Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laardi-aivot tahtoo käydä kuntosalilla korona aikana. Reipas ulkoilu ei käy.

Vierailija
06.03.2021 |

On se kamala asia.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään kroppa ei siitä huonoon kuntoon mene jos vaikka seuraavan kuukauden tekee kotona kahvakuulilla ja painoilla treenin.

Kaveri sai salilta koronan ja nyt ei ole sitten käynyt salilla 3 kuukauteen, kun ei kunto kestä edes sitä kävelyä tällähetkellä. Pahimmassa tapauksessa ei treenaa enää koskaan samalla tavalla kuin ennen.

Miettikää asia niin, paljonko harmittaa jos saatte pitkäkestoisen koronan nyt salilta ja treenit on sen jälkeen treenattu pitkiksi ajoiksi.

Itse ainakin pidän nyt kuukauden tauon ja välttelen tartuntaa ja koitan pitää itseni terveenä.

Altistan itseni työssäni jatkuvasti mahdolliselle tartunnalle. Työni takia ainoastaan visiiriä voin käyttää asiakastilanteissa, jonka suojausteho on lähes olematon. Muutoin työpaikan muissa tiloissa käytän maskia.

Kuntosalilla ollessani huomautan ystävällisesti heitä, jotka epähuomiossa tai tahallaan jättävät välineet putsaamatta, kun siirtyvät muualle. Ja kuntosalillehan ei pitäisi mennä minkäänlaisiin oirein.

Siinähän huomautat. Meidän salilla on ohjeet, että otepinnat putsataan ENNEN omaa käyttöä. Jokainen putsaa laitteen siis omaa käyttöä varten.

Vierailija
42/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tubettaja Mark Wiens ainakin otti nuoremman Thai-naisen vaimoksi ja ihan kauniskin on, rupeen food tubettajaksi! siinä näkee kaikkee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha. No, jospa piirtäisin kuvaa omasta tilanteestani: Minulla on moninivelrikko. Liikun päivittäin, koska se pitää nivelet toimintakuntoisina. On kuitenkin tarkkaan mietittävä, miten liikun. Ennen koronaa kävin vesijuoksemassa kahdesti viikossa, kuntosalilla kolmesti viikossa ja parina päivänä kävelylenkeillä. Kesällä vaihdoin jonkin näistä aktiviteeteista pyöräilyyn. Olen joutunut luopumaan vesijuoksusta, enkä pyöräile talvisaikaan, kuin kuntosalin spinning-pyörällä. Jäljelle on jäänyt siis kuntosali ja kävely. Jos joudun luopumaan salitreenistä, jäljelle jää kävely.

En pysty nivelteni takia kävelemään, kuin max kahdesti viikossa. Suuri muutos entisiin liikuntatottumuksiini, eikö?

Tällä sepustuksella halusin osoittaa, etteivät todellakaan kaikki kuntosalikävijät ole sitä porukkaa, jotka pumppaavat lihaksiaan visuaalisessa mielessä muita liikuntamuotoja kaihtaen. Monelle salitreeni on tärkeä osa kokonaisuutta. Siellä kun voi itse säätää kuormituksen ja vaihdella treeniä tilanteensa mukaan.

Osta kuntopyörä kotiin.

Ostettu. Kaikilla ei kuitenkaan ole sellaiseen varaa.

Eikä kuntopyörä korvaa monipuolista salitreeniä vaikkapa selän osalta.

Vierailija
44/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt vuoden treenannut omalla kehonpainolla ja ebayn kolmen euron vastusnauhasetillä. Tuloksia on tullut enemmän kuin salillla enkä ole mitään kaivannut salilta. Kunnon punnerrus ja lankun hiominen tekivät ison työn alussa, salilla treenasin samaa laitteilla mutta nyt kyllä tuntuu eri lailla.

Vierailija
45/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vi..... kun uimahalli on ollut kiinni jo yli kolme kuukautta. Ei varmaan avata koko kesänä. Toivottavasti edes maauimalat avataan kesällä.

Vierailija
46/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän ulisette ja valitatte. Itse käyn kuntosalilla niin kauan kuin se vain on mahdollista. Ihme syyllistämisen meininki kuntosalilla kävijöitä kohtaan. Jokainen tehköön omat päätöksensä oman terveytensä ylläpitämisestä.

N36

Sä valitset muidenkin puolesta, kun levittelet koronaa salilta muualle.

No voi nyt jumaliste tätä vouhkaamista taas 😠 Sen viruksen voi saada aivan mistä tahansa. Julkisista kulkuneuvoista, marketeista ja mistä tahansa ovenkahvoista. Vaikka hitto soikoon sieltä hiihtoladulta jos joku vastaantulija kunnolla hönkii.

Vierailija
47/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään kroppa ei siitä huonoon kuntoon mene jos vaikka seuraavan kuukauden tekee kotona kahvakuulilla ja painoilla treenin.

Kaveri sai salilta koronan ja nyt ei ole sitten käynyt salilla 3 kuukauteen, kun ei kunto kestä edes sitä kävelyä tällähetkellä. Pahimmassa tapauksessa ei treenaa enää koskaan samalla tavalla kuin ennen.

Miettikää asia niin, paljonko harmittaa jos saatte pitkäkestoisen koronan nyt salilta ja treenit on sen jälkeen treenattu pitkiksi ajoiksi.

Itse ainakin pidän nyt kuukauden tauon ja välttelen tartuntaa ja koitan pitää itseni terveenä.

Altistan itseni työssäni jatkuvasti mahdolliselle tartunnalle. Työni takia ainoastaan visiiriä voin käyttää asiakastilanteissa, jonka suojausteho on lähes olematon. Muutoin työpaikan muissa tiloissa käytän maskia.

Kuntosalilla ollessani huomautan ystävällisesti heitä, jotka epähuomiossa tai tahallaan jättävät välineet putsaamatta, kun siirtyvät muualle. Ja kuntosalillehan ei pitäisi mennä minkäänlaisiin oirein.

Siinähän huomautat. Meidän salilla on ohjeet, että otepinnat putsataan ENNEN omaa käyttöä. Jokainen putsaa laitteen siis omaa käyttöä varten.

Surkea sali teillä!

Vierailija
48/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt edelleenkään ymmärrä, miten kotona ei voi tehdä kunnolla lihaskuntoa. Jos olisin himosalitreenaja, hankkisin kotiin levytangon ja muita painoja, tilaa saa raivaamalla vaikka olohuoneeseen. Liikkeitä eri vartalonosille on netti täynnä.

Vierailija
49/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävely/hölkkä ei harjoita lihasryhmiä tai voimaa.

Kehopainotreeniä voit tehdä missä vain.

Kehonpainotreenillä ei isoja lihaksia saa.

Vierailija
50/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kun ne pikku pyöreäpäät alkaa kutistuu 

Vierailija
51/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävely/hölkkä ei harjoita lihasryhmiä tai voimaa.

Kehopainotreeniä voit tehdä missä vain.

Kehonpainotreenillä ei isoja lihaksia saa.

Mitä niillä pullistelulihaksilla tekee? Perus lihaskunto erikseen. Eikö tällaisena aikana mene prioriteetit elämässä uusiksi muutenkin? Että mitä niillä megamuskeleilla tekee?

Vierailija
52/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaha. No, jospa piirtäisin kuvaa omasta tilanteestani: Minulla on moninivelrikko. Liikun päivittäin, koska se pitää nivelet toimintakuntoisina. On kuitenkin tarkkaan mietittävä, miten liikun. Ennen koronaa kävin vesijuoksemassa kahdesti viikossa, kuntosalilla kolmesti viikossa ja parina päivänä kävelylenkeillä. Kesällä vaihdoin jonkin näistä aktiviteeteista pyöräilyyn. Olen joutunut luopumaan vesijuoksusta, enkä pyöräile talvisaikaan, kuin kuntosalin spinning-pyörällä. Jäljelle on jäänyt siis kuntosali ja kävely. Jos joudun luopumaan salitreenistä, jäljelle jää kävely.

En pysty nivelteni takia kävelemään, kuin max kahdesti viikossa. Suuri muutos entisiin liikuntatottumuksiini, eikö?

Tällä sepustuksella halusin osoittaa, etteivät todellakaan kaikki kuntosalikävijät ole sitä porukkaa, jotka pumppaavat lihaksiaan visuaalisessa mielessä muita liikuntamuotoja kaihtaen. Monelle salitreeni on tärkeä osa kokonaisuutta. Siellä kun voi itse säätää kuormituksen ja vaihdella treeniä tilanteensa mukaan.

Osta kuntopyörä kotiin.

Ostettu. Kaikilla ei kuitenkaan ole sellaiseen varaa.

Eikä kuntopyörä korvaa monipuolista salitreeniä vaikkapa selän osalta.

Jos sinulla on varaa kuntosaliin niin halvemmaksi se kuntopyörä tulee, äläpä nyt saliuli viitsi.

Vierailija
53/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn sekä lenkillä ulkona, että kuntosalilla treenaamassa lihaksia. Toki teen myös kehonpainotreeniä kotona, jotta saan minimoitua salilla käytetyn ajan. Kaikkea kun ei voi tehdä kotona.

Niin kauan kuin valtiovalta ei ole kiinnostunut raksaduunarin terveydestä, eli ei pakkotestaa tulijoita, miksi minä olisin sen enempää kiinnostunut muista. Jos sinua pelottaa, pysy kotona. Minä en.

Vierailija
54/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn sekä lenkillä ulkona, että kuntosalilla treenaamassa lihaksia. Toki teen myös kehonpainotreeniä kotona, jotta saan minimoitua salilla käytetyn ajan. Kaikkea kun ei voi tehdä kotona.

Niin kauan kuin valtiovalta ei ole kiinnostunut raksaduunarin terveydestä, eli ei pakkotestaa tulijoita, miksi minä olisin sen enempää kiinnostunut muista. Jos sinua pelottaa, pysy kotona. Minä en.

Tässä matalan älykkyysosamaarän ja ammatin korrelaatio on hienosti nähtävissä.

Vierailija
55/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on väliaikaista.Ei se kunto äkkiä rupsahda,kun koskaan salilla käymätönkin ihminen pystyy kävelemään,jumppaamaan,tekemään kotityöt,pihatyöt ja selviää kaikista tarvittavista askareista.Kyllä sinne kuntosalille pääsee taas,kun se on turvallista.Nyt terveellisintä olisi tajuta se ja olla kärsivällinen.

Vierailija
56/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt edelleenkään ymmärrä, miten kotona ei voi tehdä kunnolla lihaskuntoa. Jos olisin himosalitreenaja, hankkisin kotiin levytangon ja muita painoja, tilaa saa raivaamalla vaikka olohuoneeseen. Liikkeitä eri vartalonosille on netti täynnä.

Minun olohuoneeni on samaan aikaan myös makuuhuone, ruokasali ja etätyöpiste. Kuntosalia sinne ei enää mahdu. Kahvakuula, käsipainot ja vastuskuminauha löytyy, mutta ei niillä oikein saa tehtyä kuin ylläpitotreeniä. Tärkeää sekin tietysti, mutta kehitys on käytännössä pysähtynyt. Plus pää ei tahdo kestää sitä, että on koko päivän samassa kopperossa. Onneksi on vielä toistaiseksi edes lenkkimahdollisuus.

Vierailija
57/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä myöskään minkään näköinen "tuottava" tai auttava hyötyliikunta. Maa on täynnä omakotitaloissa asuvia vanhuksia, jotka kaipaisivat apua pihatöissä tai esim. halkojen hakkuussa. Mieluummin kuitenkin mennään koronalinkoon nostelemaan tyhjänpäiväisiä metallimöykkyjä.

Salit voisi sulkea lopullisesti.

Halkojen hakkuu, lumityöt, ym. hyötyliikunta on ihan paskuhommaa, eikä niillä yhteistulos nouse. Kohta salille penkkaamaan ja kyykkäämään.

Vierailija
58/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä matalan älykkyysosamaarän ja ammatin korrelaatio on hienosti nähtävissä.

Ei kyllä mitään tekemistä älykkyyden kanssa. Kyllästynyt tohon vähättelevään skeidaan. Salit on kuitenkin auki. Miksi siellä ei saisi käydä?

Vierailija
59/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se kuntosaleilu on jollekin niin elintärkeä, niin kyllä sellaisella ihmisellä on kotonakin joku käsipaino, leuanvetotanko ja kuntopyörä.

Kaikki ei asu omakotitalossa tai vastaavassa lukaalissa, jossa olisi oman huoneen verran tilaa kaikelle tuolle krääsälle. Kuntosaleilu ei minulle olisi muutenkaan mitenkään tärkeää jos kaikkea muuta liikuntaa ei olisi jo aiemmin laitettu katkolle. Kotoa löytyy jumppakuminauha, jolla aiemmankin sulun aikana yritin treenata. Sen teho riittää kuitenkin lähinnä hidastamaan kunnon rapautumista ja saamaan itselleen hiukan paremman olon kun on edes jotain muka yrittänyt urheilla, mitään tehokasta sillä vaan ei voi tehdä.

Voi avuttomuus. Netti on pullollaan kaiken maaiman ohjeita ja ohjelmia joilla aivan varmasti saat pidettyä itsesi hyvässä kunnossa. Vaikka ilman sitä kuminauhaakin.

Vierailija
60/86 |
06.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa tai tilaa kuntopenkkiin, levytankoon ja uusien painojen ostoon sitä mukaa kun vastusta on lisättävä. Asun pienessä kerrostalokämpässä. Enkä ala riskeeraamaan sitä että joku yksittäinen 20kg paino tai joku 40kg levytanko painoineen rojahtaa olohuoneen parketille, sinne meni takuuvuokra. Ja tuossa on vasta ensimmäinen tarvitsemani laite. En myöskään luota niihin markettien ovenraameihin laittaviin leuanvetotankoihin, olen tullut sellaisesta tankoineen päivineen alas teininä ja alaselkä oli ihan helvetin kipeä pitkään. Ne netin ohjeet on ihan turhaa venyttelyjumppaa jolla ei ole mitään tekemistä lihaskunnon kanssa, ellei lähtökunto ole sitten surkea.

Ei, enkä ota persekuvia instaan salilla. En edes omista instatiliä tai tykkää ottaa kuvia itsestäni. Hyvä lihaskunto on vaan omalle mielenterveydelle ja jaksamiselle kriittinen juttu. Myös pahat yläselkäkivut pysyy poissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme