Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä itkuhälytin ulkokäyttöön?

Kohta neuroottinen mamma
06.03.2021 |

Muutettiin taannoin rivitaloon, jonka myötä vauvan parvekepäiväunet on vaihtuneet ulkona nukkumiseen. Ongelma on se, että pelkään, etten kuule vauvaa sisälle, jos vauva ei huuda kurkkusuorana ja mieluusti reagoisin ennen kuin mennään niin pitkälle, että naapuri tekee lasun yksinään pihalla itkevästä vauvasta. En myöskään viitsisi käyttää ainoaa vapaa-aikaani kytäten sen ikkunan edessä, jonka alla vauva nukkuu. Ikkunoita taas ei voi talvella pitää sähkölämmitteisessä talossa auki, joten se ei ole ratkaisu ennen kesää, jos sittenkään.

Itkuhälytintä olen etsinyt, mutta on se kumma, kun Suomessa, jossa vauvan ulkona nukuttaminen on enemmän sääntö kuin poikkeus, ei myydä ulkokäyttöön sopivia itkuhälyttimiä. Kaikissa tähän saakka löytämissäni lukee erikseen, että vain sisäkäyttöön ja kaiken huipuksi puolet näistä toimivat vain verkkovirralla (vauvan yksikkö). Ymmärrän, että Jenkkilässä talot on niin massiivisia, ettei vauvaa kuule vanhempien huoneeseen, mutta ei asuta niin isossa talossa, etten vauvaa kuulisi ilmankin hälytintä silloin kun ollaan kaikki sisätiloissa.

Sen sijaan ongelma on tuo päiväuniaika, jolloin vauva nukkuu ulkona. Tähän mennessä olen käynyt 5-10min välein raottamassa ikkunaa/ovea, että kuuluuko jotain ja toisinaan ottanut vauvan viileään eteiseen nukkumaan, jotta voisin itse vähän rentoutua ilman jatkuvaa ikkunalla ravaamista, mutta kyllä tässä vaiheessa se itkuhälytin olisi tarpeen. Onko ehdotuksia?

Ei tarvitse olla mitään turhakkeita, kuten videokuvia tai tuutulauluja vaan ihan perusitkuhälytin, josta minä kuulen vauvan ja tarvittaessa vauva minut, mutta riittää yhdensuuntainenkin ääni. Ja toimii ULKONA, myös pakkasella. Ei piuhoja muuta kuin latauksessa, voi toimia akulla tai patterilla. Budjettia lienee turha asettaa kun ei niissä kalleimmissakaan ole ollut mahdollisuutta käyttää ulkona, mutta jos alle 100e maksaa, niin aina parempi.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SaraH. kirjoitti:

Me hankimme viime syksynä Capidin. Tämä malli siis kyseessä: https://oukkidoukki.fi/paras-itkuhalytin/.

Meillä vauva nukkuu aina ulkona. Tässähän ihan ohjeistetaan, että sopii -20 asteeseen asti, joten ajattelen, että sopii ulkokäyttöön hyvin. Ollaan oltu erittäin tyytyväisiä!

Meillä on ollut sama käytössä kaksi vuotta. Todella hyvä laite, jossa on pitkä akunkesto. Akku kestää monta kuukautta ilman, että tarvitsee ladata. Lisäksi kantama on hyvä ja ulottuu rakennuksesta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi