin happokuorinnan.
Silmänympärysvoide tarvitsisi vielä löytää. Joku joka ei ärsytä silmiä. Joku geelimäinen varmaan paras. Saa suositella! Silmäni vuotaa herkästi ja sen takia silmänympärysvoiteet jää käyttämättä.
Jos noudatat tätä ihonhoitorutiinia niin mitä tuotteita käytät?
Lähinnä seerumit ja hoitovedet kiinnostaa.
Mulla käytössä biothermin life plankton essence. On ihan huippu mutta melko hintava.
Olen vuoden enenevässä määrin tätä noudattanut. En aluksi edes tiennyt että on joku metodi jota tietämättäni noudatin mutta viime aikoina viisastunut ja alkanut tarkoituksella noudattaa metodia.
Enkä näköjään voi lopettaa kun ihosta huomaa heti laiminlyönnin.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
En noudata. Noudatan suomalaista.
Pesu suihkusaippualla tai pelkällä vedellä ja pakkasilla sipaisu perusvoidetta?
Joo välillä noudatin, ja eron todellakin huomasi ihossa.
Sitten sain vauvan enkä enää noudattanut. :'D
Sulta puuttuu tosta alusta kunnon kaksoispuhdistus, öljyputsari + vaahtoava. Rasvainen perusvoide ei riitä. Korealaisessa ihonhoidossa perinpohjainen puhdistus on erittäin tärkeä vaihe.
Puhdistus ja hoito vesi Vichyn loistava mineral miscellair milk, seerumi Ordinaryn hyaluronihappo tai Murun c-vitamiini, sitten CeraVe kosteusvoide, lopuksi Murun c-vitamiiniöljy.
Toimii upeasti, mutta koko setti on liikaa joka päivälle. Tuo 2-4krt viikkoon, loput päivät jätän osia pois, ja 1 pv iho lepää niin että on vain kohta1 eli Vichyn neste joka todella on erittäin hyvä.
Apteekin perusvoidetta en käyttäisi mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Sulta puuttuu tosta alusta kunnon kaksoispuhdistus, öljyputsari + vaahtoava. Rasvainen perusvoide ei riitä. Korealaisessa ihonhoidossa perinpohjainen puhdistus on erittäin tärkeä vaihe.
Sitä mietinkin että onko öljyputsari parempi?
Meikkaan kuitenkin lähes päivittäin.
Ja onko tuo kaksoispuhdistus liikaa kun ihoni on oikeasti tosi kuiva? Siis se toinen vaahtoava kunnon putsari?
Olen kuitenkin sillä rasvaisella voiteella saanut ihon tosi puhtaan näköiseksi. Monesti putsaan sillä pariin kertaan eli eka meikit pois ja sitten vielä uudestaan putsannut.
Tarkoitus ei ole noudattaa tuota orjallisesti vaan niin että iho voi mahdollisimman hyvin. Toki jos iho voi paremmin kunnon kaksoispuhdistuksen jälkeen niin aina parempi! Oikeat tuotteet vaan täytyy löytää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onko tuo kaksoispuhdistus liikaa kun ihoni on oikeasti tosi kuiva? Siis se toinen vaahtoava kunnon putsari?
Olen kuitenkin sillä rasvaisella voiteella saanut ihon tosi puhtaan näköiseksi. Monesti putsaan sillä pariin kertaan eli eka meikit pois ja sitten vielä uudestaan putsannut.Tarkoitus ei ole noudattaa tuota orjallisesti vaan niin että iho voi mahdollisimman hyvin. Toki jos iho voi paremmin kunnon kaksoispuhdistuksen jälkeen niin aina parempi! Oikeat tuotteet vaan täytyy löytää.
Ap
Ei ole liikaa. Niitä on myös ei-kuivattavia. Itselläni myös erittäin kuiva, helposti kiristelevä iho.
Hanki joku ihana kosteuttava oil to milk -putsari ykkösputsariksi ja toiseksi esimerkiksi COSRX | Low pH Good Morning Gel Cleanser.
Läträätte ihan liikaa tököttejä. Itse pesen kasvot vaan ihan apteekin pesunesteellä ja voiteita ei tarvita. Joskus kovilla pakkasilla saatan sipaista poskipäihin vähän perusvoidetta. Ihoni on kuulas, hehkuva ja rypytön, monet ovat kehuneet. Ikää 57.
Vierailija kirjoitti:
Läträätte ihan liikaa tököttejä. Itse pesen kasvot vaan ihan apteekin pesunesteellä ja voiteita ei tarvita. Joskus kovilla pakkasilla saatan sipaista poskipäihin vähän perusvoidetta. Ihoni on kuulas, hehkuva ja rypytön, monet ovat kehuneet. Ikää 57.
Ja ihosi varmaan aina ollut luonnostaan hyvä?
Mulla alkoi näyttää hyvältä ja kuulaalta vasta korealaisella ihonhoidolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kuitenkin sillä rasvaisella voiteella saanut ihon tosi puhtaan näköiseksi. Monesti putsaan sillä pariin kertaan eli eka meikit pois ja sitten vielä uudestaan putsannut.Tarkoitus ei ole noudattaa tuota orjallisesti vaan niin että iho voi mahdollisimman hyvin. Toki jos iho voi paremmin kunnon kaksoispuhdistuksen jälkeen niin aina parempi! Oikeat tuotteet vaan täytyy löytää.
Ap
Ei ole liikaa. Niitä on myös ei-kuivattavia. Itselläni myös erittäin kuiva, helposti kiristelevä iho.
