Mitä vanhaa mutta edelleen käyttökelpoista sinulla on?
Tuli mieleen, itsellä 27v sitten Antilasta tilattu pyyhe. Edelleen suht hyvässä kunnossa ja käyttökelpoinen. Ei rispaa päärmeet, lenkki siisti, frotee paksua. Vain väri hieman kulahtanut.
Kommentit (52)
Acosta grilli DDR mallia -50 luvulta. Ihan paras
Hevosvarusteita -40 ja -50 luvulta. Tähän aikaan tehty nahka ja varusteet ei lopu ikinä.
Huonekaluja ja kello antiikkia
Mummolta peritty lammasturkki 1960-luvun alkupuolelta. Todella lämmin ja pysyy käyttökelpoisena varmasti todella pitkään, sillä se on ihan älyttömän painava ja vaikea keksiä, missä pitäisi sitä. Kovalla pakkasella ehkä, mutta nykyiset untuvatoppatakit riittää Keski-Suomen talvessa.
Minulla on 30 vuotta vanha Samsoniten matkalaukku, joka on täysin ehkä ja toimiva - naarmuinen vain.
Mä alan olemaan jo aika vanha, mutta edelleen ihan käyttökelpoinen 😅🙈
Vuonn 1987 ostettu mikro.
Vielä toimii.......
Suuri osa astioistani ja petivaatteista on peräisin 80-luvulta. Sain lahjaksi nuoruudessani. Äitini osti minulle mikroaaltouunin muuttaessani ensimmäiseen opiskelija-asuntoon 90-luvun alussa. Toimii edelleen hyvin ja on parempi kuin nykyajan pienet ja helposti hajoavat laitteet. Olen säilyttänyt myös alkuperäisiä vaatteitani 80-luvulta, kun olin teini. Tyttäreni kaivelee innoissaan vaatevarastojani.
Vierailija kirjoitti:
Vuonn 1987 ostettu mikro.
Vielä toimii.......
Meillä on viisi vuotta uudempi, jokapäiväisessä käytössä.
Nokian halkopuhelin. Akku kestää 2 viikkoa, on pudonnut elämänsä varrella varmaan 10 kertaa ja silti ei ole naarmuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo 27v vanha pyyhe jo haise pahalle vaikka kuinka pesisi.
Käytän hajutonta,pesuainetta, en käytä myöskään huuhteluaineita. Pyyhkeet pesen 60asteessa, vaihdan pyyhkeen saunomisen jälkeen. Tuoksuu ei miltään. Säilytän liinavaattet myös aina omassa kaapissa.
Pyyhkeelähän pyyhitään kuivaksi pihdas iho, mistäpä siihen hajuja tulisi?
jos jättäisi mytyssä kuivumaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo 27v vanha pyyhe jo haise pahalle vaikka kuinka pesisi.
Käytän hajutonta,pesuainetta, en käytä myöskään huuhteluaineita. Pyyhkeet pesen 60asteessa, vaihdan pyyhkeen saunomisen jälkeen. Tuoksuu ei miltään. Säilytän liinavaattet myös aina omassa kaapissa.
Pyyhkeelähän pyyhitään kuivaksi pihdas iho, mistäpä siihen hajuja tulisi?Sittenhän niitä ei tarvitse edes pestä?
Tietenkin pitää pestä. Mutta ne hajut tulee yleensä pinttyneitä tekokuuduista joita on pesty hajustetuilla pesuaineilla, mutta esim huuhtelu koneessa ei toiminut tehokkaasti. Myös säilytys saa hajua aikaan. Ja tietenkin jos pyyhkeeseen kiedotutaan kaikenmaailman rasvailun yms,jälkeen.
Vähän hassu kysymys. Yleensäkin vanhat tavarat ovat käyttökelpoisia. Eihän niitä olisi säästetty muuten.
Saksalainen drillinki 30-luvun alusta. Käy ja kukkuu hyvin jopa nykyisillä latauksilla.
Ratsastushousut ja -rukkaset vuodelta 1995. Housujen vetskari uhkaa hajota ja pari kohtaa on parsittu mutta muuten oikein toimivat vaikka ovatkin olleet jo kohta parikymmentä vuotta säännöllisessä käytössä.
Uudempia housuja on mennyt jo useammat roskiin.
Ei itsellä, mutta iäkkäillä vanhemmillani on kaapeissaan isän mummin valurautainen lettupannu, erilaisia taikinapursottimia, rosettirauta ym. keittiötarvikkeita (ja pino erilaisia keittokirjoja). Kaikki ovat ainakin 100 vuotta vanhoja ja aivan käyttökelpoisia. Lettupannua käytetään edelleen. Hauska ajatella, että maalaistalon emäntä on harrastanut leipomista ja hän on jostain 1910-luvun Joensuusta tai Sortavalasta käynyt shoppailemassa keittiötarvikkeita. Eiköhän hänellä ole käynyt paljon vieraitakin, joille on kahvin kanssa tarjottu "hipleitä".
Vierailija kirjoitti:
Yli 31v vanha leivänpaahdin Kenwood. 😁
Minkä värinen? Onko tehty Saksassa? Saattaa olla meillä sama vielä myös käytössä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli 31v vanha leivänpaahdin Kenwood. 😁
Minkä värinen? Onko tehty Saksassa? Saattaa olla meillä sama vielä myös käytössä!
Varoitus teille tästä vempeleestä. Minulla oli suunnilleen saman ikäinen sain siitä sähköiskun ja iski vielä kipinää käsille.
Isoäidin (noin 100 vuotta vanhoja), äitini (70 vuotta vanhoja) ja omia kapioita (lakanoita, pyyheliinoja), päivittäisessä käytössä.
Kirjoituspöytä ja kirjahylly 30-40-luvuilta, arvelisin. Oikein hyvin seisoo tietokone jämerällä pöydällä ja kirjat hyllyssä.
Se on vähän niinkuin sorkkarauta, mutta isompi. Niitä on erivärisiä. Käytetään Naisten kaatamiseen baaritiskeillä.