Ei tämä lopu ikinä, ei jaksa
Tässä nyt vuosi pitänyt jaksaa ja jaksaa. En enää kyllä jaksa.
Tajusin, että eihän tuolla hallituksella ole edes mitään suunnitelmaa koronavapaasta elämästä. Ne vaan puhuu sairaanhoidon kantokyvystä. Messukeskuskin voidaan ottaaa sairaalatilaksi. Ei ne edes ajattele että tämä virus olisi vuoden päästäkään pois.
Tämä paska jatkuu, kun ei edes yritetä tukahduttaa, vähän vaan koko ajan hillitään.
Kommentit (1556)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työtön käytännössä 30 vuotta. Mikä tarkoittaa, että olen käytännössä istunut yksiössä ja ulkoillut 30 vuotta. En halua kuulla mahdollisuudesta ulkoilla enää sanaakaan. En ole muuta tehnytkään.
Jos lockdown tulee, niin en tiedä miten kestän selvinpäin. Se on ongelma, sillä kroppa ei enää kestä viinaa niin kuin nuorena.
Mulla aika kuluu hyvin, kun pelaa videopelejä. Osta pleikkari.
Siellä ei erotella eikä kysellä kuka kukin on. Yhdessä pelatessa voi päästä mukavaan porukkaan.
Kiitos ehdotuksesta, olen ehkä vähän liian vanha jo tuohon. Pelasin viimeksi 80-luvulla, kun kaverilla oli Commodore. Ei sillä, muutama vuosi sitten kokeilin sellaista kolikolla toimivaa rallipeliä, ja se oli kyllä hyvä.
Ärsyttää ja paljon, kun kaikkialla hössätetään nyt TAPAAMISISTA. Minua kiinnostaa liikkua omalla ajoneuvolla, ei tavata. Ei minulla edes ole ketään, ketä tapaisi. Liikkuminen on minulla tärkeämpää kuin tapaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työtön käytännössä 30 vuotta. Mikä tarkoittaa, että olen käytännössä istunut yksiössä ja ulkoillut 30 vuotta. En halua kuulla mahdollisuudesta ulkoilla enää sanaakaan. En ole muuta tehnytkään.
Jos lockdown tulee, niin en tiedä miten kestän selvinpäin. Se on ongelma, sillä kroppa ei enää kestä viinaa niin kuin nuorena.
Siellä ei erotella eikä kysellä kuka kukin on. Yhdessä pelatessa voi päästä mukavaan porukkaan.
Kiitos ehdotuksesta, olen ehkä vähän liian vanha jo tuohon. Pelasin viimeksi 80-luvulla, kun kaverilla oli Commodore. Ei sillä, muutama vuosi sitten kokeilin sellaista kolikolla toimivaa rallipeliä, ja se oli kyllä hyvä.
Ärsyttää ja paljon, kun kaikkialla hössätetään nyt TAPAAMISISTA. Minua kiinnostaa liikkua omalla ajoneuvolla, ei tavata. Ei minulla edes ole ketään, ketä tapaisi. Liikkuminen on minulla tärkeämpää kuin tapaaminen.
Retro pelaaminen on muodissa. Commodore esiin. Ei vaan, uusilla pelikonsoleilla pääsee nettiin.
Netissä on ilmaisia pelejä, joissa on paljon pelaajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi selvitä, miksi pääkaupunkiseudulla tartunnat vaan lisääntyy.
Luin huvikseni parin viikon paikalliset valtakunnalliset lehdet, nimittäin pääkaupungin sanomat. Rajoituksista kyllä kerrottiin asiallisesti, mutta olipa puhtaasti negatiiviseen sävyyn kirjoitettu etäkoulusta, liikkumisrajoituksista, nuorten harrastusten rajoituksista ja maskipakosta.
Eipä ihme, että pääkaupunkiseudulla viis veisataan rajoituksista.
Alueen suurin uutislehti kirjoittaa jatkuvasti rajoituksista negatiiviseen sävyyn.
Hesarin pitäisi siis olla sun äänitorves? Tuliko mieleen, että kaikki ei ole samaa mieltä rajoitusten tehokkuudesta, oikeellisuudesta ja ajoituksesta?
Eikös tuollaisen ison lehden pitäisi olla puolueeton?
Suomen mediaa kun vertaa ulkomaiseen niin kyllä jää jälkeen.
Nyt alkaa olla taas Keski-Eurooppakin hätää kärsimässä koronan takia. Pariisiin tulossa uusi lockdown ja Italiassa osittainen sulku.
Saksassa myydään kotitestejä ja Lidl verkkokauppa meni heti tukkoon.
Kirjoittaako näistä Suomen media?
No ei, ettei vain Suomessa haluttaisi samaa.
Onko lehti puolueeton, jos se vetää yksisilmäisesti tiukkaa rajoituspolitiikkaa, vaikka rajoitukset olisivat väärin kohdistettuja ja ei-oikea-aikaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vaari 65v pelaa. Ei oo ikärajaa. Joku vanhojen peliryhmä.
Aikuiset pelaa nykyään enemmän PoGOa kuin lapset. Käyvät valtaamassa saleja. Muistaa piirrossarjat tai keräilykortit lapsena. Sekin on ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vaari 65v pelaa. Ei oo ikärajaa. Joku vanhojen peliryhmä.
Aikuiset pelaa nykyään enemmän PoGOa kuin lapset. Käyvät valtaamassa saleja. Muistaa piirrossarjat tai keräilykortit lapsena. Sekin on ilmainen.
Niillä on somessa peliryhmiä, missä sopii yhdessä pelaamisesta. Siinä pelataan ulkona ja voi pitää turvavälit.
Jos ihmiset eivät usko ja käytä maskeja ym. elävät nyt koronaaikana kuin ennen ollaan samassa tilanteessa kesällä kuin Italiassa, missä tosiaan et pääse kuin kaupassa pistäytymään. Siihen lisäksi muut taloudelliset ja terveydelliset huolet onhan siinä kestämistä. Tuntuu tosiaan että kaikki on epävarmaa rokotteiden luotettavuudesta lähtien. Kukaan muu kuin itse ei voi estää saamasta koronaa, jos ei usko annettuihin kieltoihin. Sulku muutamaksi viikoksi koko Suomea käsittäväksi olisi tarpeellinen..
Vierailija kirjoitti:
Jos tulee liikkumisrajoituksia, aiotko noudattaa?
Jos ne ovat kesälläkin voimassa, niin en, ainakaan täysin.
Prätkän vakuutuksesta maksan jo 300 euroa kesältä, siis olen maksanut jo. Sillä ajaessa minua ei pysty kukaan syyttämään kenenkään tapaamisesta. En kyllä sisällä köki koko kesää, se on täysin varma.
Vierailija kirjoitti:
Kun kuitenkin saa ulkoilla, niin ei noilla liikkumisrajoituksilla ole mitään vaikutusta.
Suomi on iso maa, täällä on tilaa liikkua.
Kyllä ne ulkomailla ihmettelee, kun kaikki liikkeet ja kouluja ym. on auki, mutta sitten läykäistään liikkumisrajoituksia.
Eikö pitäis esim. ensin sulkea liikkeitä, vaikka pariksi viikoksi, ei ruokakaupat ja apteekit ?
Jos liikkumisrajoituksilla yritetään käytännössä puuttua turhaan parveiluun, ihan fine. Muuhun hallituksella ei ole mitään oikeutta puuttua. Eikä sen valvontaan ole mitään resursseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoi selvitä, miksi pääkaupunkiseudulla tartunnat vaan lisääntyy.
Luin huvikseni parin viikon paikalliset valtakunnalliset lehdet, nimittäin pääkaupungin sanomat. Rajoituksista kyllä kerrottiin asiallisesti, mutta olipa puhtaasti negatiiviseen sävyyn kirjoitettu etäkoulusta, liikkumisrajoituksista, nuorten harrastusten rajoituksista ja maskipakosta.
Eipä ihme, että pääkaupunkiseudulla viis veisataan rajoituksista.
Alueen suurin uutislehti kirjoittaa jatkuvasti rajoituksista negatiiviseen sävyyn.
Hesarin pitäisi siis olla sun äänitorves? Tuliko mieleen, että kaikki ei ole samaa mieltä rajoitusten tehokkuudesta, oikeellisuudesta ja ajoituksesta?
Eikös tuollaisen ison lehden pitäisi olla puolueeton?
Suomen mediaa kun vertaa ulkomaiseen niin kyllä jää jälkeen.
Nyt alkaa olla taas Keski-Eurooppakin hätää kärsimässä koronan takia. Pariisiin tulossa uusi lockdown ja Italiassa osittainen sulku.
Saksassa myydään kotitestejä ja Lidl verkkokauppa meni heti tukkoon.
Kirjoittaako näistä Suomen media?
No ei, ettei vain Suomessa haluttaisi samaa.
Onko lehti puolueeton, jos se vetää yksisilmäisesti tiukkaa rajoituspolitiikkaa, vaikka rajoitukset olisivat väärin kohdistettuja ja ei-oikea-aikaisia?
Sellainen journalismi, jossa punnitaan asioiden hyviä ja huonoja puolia, ja jossa mietitään puolueettomasti seurauksia.
Sitä tässä kaivataan.
Kaipa kaikista rajoitussuunnitelmista on vaikuttavuusarviot.
Niitähän voisi suoraan lainata, niin ymmärtäisi erkkikin, miksi.
Nimenomaan tämä on vain mörkö. Mörköjä ei ole olemassakaan paitsi meidän viisikolla, kun mörköjen varjolla voidaan jättää keskittymättä oikeisiin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ne ovat kesälläkin voimassa, niin en, ainakaan täysin.
Prätkän vakuutuksesta maksan jo 300 euroa kesältä, siis olen maksanut jo. Sillä ajaessa minua ei pysty kukaan syyttämään kenenkään tapaamisesta. En kyllä sisällä köki koko kesää, se on täysin varma.
Kylmäasemalta kun käy tankkaamassa ja grillillä syömässä, niin on täysi vapaus mennä minne huvittaa. Teltta vielä mukaan, niin voi majoittua juuri niin kauas kuin huvittaa. Kesäyö, järvi ja laineiden liplatus. Se on elämää.
Lyhyemmillä reissuilla voi ajella yöksi kotiin.
Pian se kesä tulee.
Jos oikeasti ulkoilmassa korona tarttuisi, koko Suomi olis sairastunut jo. Yhtäkään tartuntaa ei ole todettu tarttuneen ulkona, kun pitää etäisyyttä eikä jää jaarittelemaan kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos liikkumisrajoituksilla yritetään käytännössä puuttua turhaan parveiluun, ihan fine. Muuhun hallituksella ei ole mitään oikeutta puuttua. Eikä sen valvontaan ole mitään resursseja.
Eli koulujen pihat, liikuntapaikat, puistot ja asemat.
Sitten on vielä luonnon kalliot ja muut metsiköt. Kyllä ne parveilujat löytää paikkoja.
Vapaaehtoisista pitäisi olla ulkovahteja, mutta suostuuko siihen kukaan, hullun hommaa. Peräänkö huutelet, että mene kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli koulujen pihat, liikuntapaikat, puistot ja asemat.
Sitten on vielä luonnon kalliot ja muut metsiköt. Kyllä ne parveilujat löytää paikkoja.
Vapaaehtoisista pitäisi olla ulkovahteja, mutta suostuuko siihen kukaan, hullun hommaa. Peräänkö huutelet, että mene kotiin?
Ei sovi suomalaiseen luontoon tuollainen, että vieraalle mennään sanomaan jotain. Poikkeuksia on, mutta silloin pitää olla tilanne vakava ja oikeasti vaarallinen.
Näillä uutisillako saadaan ihmiset noudattamaan rajoituksia
Pormestari ja pääministeri ovat eri linjoilla pakkotestauksesta
Pääministeri Marin ja pormestari Vapaavuori jälleen eri mieltä: Onko rajojen pakkotestaus valtiovallan vai kuntien vastuulla?
(mtvuutiset.fi)
On se kun kinastellaan kuin pahaiset kuulijat. Vapaavuorikin puhui ihan mitä sattuu ammattikoulujen keskeyttäneistä. Ei muistanut tai huomannut, että tilasto koski vain yhtä koulua.
No kai se sujuu kymmenen vuoden kokemuksella.
Vapaavuori piikitteli oppositiota ja myös SDP:tä eurokriisistä
15.6.2012
Vierailija kirjoitti:
Näillä uutisillako saadaan ihmiset noudattamaan rajoituksia
Pormestari ja pääministeri ovat eri linjoilla pakkotestauksesta
Pääministeri Marin ja pormestari Vapaavuori jälleen eri mieltä: Onko rajojen pakkotestaus valtiovallan vai kuntien vastuulla?
(mtvuutiset.fi)On se kun kinastellaan kuin pahaiset kuulijat. Vapaavuorikin puhui ihan mitä sattuu ammattikoulujen keskeyttäneistä. Ei muistanut tai huomannut, että tilasto koski vain yhtä koulua.
No kai se sujuu kymmenen vuoden kokemuksella.
Vapaavuori piikitteli oppositiota ja myös SDP:tä eurokriisistä
15.6.2012
Tuo hommien jättäminen kesken on jo ihan rutiinia.
Elinkeinoministeri Jan Vapaavuori (kok.) saattaa jättää hallituksen ja siirtyä Euroopan investointipankin johtotehtäviin.
https://www.verkkouutiset.fi/jan-vapaavuori-jattamassa-hallituksen-nimi…
Jan Vapaavuori valittiin Suomen olympiakomitean puheenjohtajaksi
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000007633611.html
Ja vastuulla on yli 650 000 Helsingin asukkaan terveys koronakoordinaatioryhmässä.
Onko suoriutunut hyvin?
Käyttäjä38225 kirjoitti:
Nimenomaan tämä on vain mörkö. Mörköjä ei ole olemassakaan paitsi meidän viisikolla, kun mörköjen varjolla voidaan jättää keskittymättä oikeisiin asioihin.
Aika paha mörkö kuitenkin,koska Brasiliassa on kuollut 3000 ihmistä vuorokaudessa siihen.
Nyt sitä koronaa on sen seitsemää eri varianttia ja lisää on luvassa. Tämä korona linkoaa meidät vielä takaisin kivikaudelle, keräily ja vaihtotalouteen. Koronan takia me tullaan menettämään kaikki. Tästä ei ole suunta muuta kuin alaspäin.