Hanki joku ihana kosteuttava oil to milk -putsari ykkösputsariksi ja toiseksi esimerkiksi COSRX | Low pH Good Morning Gel Cleanser.
Tai jos et halua toista putsaria, hanki edes konjac-sieni, jolla vielä käyt ihon läpi pyörivin liikkein!
Vierailija kirjoitti:
Moneenko ketjuun spämmäät samaa narsistista kommenttia?
Ihan naurettavaa pas........ . Kenellä on luonnostaan hyvä iho niin ei tarvitse mitään hoitoja ja kenellä on huono niin voit laittaa vaikka mitä ja ostaa purkkia purkin perään. Ei auta.
EVVK eikä edes kiinnosta tutustua. Mulle riittää vesi, en meikkaa.
Tuotteet joita käytän nyt on olleet ihan ok.
Tykkään silti kokeilla aina jotain uutta eli saa vinkata hyviä ja varsinkin ihan korealaisia juttuja.
Ihon puhdistan dermosilin ihan tosi rasvaisella voiteella. Hyvä kun tuubista ulos saa.
Sitten laitan originsin hoitoveden joka lopussa ja uusi etsinnässä vaikka tuokin oli ihan hyvä. Sen jälkeen biothermin life plankton essence veden (jota kolme pulloa jo käyttänyt ja siitä en todennäköisesti ikinä luovu)
Seerumina ollut biothermin life plankton joka nyt loppui ja ordinaryn hyaluronihapposeerumi joka sekin lopussa ja haluan koittaa jotain muuta seuraavaksi. Niin ja Lumenen sisu seerumikin löytyy mikä hyvä sekin mutta en osta sitäkään enää lisää.
Kosteusvoiteena globe hopen unelma ja ihana. Se täyteläisempi on parempi. Sen uudelleen ostoa harkitsen kyllä kun on ollut tosi hyvä.
Öljynä Lumenen sisu mutta varmaan ostan jonkun toisen tilalle kun loppuu.
Naamioina käytän erilaisia kangasnaamioita mitä kaupasta ostelen.
Tänään oli joku korealainen ja oli hyvä.
Tosiaan nyt on postissa tulossa uusi biothermin vesi ja se ordinaryn happokuorinta.
Nyt ollut joku Lumenen lasipurkissa oleva kuorinta joka turhan hankaava.
Löytyy myös pari yönaamiota (biotherm ja origins) mutta iho tuntuu jostain syystä aamulla kireältä jos on ollut naamio.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavaa pas........ . Kenellä on luonnostaan hyvä iho niin ei tarvitse mitään hoitoja ja kenellä on huono niin voit laittaa vaikka mitä ja ostaa purkkia purkin perään. Ei auta.
Ekasta väitteestä olet oikeassa, tokasta väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ole narsismia vaikka niin luulet. Kommentoijalla on hyvät geenit ja hän on oikeassa: liika ihonhoito pahentaa tilannetta. Oikeat elämäntavat ja riittäävä uni auttavat enemmän kuin kymmenen purkkia kalliita voiteita.
Tosin pakkaskelin voitelusta olen eri mieltä: se lisää paleltumariskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin niihin joihin se edes etäisesti sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ole narsismia vaikka niin luulet. Kommentoijalla on hyvät geenit ja hän on oikeassa: liika ihonhoito pahentaa tilannetta. Oikeat elämäntavat ja riittäävä uni auttavat enemmän kuin kymmenen purkkia kalliita voiteita.
Tosin pakkaskelin voitelusta olen eri mieltä: se lisää paleltumariskiä.
Se vain tuntuu hiukan narsistiselta, että hän kopioi tuota täsmälleen samaa itsekehukommenttia useaan ketjuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkiin niihin joihin se edes etäisesti sopii.
Ja se on susta mielekästä toimintaa? Mikset edes vaihtele sanoja, joilla kuvailet itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tai jos et halua toista putsaria, hanki edes konjac-sieni, jolla vielä käyt ihon läpi pyörivin liikkein!
Mulla muuten on toi sieni ja sillä putsaan kerran päivässä aina kun läyn suihkussa.
Joskus jää suihku välistä mutta lähes päivittäisessä käytössä on se sieni 🙂
Ja teille jotka kommentoitte että ei edes rasvaa tarvi.
Oletteko ajatelleet että teillä on varmaan erilainen ihotyyppi?
En voisi kuvitellakaan olevani ilman kosteusvoidetta!
Nyt vasta ihoni on kuulas ja hehkuva ekaa kertaa elämässäni kun "läträän tököteillä" naamaani. Olen 39-vuotias eli ihan tyttönen en minäkään enää ole. Iho kuitenkin on parempi kuin 10 vuotta sitten! Kuulas, mitä se ei tosiaan ikinä ole ollut aiemmin.
Tämän viikon kun olen laiminlyönyt hoidon eli vaan seerumit ja rasvat niin ihoa kiristää ja on samea. Nytkin ihan hirveä tunne kasvoissa kun ei ole tarpeeksi kosteutta ihossa.
Parin päivän päästä iho voi taas paremmin kun panostan hoitoon ja sitten kun postista saapuu nyt loppuneet tuotteet niin iho on fantastinen!
En näkisi tällaista vaivaa jos iho pysyisi kuulaana, hehkeänä, heleänä ja kosteutettuna vedellä ja saippualla.
Ap
En noudata. Noudatan suomalaista.