Mistä kummasta saan lapsenhoitoapua yhdeksi päiväksi ensi kuussa?
Ei näyttäis missään olevan ketään, joka olisi varteenotettava lapsenlikka. Ja ihan välttämätön pakko on saada ensi kuussa päiväksi lapsenvahti kun itse menen sairaalaan.
Kommentit (8)
Ei hitsi, ei voi edes koululaisia käyttää kun tarviin nimenomaan päivällä sitä hoitoapua.
Voihan perse! :(
Kummallakin kerralla kyse oli päiväkirurgisesta toimenpiteestä, ja saattajan piti olla mukana. Toisella kerralla toimenpide kohdistui silmään ja onneksi oli mies mukana, koska itse olin todella tokkurassa ja näkökin oli mitä oli. Taksikyyti ei olisi riittänyt enkä itse saanut ajaa autoa, nämä ohjeet sain itse tuolloin sairaalasta.
Monta puhelua piti soittaa, ennen kuin tavoitin oikean henkilön, joka hoitaa näitä lapsenvahtipalveluja. Täällä kun ei tosiaan ole tuota MLL:n toimintaa näköjään ollenkaan ja se lapsenvahti pitää hommata yksityisen henkilön kautta.
Kiitoksia kannustuksista!
- huojentunut ap
Myös MLL:n lastehoitopalvelua voi yrittää, mutta kokemukseni mukaan sieltä tarjotaan noin joka toinen kerta ei-oo:ta. Lisäksi meille kävi kerran niin, että sovittu hoitaja ei vain tullutkaan (ei siis ilmoittanut mitään etukäteen). Sen jälkeen olen aina turvautunut Väestöliittoon, kun on ollut välttämätön meno. MLL:n lottopalvelua voi käyttää silloin, kun ei ole mikään katastrofi, jos hoitajaa ei saakaan.
kysy olisiko heillä tiedossa ketään tuttua joka voisi auttaa teitä?
Oletko yh, kun mies ei voi töistä olla yhtä päivää poissa???
Me asumme paikkakunnalla, jossa ei asu sukulaisiamme ollenkaan. Joten tiedän tunteen kuinka on hankalaa välillä löytää lapsenvahtia. Onneksi olemme saaneet täältä uusia lapsiperheystäviä. Vuoron perään sitten olemme lapsenvahteina toistemme lapsille.
Toivottavasti löydät hoitajan.
Täällä on 4-H yhdistys, mutta he eivät tarjoa lapsenvahtipalveluja. Ovat keskittyneet siivous, kaupassakäynti, lemmikinhoito... juttuihin. :(