Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomaatko kohtelevasi itseäsi paremman näköisiä huonommin kuin muita?

Vierailija
05.03.2021 |

En saa mitään selitystä muiden käytökselle kysyttäessä. Nämä ovat tapahtuneet eri puolilla Suomea eri työyhteisöissä eri ihmisten tekemänä. Esim.

- Ensitapaamisessa hymy vaihtuu tympeään ylimieliseen ilmeeseen kun minut esitellään vaikken edes ole ehtinyt sanomaan mitään, minulle ei vastata mitään sitten kun sanon
- Teen jonkin virheen, siitä nostetaan kauhea mekkala kailottamalla kovaan ääneen. Tilanteen rauhoituttua asiasta sätitään aina jos minulle on pakko jotain sanoa, kun satutaan samaan aikaan kahvihuoneeseen tms. Toinen kollega tekee saman virheen, siihen minulle kailottanut henkilö vastaa nauramalla että "Kaikille täällä on käynyt joskus noin, mullekin!”
- Aina kun tulee vastaan käytävällä, kääntää katseen seinään ja hymyilee sille seinälle (?)
- Sanon jotain vähäpätöistä mistä toinen on eri mieltä, esim. ”Lisukka ei ole tainnut käydä moikkaamassa meitä vähään aikaan”, siihen vastataan huutamalla niin että sylki lentää päälle että ”ONHAN SE KÄYNYT KAI NYT SEN VERRAN TAJUAT”
- Minulle puhumista vältellään ensi tapaamisesta lähtien, muille kuitenkin puhutaan normaalisti. Jos se täytyy kuitenkin tehdä, puhutaan lässyttämällä kuin vauvalle (ja ollaan samanikäisiä).
- Seuraani vältellään ja minulle puhumista vältellään, mutta jos kuulee keskustelun olevan negatiivista asiaa minusta, liitytään hyvin kiinnostuneina poikkeuksellisesti seuraan ja virnuillaan/vittuillaan
- Silmiin katsomista vältellään, paitsi jos juttelevat kuuloetäisyyden ulkopuolella, silloin tuijottavat intensiivisesti
- Minulle jutellaan ystävällisesti naisporukassa, mutta aina kun miehiä tulee paikalle, alkaa jonkinmoinen mustamaalaaminen ja yritetään porukalla naureskella minulle esim. tyhmyydestäni tai jostain mitä olen tehnyt, joskus tarinoita yritetään liioitella/värittää jos en ole tehnyt mitään mainittavaa
-Moikataan kaikkia muita yksitellen paitsi minua, yritän moikata jolloin kääntää pään pois, yksitellen nimeltä kehutaan kaikkien muiden paikalla olevien ulkonäköä jollain tavalla paitsi minun (ollaan kaikki tuttuja toisillemme)

Meno on joskus kuin lastentarhassa. En keksi muuta yhteistä heille kuin että ovat kaikki (kateellisia?) naisia. Kateuskortin vetäminen on tosi kulunut veto, mutten tosiaan saa asianosaisilta selitystä miksi minua kohdellaan taas eri tavalla, joten jäljelle jää spekulointi.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikemminkin paremmin. Kaunis ihminen myös vaikuttaa mukavalta ja kiinnostavalta. Pitäkää paskana ihmisenä muttei ole ikinä kiinnostanut tutustua hupparissa tukka rasvaisena viilettävään perunanenään. 

Vierailija
2/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten biologisesti voi edes selittää että ulkonäköön kiinnitetään huomiota?  Muut ominaisuudet ovat paljon tärkeämpiä selviytymisen kannalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikemminkin paremmin. Kaunis ihminen myös vaikuttaa mukavalta ja kiinnostavalta. Pitäkää paskana ihmisenä muttei ole ikinä kiinnostanut tutustua hupparissa tukka rasvaisena viilettävään perunanenään. 

Kiinnostavalta kaverina vai iskemismielessä?

Vierailija
4/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavalta kaverina vai iskemismielessä?

Kaverina. Seurustelen jo enkä etsi toista.

Vierailija
5/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin sinussa provosoi. Voi myös olla perusilme jonka muut tulkitsevat veemäiseksi tai ylimieliseksi. Olet hiljaa ja näytät ylimieliseltä tai sitten käyttäydyt tahdittomasti.

Vierailija
6/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan kauniita ihmisiä kohdellaan paremmin kuin vaatimattomamman näköisiä.

