Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako ulkomaalaisen kanssa vaihtaa whatsapp-numeroita?

Vierailija
06.03.2021 |

Ollaan kirjoiteltu instassa yli puoli vuotta ja nyt kysyi voitaisiinko viestitellä whatsappissa, koska instassa valokuvien laatu hänen mielestään siellä huonompi, kun oon sinne kuvia välillä laittanut. En oo koskaan vaihtanut numeroita kenenkään kanssa, jos en oo tavannut, mutta vaikuttaa luotettavalta. Uskaltaisitteko ite whatsappissa viestitellä sellaisen kanssa, jota ette oo tavannut?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia kuvia siis lähettelette ja miksi niiden laatu pitää olla tietyn tarkkuinen? 

Maisemakuvia. Tykkää niistä paljon, kun sinne ei koskaan tule lunta.

Ja hän siis valittaa, että instakuvien laatu on huono? Kuka valittaa toisen instakuvien laadusta? Toiset on sanomatta yhtikästä mitään ja toiset jättää seuraamatta kuvien huonon laadun takia, mutta kuka alkaa valittaa?

Se sanoi siis, että "Muuten, olen aina ollut sitä mieltä, että kuvat instagramissa eivät ole niin hyvälaatuisia. Onko sinulla whatsappia tai telegramia?

Vierailija
42/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt otsikossa ihan eri asiaa kuin tekstissä. Ulkomaalaiselle, joo. Tuntemattomalle, en. Ja mitään Whatsapp-numeroa ei ole olemassa. Se on sun puhelinnumero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiselle... Melkoista leimaamista! Kai se vähän vaikuttaa mistä päin on ja minkä tyyppinen.

Itse seikkailen tinderin passilla ympäri Eurooppaa ja olen vaihtanut numeroita muutaman viikon viestittelyn jälkeen kiinnostavien miesten kanssa! Ei ole ollut ongelmia.

Miksi jakelet numeroasi? Mullakin on ulkomaalainen mies, mutten sentään antanut kaikille kiinnostuneille mun numeroa.

Koska ulkomaalaisen kanssa helpompi edetä puheluiden kautta tapaamiseen, ei kannata ottaa heti riskiä ja matkustaa pitkiä matkoja tapaamaan toista. 2 parisuhdetta löytynyt tällä tyylillä. Ja en nyt sentään ihan kaikille jakele, ei ihan jokaisen kanssa juttu luista sitä pariakaan viikkoa.

Tinderissä kun ei ole ollut mahdollisuutta videopuheluihin vielä kovin kauaa.

Asun jo ulkomailla enkä ikinä anna puhelinnumeroani tuntemattomille. Skypen kautta keskustellaan eikä mitään tarvetta jakaa puhelinmumeroa. 

Good for you! Kuitenkin paljonko tuhoa pystyisit tekemään toiselle pelkällä ulkomaalaisella puhelinnumerolla? Käskeä kaverit soittelemaan pilapuheluja? Uuuuuuuu

No ensinnäkin just nuo häirikkösoitot ja toisekseen mahdollisesti se osoite. 

Aivan, soittelevat Suomen numerotiedusteluun ja selvittävät osoitteeni. Vaarallisempaa antaa toiselle suomalaiselle numero. Oma osoitteeni ei ainakaan löydy netistä numerolla. Joo jätän tämän tähän, mutta katsoisin vähän kenelle annan numeroni mutta ulkomaalaisuus periaatteessa ei tee kestään sen epäluotettavampaa.

Olet oikeassa. En välitä niin onko ulkomaalainen vai ei vaan pointti tässä on, ettei koskaan ole tavattu. Samalla tavalla en suomalaisen kanssakaan uskaltaisi vaihtaa numeroita ennen tapaamista.

Vierailija
44/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiselle... Melkoista leimaamista! Kai se vähän vaikuttaa mistä päin on ja minkä tyyppinen.

Itse seikkailen tinderin passilla ympäri Eurooppaa ja olen vaihtanut numeroita muutaman viikon viestittelyn jälkeen kiinnostavien miesten kanssa! Ei ole ollut ongelmia.

Miksi jakelet numeroasi? Mullakin on ulkomaalainen mies, mutten sentään antanut kaikille kiinnostuneille mun numeroa.

Koska ulkomaalaisen kanssa helpompi edetä puheluiden kautta tapaamiseen, ei kannata ottaa heti riskiä ja matkustaa pitkiä matkoja tapaamaan toista. 2 parisuhdetta löytynyt tällä tyylillä. Ja en nyt sentään ihan kaikille jakele, ei ihan jokaisen kanssa juttu luista sitä pariakaan viikkoa.

