Kuinka kauan sinulla kestää lähteä kotoa asioille (ei töihin)?
Jos ajatellaan, että suihkussa sinun ei tarvitse käydä, kuinka kauan kuluu siitä, kun teet päätöksen lähteä siihen, kun astut kodin ovesta ulos?
Minulla kestää usein ihan hirveän kauan, jopa kolmisen tuntia. Väsähtelen pukiessani, joudun ottamaan päiväunet välillä, syön välipalan, saatan pysähtyä miettimään jotain asiaa enkä pysty lopettamaan ennen kuin ajatusprosessi on viety loppuun, ehostelen vähän itseäni etten näytä ihan räjähtäneeltä torkahdeltuani, pakkailen laukkua aina välillä unohtaen mikä esine piti ottaa mukaan tai etsien esinettä, esim. sateenvarjoa, tarkastan onko avaimet mukana varmaan 3 kertaa jne.
Kommentit (31)
Rotsi niskaan ja stiflat jalkaan ja eikun menoks. 10 sek?
Aamuisin 8 minuuttia kellonsoitosta olen fillarin päällä matkalla työpaikalle.
Muut lähdöt ovat tietysti nopeampia, koska ainakin osa vaatteista on jo päällä eikä tarvitse käydä vaa'alla, pisulla ja hammaspesulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna kesti vain 30min, mutta johtui siitä, ettei kotona ollut kahvia. Muuten se vaihtelee 7-12h välillä.
7-12 h on aika paljon. Mihin aika silloin kuluu?
Lamaantumiseen, ahdistumiseen ja niistä poispääsemiseen.
Viikon olen nyt tehnyt lähtöä hoitamaan yhden asian.
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Kotihousujen vaihto ulkohousuihin. Pissa. Tarkistus olenko kammannut tukan, jos en, niin kampaan hieman. Takki päälle. Ovella varmistus, että on lompakko, avaimet ja puhelin. Jos esim. apteekkiin meno, myös kelakortin varmistus. Ulos.
5min.
Pitääkö sinun oikeasti katsoa peilistä että oletko kammannut tukan? XDDDDDDD
Ehkä keskimäärin 15 minuuttia: vaatteiden vaihto, naaman ja tukan tsekkaus, kamojen keräys ja ovesta pihalle
Muutama minuutti. Otan laukun/kangaskassin, heitän sinne puhelimen, lompakon ja avaimet, sekä maskeja näin korona-aikaan. Sitten valitsen päivän hatun, puen tarvittaessa ulkovaatteet sekä kengät, sammutan valot ja poistun oven lukiten.
Lähtö ei tuota minulle yleensä vaikeuksia, sillä en ns. oloasuja vaan olen aina kotonakin täysissä pukeissa ja lähtövalmis, myös silloin kun en aio lähteä ulos. Meikkiä en käytä ja hiuksille en tee muuta kuin harjaan aamuisin.
En myöskään harrasta päiväunia enkä säännöllisiä välipaloja.
Lähtö vaikka heti, jos ei tarvitse olla tarkka ulkonäön suhteen. Avainnippu, lompakko sekä puhelin mukaan eteisen laatikoston päältä ja sitten voikin jo lähteä liikkeelle. Jos tarvitsee nähdä vaivaa ulkonäön eteen tai vaikka syödä ennen lähtöä, silloin puhutaan varttitunnin ja tunnin välisestä aikajanasta, jolla liikutaan - riippuen toimintojen määrästä. Yleensä pyrin käymään hoidettavat asiat läpi etukäteen, jolloin esim. vaatteiden valitsemiseen ei mene turhaa aikaa, vaan kaikki on suht valmiina.
Pyrin menemään sieltä, missä aita on matalin eli mitä nopeammin, sitä nopeammin. Olen noin muutenkin ADHD-tyyppinen koheltaja, joten nopeat liikkeetkään ei tuota ongelmia.
Nyt koronan aikaan nopeus on valttia, kun liikkuu tuolla ihmisten ilmoilla. Ei huvita jäädä jumittamaan mihinkään!
ap,siis onko sinulla joku dg ja edunvalvonta huolehtimassa asioista kuitenkin ?
Jos ei ole mikään kiire niin pari tuntia, jään vaan koneelle istumaan. Jos on joku syy miksi pitää lähteä nopeammin, niin pääsen kyllä liikkeelle vaikka viidessä minuutissa, hiusten harjaus ja vaatteet päälle ja menoksi.