Vierailija
7/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin sinussa provosoi. Voi myös olla perusilme jonka muut tulkitsevat veemäiseksi tai ylimieliseksi. Olet hiljaa ja näytät ylimieliseltä tai sitten käyttäydyt tahdittomasti.

Jos minua katsotaan ylimielisesti heti ensitapaamisessa, johtuu se vain siitä että itse tervehdin ylimielisesti? Eihän sitä omaa ilmettään tietenkään näe, mutta jostain syystä ei voida vastata mistä kiikastaa.

Vierailija
8/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet pelkästään viehättävä, sinun pitäisi saada erityisen hyvää kohtelua huonon vastapainoksi. Kauneus on lähtökohtaisesti etu.

Vierailija
9/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis hyvännäköisiä moehiä kohdellaan paremmin. Olen huomannut mieheni kohdalla. Hänelle ovat sekä miehet että varsinkin naiset mukavia.

Minulle joskus miehet. Harvemmin naiset. En mikään superbeibe ole, mutta vähän kuitenkin . Aloittajan kokemukset kuulostavat tutulta.

Vierailija
10/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan ihmiset kiinnostuvat vaatimattomamman näköisistä vastakkaisen sukupuolen edustajista.

Vierailija
11/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minua katsotaan ylimielisesti heti ensitapaamisessa, johtuu se vain siitä että itse tervehdin ylimielisesti? Eihän sitä omaa ilmettään tietenkään näe, mutta jostain syystä ei voida vastata mistä kiikastaa.

En tiedä. Kuvaa itsestäsi video ja katso millainen vaikutelma tulee.

Vierailija
12/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kohtelen kaikkia ihmisiä tasapuolisesti.

Vierailija
13/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin enemmän päinvastoin. Pyrin titeysti olemaan kaikille mukava ja annan mahdollisuuden, mutta ensivaikutelma on poikkeuksetta huono, jos joku pukeutuu huonosti eikä huolehdi hygieniastaan, koska yhdistän sellaisen arkuuteen. Jos ensivaikutelma on huono, on vaikeampi tehdä myöhemmin positiivista vaikutusta.

Vierailija
14/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ulkonäkö ei ole mikään arvo, joka tekee paremman tai huonomman ihmisen. Tosin moni luulee niin ja käyttäytyy sen mukaisesti joko ylimielisyyttään tai kateuttaan.

Vierailija
15/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Kuvaa itsestäsi video ja katso millainen vaikutelma tulee.

Outoa on myös etteivät miehet käyttäydy samoin, ja olemme kuitenkin miesvaltaisella alalla.

Vierailija
16/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap esim. hoitoalalla? Siellä kuulemani mukaan naiset käyttäytyvät ilkeästi ja kanamaisesti toisia naisia kohtaan sekä kiusaavat paljon.

Olen käsittänyt asian niin päin, että rumia naisia mitätöidään ja väheksytään sekä rumille ollaan tylympiä. Olen aina ajatellut niin, että naiset ehkä kohtelisivat kivemmin, jos näyttäisin paremmalta.

T. Ruma nainen

Vierailija
17/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hyvännäköinen yhteiskunnan kauneusmittareilla ja koen että useimmiten siitä on ollut etua. Yleensä myös ihmiset ovat kohteliaita sukupuolesta riippumatta minulle. Jos taas itse näen jonkun kauniin ihmisen, kohtelen häntä samalla tavalla kuin muitakin. Minulle ulkonäkö ei anna ihmiselle mitään erityisarvoa suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
18/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelevatko jotkut sinua vastaavasti erityisen hyvin? Ehkä tuon kateus-selityksen voi uskoa silloin, jos miehet yrittävät mielistellä sinua. Tosin jos olet tottunut siihen, niin en tiedä huomaatko sitä edes vai luuletko miesten kohtelevan kaikkia samalla tavalla.

Vierailija
19/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin enemmän päinvastoin. Pyrin titeysti olemaan kaikille mukava ja annan mahdollisuuden, mutta ensivaikutelma on poikkeuksetta huono, jos joku pukeutuu huonosti eikä huolehdi hygieniastaan, koska yhdistän sellaisen arkuuteen. Jos ensivaikutelma on huono, on vaikeampi tehdä myöhemmin positiivista vaikutusta.

Miksi arkuus tekee huonon vaikutelman?

Vierailija
20/45 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kohtele kauniita huonosti. Mutta en osaa ottaa heihin kontaktia, en naisiin enkä miehiin. Ajattelen, että heitä ei kiinnosta edes puhua vähemmän kauniille. Kohtelen siis ystävällisesti mutta en muuten uskalla jutella/tutustua.