Laardi-aivot tahtoo käydä kuntosalilla korona aikana. Reipas ulkoilu ei käy.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävely/hölkkä ei harjoita lihasryhmiä tai voimaa.
Kehopainotreeniä voit tehdä missä vain.
Kehonpainotreenillä ei isoja lihaksia saa.
Mitä niillä pullistelulihaksilla tekee? Perus lihaskunto erikseen. Eikö tällaisena aikana mene prioriteetit elämässä uusiksi muutenkin? Että mitä niillä megamuskeleilla tekee?
Ei niillä oikein tee mitään, siksi niiden kehittäminen kai niin kiinnostaakin.
Miten voi vedota kunnon kohottamiseen tällaisena aikana paikassa,jossa on nimenomaan vaarassa sairastua hengenvaarallisesti,ei se kunto silloin kohene jos henki menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha. No, jospa piirtäisin kuvaa omasta tilanteestani: Minulla on moninivelrikko. Liikun päivittäin, koska se pitää nivelet toimintakuntoisina. On kuitenkin tarkkaan mietittävä, miten liikun. Ennen koronaa kävin vesijuoksemassa kahdesti viikossa, kuntosalilla kolmesti viikossa ja parina päivänä kävelylenkeillä. Kesällä vaihdoin jonkin näistä aktiviteeteista pyöräilyyn. Olen joutunut luopumaan vesijuoksusta, enkä pyöräile talvisaikaan, kuin kuntosalin spinning-pyörällä. Jäljelle on jäänyt siis kuntosali ja kävely. Jos joudun luopumaan salitreenistä, jäljelle jää kävely.
En pysty nivelteni takia kävelemään, kuin max kahdesti viikossa. Suuri muutos entisiin liikuntatottumuksiini, eikö?
Tällä sepustuksella halusin osoittaa, etteivät todellakaan kaikki kuntosalikävijät ole sitä porukkaa, jotka pumppaavat lihaksiaan visuaalisessa mielessä muita liikuntamuotoja kaihtaen. Monelle salitreeni on tärkeä osa kokonaisuutta. Siellä kun voi itse säätää kuormituksen ja vaihdella treeniä tilanteensa mukaan.Osta kuntopyörä kotiin.
Ostettu. Kaikilla ei kuitenkaan ole sellaiseen varaa.
Eikä kuntopyörä korvaa monipuolista salitreeniä vaikkapa selän osalta.Jos sinulla on varaa kuntosaliin niin halvemmaksi se kuntopyörä tulee, äläpä nyt saliuli viitsi.
Aika harva käy salilla vain polkemassa pyörää, valtaosa vain lämmittelee sillä. Lisäksi tarvitsisi aikamoisen valikoiman erilaisia tankoja ja painoja. Minulla ei ole tarvittavaa tilaa tälle kaikelle joten en ole katsonut hintoja, mutta veikkaisin että 1000€: lla voisi jonkinlaisen perussetin saada. Kertamaksu salilla taas maksaa minulle 5€, jonka vielä pystyn maksamaan liikuntaseteleillä. Kyllä siinä vaan on aikamoinen ero, vaikka nyt unohdettaisiinkin se että ensin tarvitsee muuttaa isompaan asuntoon.
Minulla on kerrostalossa tanko, penkki ja kyykkyteline, pystyn tekemään niillä kaiken muun paitsi maastavedon pl. romanialainen. Lähden nyt kuitenkin vaihtelun vuoksi ihan salille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se kuntosaleilu on jollekin niin elintärkeä, niin kyllä sellaisella ihmisellä on kotonakin joku käsipaino, leuanvetotanko ja kuntopyörä.
Kaikki ei asu omakotitalossa tai vastaavassa lukaalissa, jossa olisi oman huoneen verran tilaa kaikelle tuolle krääsälle. Kuntosaleilu ei minulle olisi muutenkaan mitenkään tärkeää jos kaikkea muuta liikuntaa ei olisi jo aiemmin laitettu katkolle. Kotoa löytyy jumppakuminauha, jolla aiemmankin sulun aikana yritin treenata. Sen teho riittää kuitenkin lähinnä hidastamaan kunnon rapautumista ja saamaan itselleen hiukan paremman olon kun on edes jotain muka yrittänyt urheilla, mitään tehokasta sillä vaan ei voi tehdä.