Asun jo ulkomailla enkä ikinä anna puhelinnumeroani tuntemattomille. Skypen kautta keskustellaan eikä mitään tarvetta jakaa puhelinmumeroa. 

Good for you! Kuitenkin paljonko tuhoa pystyisit tekemään toiselle pelkällä ulkomaalaisella puhelinnumerolla? Käskeä kaverit soittelemaan pilapuheluja? Uuuuuuuu

Identiteetin varastaminen on iso juttu. Kuinka monta on huijattu varastamalla toisen identiteetti? Ei kannata olla sinisilmäinen ja tässä maailmassa ei tapahdu mitään pahaa. 

Vierailija
45/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle on sanottu ettei pelkkien kuvien takia kannata antaa numeroaan. Nykyään on olemassa kuvien julkaisemiseen tarkoitettuja sivuja. Pintrest on IG rinnalla yksi hyvä paikka.

Vierailija
46/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Good for you! Kuitenkin paljonko tuhoa pystyisit tekemään toiselle pelkällä ulkomaalaisel

la puhelinnumerolla? Käskeä kaverit soittelemaan pilapuheluja? Uuuuuuuu

Netissä on paljon varastettuja profiileja, joilla ei ole mitään tekemistä alkuperäisen ihmisen kanssa. 

Vierailija
47/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sille nyt viestin, että en koskaan vaihda numeroita ennen tapaamista ja, että voisin ladata kuvani johonkin galleriaan, jos haluaa tai sitten voisimme käyttää skypea tai messengeriä. Kirjoitin vielä, että toivottavasti en loukannut sitä. Toivottavasti ei loukkaannu.

Vierailija
48/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin sille nyt viestin, että en koskaan vaihda numeroita ennen tapaamista ja, että voisin ladata kuvani johonkin galleriaan, jos haluaa tai sitten voisimme käyttää skypea tai messengeriä. Kirjoitin vielä, että toivottavasti en loukannut sitä. Toivottavasti ei loukkaannu.

Jos hän loukkaantuu tiedät ettei hän ollut sitä mitä hait ystävänä/seuralaisena.

Vierailija
49/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Identiteetin varastaminen on iso juttu. Kuinka monta on huijattu varastamalla toisen identiteetti? Ei kannata olla sinisilmäinen ja tässä maailmassa ei tapahdu mitään pahaa. 

Eikö ole isompi riski laittaa deittiprofiiliin kuva? Joku voi kopioida sen ja tehdä feikkiprofiilin sillä kuvalla.

Vierailija
50/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän loukkaantuu tiedät ettei hän ollut sitä mitä hait ystävänä/seuralaisena.

Aivan oikein. Oliko hyvä, kun kirjoitin, että toivottavasti en loukannut vai olisiko ollut parempi jättää se pois? Jotkut ulkomaalaiset voivat olla lähestymisessä välittömämpiä ja niille voi olla normaalia puhelinnumeroiden vaihtaminen, mutta toisaalta pitäishän ymmärtää jos kaikki ei ole samanlaisia.

Vierailija
51/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä antaisi tapaamatta. Olehan varovainen kuitenkin. Nykypäivänä ei tiedä mitä tietoja voi käyttää mihinkin. 

Vierailija
52/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole isompi riski laittaa deittiprofiiliin kuva? Joku voi kopioida sen ja tehdä feikkiprofiilin sillä kuvalla.

No eikö ole isompi riski antaa vielä puhelinnumero siihen kaupan päälle? Miksi antaa numeroa, kun ei edes tavattu, kun yhteyttä voi pitää muutenkin vaikka soittamalla Skypellä. 

Vierailija
53/53 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron sellaisen jutun, että vähän aikaa sitten yksi mies suomi24:ssä kysyi voitaisiinko pitää yhteyttä whatsappin kautta ja hänellekin vastasin, etten vaihda numeroita ennen tapaamista. Ja muutenkin ajattelen, että mitä hyötyä jostain chattailukaverista, jos tapaamisen jälkeen ei nappaakaan niin turhaan oisin kuluttanut aikaa puhelinsoitoilla. Asuu aika kaukana ja ymmärrän, että siksi kysyi, koska tapaaminen vaikeampi järjestää etenkin nyt koronan aikaan.

Sain vastauksen, että ei aio häiriköidä minua ja pyysi miettimään asiaa. Toinenkin tapaus, tämä myös ulkomaalainen (mutta eri kuin aloituksessa kertomani), vähän aikaa sitten kun ehdotti whatsappin, mutta vastasin ystävällisesti samoin kuin muillekin enkä hänestä kuullut sen koommin enää mitään. Mut miksi musta tuntuu, että yleisesti ottaen ei ilmeisesti ymmärretä, jos ei halua vaihtaa numeroita ja ihan kuin vähän olisi loukkaantunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän