Helena Ahti-Hallbergin poika asuu samassa pihassa ja äiti teki hänelle 140 annosta ruokaa pakastimeen
Sarjassamme ehkä vähän liian läheisiä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jonkun vuoden päästä miniä valittelee täällä palstalla miten anoppi väkisin tyrkyttää jatkuvasti pöperöitään perheelle.
Vävy ei valita.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin. Ainoa oikea tapa olla aikuisten lastensa kanssa on ap:n omassa elämässään toteama tapa. Muut ovat vääriä ja jollain tavalla perverssejä.
Vai oisko nyt vaan ihan simppelisti niin, että äiti-poika -suhteita on juuri niin monenlaisia kuin on äitejä ja poikiakin. Jos ja kun sekä äiti että poika elävät esiintyvän taiteilijan elämää, siihen liittyy vähän tavanomaisesta poikkeaviakin tapoja.
Kuten nyt vaikkapa epäsäännölliset ruokailuajat. Ok, 140 annosta kuulostaa aika överiltä, siinä saa olla jo kohtuullisen iso arkkupakastin ja hervoton määrä muovirasioita. Luulisi vähemmänkin riittävän, mutta mikä minä olen sellaista sanomaan. Helena vaikuttaa tehokkaalta naiselta!
Ja samassa pihapiirissä ainakin maalla on eletty aina. Ja ilman, että kukaan alkaa äimistellä pihapiirissä asuvaa vanhaa pariskuntaa.
Ps. Minulla asuu kotona vielä 21-vuotias tytär, joka opiskelee. On halvempaa asumista täällä stadissa kuin oman kämpän hakeminen. Ok, nyt on muuttamassa ystävänsä kanssa kimppakämppään puolen vuoden sisällä, mutta ei tuo nyt sen kummepaa epäitsenäisyyttä edellytä, ainoastaan taloudellista harkintaa.
Kyllä se tarkoittaa myös tiettyä eoäitsenäisyyttä. Mun ex oli osa-aikainen farmari, joka eli samassa pihapiirissä vanhempiensa kanssa. Ja kyllä, farmin hoiti ja palkkatyön. Mutta sisähommissa oli täysin avuton. Ja henkisesti epäitsenäinen. Koskaan en enää ryhdy parisuhteeseen sellaisen kansa, joka ei ole elänyt poissa vanhempiensa vaikutuspiiristä.
No eihän toi ole noloa siihen nähden että on ollut Salkkareissa. Sitä 'näyttelemisen' juhlaa!
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aivan kamalaa, kun perheessä tuetaan ja autetaan toisia.
Ei ole lainkaan kamalaa, on hieno asia. Mutta onko ok että äiti astelee edes koputtamatta aikuisen pojan kotiin ? Ja anteeksi, mutta eikö murrosikä ole normaali asia ?
Jutussa kyllä kerrotaan, että perheessä isä on se, joka ruuat tekee. Hallberg kyllä kertoo, että juuri tehtiin terveellistä ruokaa pojan pakastimeen, ymmärsin, että koko perhe oli niitä väsäämässä, varmaan poikakin.
Aika määrä saapuskaa.Onko niillä ns napanuora vielä kiinni että viettävät muutenkin PALJON aikaa yhdessä.
Hrr, ensimmäinen ajatus oli, että onneksi en ole Helenan miniä, voi luoja. Säälin sitä naisparkaa, joka tuohon lähtee.
Hui kauheeta miten laiha tuo mies.
Okei.. ei nauratakaan enää.. Luin, sairaat setit :( ja minulle vihjattu että olen liian läheinen poikani kanssa, joka ensinnäkin melkein 10 v nuorempi tallukkaa ja toisekseen muuttanut juuri toiselle puolelle maata ja ei sais joka päivä pistää äiti viestiä.. ok.
Käyttäjä33400 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on hyvät, läheiset välit äitiin silloin kohtelee muitakin naisia hyvin.
Jos vielä aikuisenakaan mies ei osaa pitää huolta itsestään, ei hän sitä opi koskaan.
Jos vielä aikuisena suostuu siihen, että äiti paapoo kuin vauvaa, kohtelee varmasti muitakin naisia ilmaisena palvelijana.
Tämä on klassinen esimerkki siitä miten monet äidit paapovat poikansa hirviöiksi. Sitten ihmetellään, miksi naiset eivät näitä miehiä halua. Kyllä vanhempien tehtävä on kasvattaa kaikki lapsensa niin, että nämä osaavat ruokkia itsensä, pitää huolen itsestään ja perheestään, hoitaa mahdolliset lapsensa, siivota ja pyykätä jne.
"Tämä on klassinen esimerkki siitä miten monet äidit paapovat poikansa hirviöiksi."
Tunnet Emilin henkilökohtaisesti, että hän on hirviö? :D
Lapsista on kivaa pitää huolta vaikka ovat jo aikuisia,mutta liikaa on liikaa.
T. 4 pojan äiti. ps.en tiiä miten mun miniät suhtautuis jo heidän pakastain täynnä anopin tekemää sapuskaa :)
Mä ajattelin, että hyvät välit ja nuoreen ikään nähden hyvin menestynyt poika. Ei varmaan ole vaikea löytää naisiakaan.
Eikös tuo ollut sukellusvene Komulaisen kanssa naimisissa vai sotkenko nyt johonkin toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan ole vaikea löytää naisiakaan.
No, kaveri näyttää 25-vuotiaana neljäkymppiseltä IT-ammattilaiselta. Ei siinä että siinä mitään pahaa olisi. Mutta oman kokemukseni mukaan ei kaikkiin naisiin (varsinkin nuorempiin) niin välttämättä vetoa.
Tuossahan menee joku puoli vuotta ennen kuin saa nuo edes syötyä pois, jos iltaruoaksi aina lämmittää? Ja ajatelkaa nyt, perjantai-iltana tulette kotiin ja tekee mieli pitsaa, mutta ei, pakkasessa on joskus 4kk sitten kokattu mykyrokka joka väenpakolla pitäisi nyt kerrankin syödä kun on kerran valmistettu. Viikolla tekee mieli tuoreen tirskuvaa kuumaa uunikanaa mutta syötkin mikrotetun makaronilaatikon. Kamalaa olisi jos jo puoli vuotta etukäteen on jo ennalta päätetty (varmaan toistuva) ruokalista.
Joku 10 pakasteannosta vielä ymmärtäisin. Ainahan ruokaa voi tehdä lisää.
140 annosta on vain 10 viikon ruoat. Viikossa menee jo 14 annosta: joka päivä lounas ja päivällinen. Jos ruoka-annoksissa on mukana iltapaloja, välipaloja ja aamupaloja, niin on noin kuukauden ruoat.
Onhan hyvä mutsi sitten . Monella on itse tehtyä ruokaa pakastimet täynnä ja pakastavat kaikki mitä jää yli sekä tarjoukset ja itse metsästettyä sekä kalaa.Toisilla on pakasteessa kinkut paistit marjat mehut ja itsetehtyä jäätelöä.
Vierailija kirjoitti:
Poika on aikuinen.
joo pitäis kyllä tommoset hävittää. Mitenhän vielä 70 luvullakin tultiin toimeen kun suomessa ei ollut ensimmäistäkään vuokra asuntoa väkeä oli kuitenkin lähes saman verran
Näin minäkin tekisin, ihana äiti.