Voi avuttomuus. Netti on pullollaan kaiken maaiman ohjeita ja ohjelmia joilla aivan varmasti saat pidettyä itsesi hyvässä kunnossa. Vaikka ilman sitä kuminauhaakin.
Suosittelen sinuakin kokeilemaan joskus ihan oikeaa urheilua, sellaista josta jopa tulee hiki. Palataan sitten asiaan.
Ei ikuista kirjoitti:
Tämähän on väliaikaista.Ei se kunto äkkiä rupsahda,kun koskaan salilla käymätönkin ihminen pystyy kävelemään,jumppaamaan,tekemään kotityöt,pihatyöt ja selviää kaikista tarvittavista askareista.Kyllä sinne kuntosalille pääsee taas,kun se on turvallista.Nyt terveellisintä olisi tajuta se ja olla kärsivällinen.
Olen käynyt salilla viimeksi syyskuussa. Vaikka saliharjoittelu on vain muun harjoittelun tukena, sen puuttumisen alkaa jo huomata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn sekä lenkillä ulkona, että kuntosalilla treenaamassa lihaksia. Toki teen myös kehonpainotreeniä kotona, jotta saan minimoitua salilla käytetyn ajan. Kaikkea kun ei voi tehdä kotona.
Niin kauan kuin valtiovalta ei ole kiinnostunut raksaduunarin terveydestä, eli ei pakkotestaa tulijoita, miksi minä olisin sen enempää kiinnostunut muista. Jos sinua pelottaa, pysy kotona. Minä en.Tässä matalan älykkyysosamaarän ja ammatin korrelaatio on hienosti nähtävissä.
Ei kyllä mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Kyllästynyt tohon vähättelevään skeidaan. Salit on kuitenkin auki. Miksi siellä ei saisi käydä?
Ettei saisi koronaa,koska oireettomatkin voivat tartuttaa ja kontakteja pitää nyt välttää.Kuntosaleilta on viime aikoina tullut melko paljon tartuntoja.Jyväskylässä paljon tartuntoja kuntosalilla jopa eri aikoihin käyneiltä ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan laita kaikkia rakkaita harrastuksiani tauolle x vuodeksi, kun ei ensimmäisen vuoden aikana osata edes rajoja sulkea. On vähemmän perusoikeuksiin puuttuvaa näköjään estää kansalaistensa elämä vuosikausiksi kuin edellyttää ulkomaisilta maahantulijoilta 2 vkon pakkokaranteenia. Joukkueurheilu ja paskanpuhuminen on jo viety. Nyt lähti kuntosalitkin.
M30
Jatkan tähän "eikö sitä voisi ulkona liikkua" -kommentoijille: olen tämän salisulun aikana käynyt vetämässä kympin peruskuntolenkin, kaksi sprinttiharjoitetta, ylämäkivetoja ja porrasvetoja ja pääliikkeitä ulkokuntoilupaikassa. Treenaan siis myös ulkona, mutta ei se korvaa kuntosalitreeniä.
Sama kuin sanoisi innokkaalle lukijalle, että saathan sinä edelleen 2010-luvun Aku Ankkoja lukea, valittava urpo.
M30
Ai viikossa?
Jep. Normaalioloissa treenaan parhaimmillani 7-10 treeniä viikossa.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaha. No, jospa piirtäisin kuvaa omasta tilanteestani: Minulla on moninivelrikko. Liikun päivittäin, koska se pitää nivelet toimintakuntoisina. On kuitenkin tarkkaan mietittävä, miten liikun. Ennen koronaa kävin vesijuoksemassa kahdesti viikossa, kuntosalilla kolmesti viikossa ja parina päivänä kävelylenkeillä. Kesällä vaihdoin jonkin näistä aktiviteeteista pyöräilyyn. Olen joutunut luopumaan vesijuoksusta, enkä pyöräile talvisaikaan, kuin kuntosalin spinning-pyörällä. Jäljelle on jäänyt siis kuntosali ja kävely. Jos joudun luopumaan salitreenistä, jäljelle jää kävely.
En pysty nivelteni takia kävelemään, kuin max kahdesti viikossa. Suuri muutos entisiin liikuntatottumuksiini, eikö?
Tällä sepustuksella halusin osoittaa, etteivät todellakaan kaikki kuntosalikävijät ole sitä porukkaa, jotka pumppaavat lihaksiaan visuaalisessa mielessä muita liikuntamuotoja kaihtaen. Monelle salitreeni on tärkeä osa kokonaisuutta. Siellä kun voi itse säätää kuormituksen ja vaihdella treeniä tilanteensa mukaan.Osta kuntopyörä kotiin.
Ostettu. Kaikilla ei kuitenkaan ole sellaiseen varaa.
Eikä kuntopyörä korvaa monipuolista salitreeniä vaikkapa selän osalta.
Henkeä ei kuitenkaan korvaa mikään,jos korona vie sen.Salia välttämällä se voi paremmin säästyä.
Ei ikuista kirjoitti:
Tämähän on väliaikaista.Ei se kunto äkkiä rupsahda,kun koskaan salilla käymätönkin ihminen pystyy kävelemään,jumppaamaan,tekemään kotityöt,pihatyöt ja selviää kaikista tarvittavista askareista.Kyllä sinne kuntosalille pääsee taas,kun se on turvallista.Nyt terveellisintä olisi tajuta se ja olla kärsivällinen.
Mikään hallituksemme toimissa eikä läntisen maailman tilanteessa näytä siltä, että kyseessä on vain väliaikainen tilanne. Tätä tulee jatkumaan vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan laita kaikkia rakkaita harrastuksiani tauolle x vuodeksi, kun ei ensimmäisen vuoden aikana osata edes rajoja sulkea. On vähemmän perusoikeuksiin puuttuvaa näköjään estää kansalaistensa elämä vuosikausiksi kuin edellyttää ulkomaisilta maahantulijoilta 2 vkon pakkokaranteenia. Joukkueurheilu ja paskanpuhuminen on jo viety. Nyt lähti kuntosalitkin.
M30
Jatkan tähän "eikö sitä voisi ulkona liikkua" -kommentoijille: olen tämän salisulun aikana käynyt vetämässä kympin peruskuntolenkin, kaksi sprinttiharjoitetta, ylämäkivetoja ja porrasvetoja ja pääliikkeitä ulkokuntoilupaikassa. Treenaan siis myös ulkona, mutta ei se korvaa kuntosalitreeniä.
Sama kuin sanoisi innokkaalle lukijalle, että saathan sinä edelleen 2010-luvun Aku Ankkoja lukea, valittava urpo.
M30
Ai viikossa?
Ehkä se kuitenkin lohduttaa vähän,että henkiinjääminen on todennäköisempää jos ei nyt mene salille.On epäloogista nyt mennä ns.kuntoilemaan paikkaan,jossa on vaara sairastua hengenvaarallisesti.
Olen vaarallisen omanalihava eikä reipas kävely kutista mahaa yhtään! Pitäisi päästä ohjattuun jumppaan.
Kyl mä ainakin ymmärrän, että se turhauttaa. Mä juoksen, mutta olisin todella surullinen jos joutuisin juoksemaan vaan matolla enkä pääsisi ulos. Kahvakuulat oli tehnyt hyvin kauppaansa. Mulla itsellä on 18 kg, 16kg,12kg 8kg kuulat ja niillä saa kyllä hyvää treeniä jo aikaiseksi. Toki kallista hommata monta kerrallaan. Kahvakuulatreeni vaatii tarpeeksi ison kuulan, jotta se on tehokasta, jos tehdään koko vartalolla liikkeitä.
Toivottavasti saadaan pian joku järki tähän touhuun.
N35
Helppotajuista887 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
M30
Ai viikossa?
