Tunnen itseni epäonnistuneeksi, kun muut haluavat lapsia ja minä en. Muita?
Kommentit (12)
Miksi se, ettei tee niin kuin muut, lisää epäonnistumisen tunnetta?
Vela. kirjoitti:
Sitä tässä myös pohdin...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vela. kirjoitti:
Ap
Se on varmasti hyvä asia pohtia kunnolla läpi. Onko muita sellaisia asioita, joiden haluamisessa vertaat itseäsi toisiin? Minkä ikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Vela. kirjoitti:
Ap
Oletko muutenkin massasielu? Lisääkö turvallisuudentunnettasi ja onnellisuuttasi, jos kuljet massan mukana?
Epäonnistunut, koska on oma itsensä eikä apinoi muita? Nyt en ymmärrä ollenkaan logiikkaa tuon takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vela. kirjoitti:
Ap
Se on varmasti hyvä asia pohtia kunnolla läpi. Onko muita sellaisia asioita, joiden haluamisessa vertaat itseäsi toisiin? Minkä ikäinen olet?
27. Eipä oikeestaan ole muita asioita. Tuntuu että joka suunnassa ihmiset puhuvat vain lasten hankinnasta ja odottelusta tulla raskaaksi. Kai tästä on tullut jonkinlainen pakkomielle itselle. Miehen kanssa ollut iät ja ajat yhdessä niin kauheat paineet että ihmiset odottaa lapsia, joita en hanki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vela. kirjoitti:
Ap
27. Eipä oikeestaan ole muita asioita. Tuntuu että joka suunnassa ihmiset puhuvat vain lasten hankinnasta ja odottelusta tulla raskaaksi. Kai tästä on tullut jonkinlainen pakkomielle itselle. Miehen kanssa ollut iät ja ajat yhdessä niin kauheat paineet että ihmiset odottaa lapsia, joita en hanki.
Ap
Keiden taholta nämä paineet tulevat?
Tavallaan joo. Itse haluaisin haluta lapsia mutta se pelottaa liikaa: raskaus, synnytys ja mitä jos lapsi ei olekaan terve sekä mitä jos jäänkin yksin lapsen kanssa ja en jaksakaan. Itse en siis ole vela ja saatan joskus yrittääkin raskautua mutta ainakin toistaiseksi nämä pelot rajoittavat.
Minulla kylläkin ihan päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan joo. Itse haluaisin haluta lapsia mutta se pelottaa liikaa: raskaus, synnytys ja mitä jos lapsi ei olekaan terve sekä mitä jos jäänkin yksin lapsen kanssa ja en jaksakaan. Itse en siis ole vela ja saatan joskus yrittääkin raskautua mutta ainakin toistaiseksi nämä pelot rajoittavat.
Turhia pelkoja. Miljoonat äidit kautta aikojen ovat selvinneet kaikesta mainitsemastasi. Jopa useaan kertaan. Moni selvinnyt pahemmastakin. Miksi sinäkin et selviäisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vela. kirjoitti:
Ap
Ap
Keiden taholta nämä paineet tulevat?
Miehen perheen puolelta ja omalta työpaikalta.
Ap
Miksi se saa sinut tuntemaan olosi epäonnistuneeksi?