Ehkä se kuitenkin lohduttaa vähän,että henkiinjääminen on todennäköisempää jos ei nyt mene salille.On epäloogista nyt mennä ns.kuntoilemaan paikkaan,jossa on vaara sairastua hengenvaarallisesti.
En ole kuullut maailmanlaajuisesti yhdestäkään tapauksesta, jossa korona olisi tappanut urheilijan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä myöskään minkään näköinen "tuottava" tai auttava hyötyliikunta. Maa on täynnä omakotitaloissa asuvia vanhuksia, jotka kaipaisivat apua pihatöissä tai esim. halkojen hakkuussa. Mieluummin kuitenkin mennään koronalinkoon nostelemaan tyhjänpäiväisiä metallimöykkyjä.
Salit voisi sulkea lopullisesti.
Ei j*malauta miten tää korona-aika on paljastanut, että ihmisistä löytyy todellakin kaltaisiasi typeryksiä, jotka elää täysin minäminä-maailmassa. "Koska MINÄ en tarvitsee kuntosalia/ravintolaa/baaria mihinkään, niin ne on aivan turhia ja pitäisi sulkea kaikki! Koska ne on aivan turhia MINULLE".
Ja sama päinvastoin.Nyt ei ole kuitenkaan kyse pelkästään itsestään.Se on se pointti.
Vierailija kirjoitti:
En nyt edelleenkään ymmärrä, miten kotona ei voi tehdä kunnolla lihaskuntoa. Jos olisin himosalitreenaja, hankkisin kotiin levytangon ja muita painoja, tilaa saa raivaamalla vaikka olohuoneeseen. Liikkeitä eri vartalonosille on netti täynnä.
Jotenkin huomaa, että et ole himotreenaaja. Vaikka olisit edes vähän treenaava tajuaisit kyllä minkä tilan laitteet vievät. Ei kaikilla oikeasti ole sitä tilaa tai halua asua kuntosalilla 24/7.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän ulisette ja valitatte. Itse käyn kuntosalilla niin kauan kuin se vain on mahdollista. Ihme syyllistämisen meininki kuntosalilla kävijöitä kohtaan. Jokainen tehköön omat päätöksensä oman terveytensä ylläpitämisestä.
N36
Sä valitset muidenkin puolesta, kun levittelet koronaa salilta muualle.
No voi nyt jumaliste tätä vouhkaamista taas 😠 Sen viruksen voi saada aivan mistä tahansa. Julkisista kulkuneuvoista, marketeista ja mistä tahansa ovenkahvoista. Vaikka hitto soikoon sieltä hiihtoladulta jos joku vastaantulija kunnolla hönkii.
Siksi on parempi välttää mahdollisuuksien mukaan paikkoja kuten kuntosalit,joissa käy paljon ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt edelleenkään ymmärrä, miten kotona ei voi tehdä kunnolla lihaskuntoa. Jos olisin himosalitreenaja, hankkisin kotiin levytangon ja muita painoja, tilaa saa raivaamalla vaikka olohuoneeseen. Liikkeitä eri vartalonosille on netti täynnä.
Jotenkin huomaa, että et ole himotreenaaja. Vaikka olisit edes vähän treenaava tajuaisit kyllä minkä tilan laitteet vievät. Ei kaikilla oikeasti ole sitä tilaa tai halua asua kuntosalilla 24/7.
En tiedä mitä tarkoitat "laitteilla", mutta vapailla painoilla mahdollistavan treenin mahdollistavat laitteet vie tilaa noin 2,5x1,5m. Mahtuu hyvin keittiön päätyyn, mutta ei siellä tietty mitään tempauksia viitsi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Helppotajuista887 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M30
M30
Ai viikossa?
En ole kuullut maailmanlaajuisesti yhdestäkään tapauksesta, jossa korona olisi tappanut urheilijan.
Tuskin sen kahden ja puolen miljoonan koronaan kuolleen ihmisen taustaa ja tartunnan alkulähdettä on julkaistu tai saatu selville,mutta ei kannata yrittää olla yksi heistä.
Ai viikossa?