Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei osaa neuloa?!

Vierailija
05.03.2021 |

Siis jos haluaisi osata. Ymmärrän ettei kaikkia voisi vähempää kiinnostaa kutimien kilkuttelu , mutta jos haluaisi osata ja ei opi niin silloin kyllä on melko avuton.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka eivät osaa aivokirurgiaa ovat tosi avuttomia. ;)

Vierailija
22/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli vaatealalla ja olen itse ommellut leluille vaatteita todella pienestä, pidän ihan kaikenlaisista käsitöistä, esim virkkauksesta. Mutta neulomisesta en pidä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. Olen aina vihannut käsitöitä, en ole halunnut edes opetella

Öh, eihän tämä sinua koske. AP ihmetteli heitä, joita kiinnostaa ja haluaisi osata, mutta ei vain opi.

AP:lle, tuohon varmasti vaikuttaa niin sorminäppäryys (hienomotoriikka) kuin hahmotuskykykin.

Vierailija
24/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia koneet neuloo nykyisin. Waste of Time.

Ihan järjetöntä käyttää tuntikausia hommaan, jonka kone tekee tarkemmin ja nopeammun.

Harrastuksiin voi käyttää aikaa niin paljon kuin haluaa, rahaa myös.

Vierailija
25/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tulee näitä uuvatteja tänne toteamaan että minä en osaa kun ei kiinnosta. No aha.

Vierailija
26/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet vasenkätiset, opettajat oikeakätisiä ja eivät kehdanneet opettaa vasureille erikseen.

Eikä vasurikaan hoksannut käyttää peiliä apuna. Luulisi, jos olisi yhtään fiksu.

Sen peilin asettaminen paikkaan, josta siitä oikeasti näkisi sen tehtävän työn eikä tekijän rystysiä, on aika hankalaa. Näin vasurina virkkausta opetellut, en oppinut vaan virkkaan ja neulon oikealta. Molempia käsiähän siinä käytetään joka tapauksessa.

Tämän huomasin itsekin, kun muutama vuosi sitten opetin kaverini neulomaan. Ei millään keksitty, miten se peili olisi pitänyt laittaa. Päädyin sitten siihen, että kummallakin oli oma neule ja minä aina ohjeistin: "Nyt neulovan koukun pää silmukkaan, lanka silmukalle ja tuot sen langan puikolla läpi silmukasta...". Hyvin toimi, innokas neuloja tuli kaveristani.

Vierailija
27/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöinen.

M54

Voisit kokeilla virkkaamista kun muutenkin koko ajan pitelet tikkua.

Vierailija
28/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En opi, koska en jaksa keskittyä, koska ei kiinnosta opetella. Mutta haluaisin silti osata. Eli haluan osata, en opetella.

Vierailija
29/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, viisikymppinen nainen en osaa kutoa. Olen joskus yrittänyt tehdä jotain, mutta kamalaltahan se tulos näyttää. En tajua ohjeista mitään, enkä ollut tekstiilitöissä koulussakaan kuin puoli vuotta.

Sekin mitä joskus osasin on jo unohtunut.

Vierailija
30/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtähyvin voidaan kysyä, millainen ihminen ei pysty soittamaan viulua, maalaamaan taulua, ajamaan autoa.

Kysymys on pitkälti aivotoiminnasta, jotka antavat käskyn käsille, lisäksi luovuudesta ja mielenkiinnosta.

Ja osaan neuloa ja ommella ja olen siinä tosi hyvä ja tänäkin vuonna on tullut neulottua useampi neule ja ommeltua useampia mekko, mutta eipä tuo näytä minusta tekevän yhtää parempaa.

Kädentaidot ovat hyvin yksilölliä ja saadaan jo syntymälahjana, joku osaa neuloa, toinen laulaa tai soittaa instrumenttiä, mutta kukaan ei ole ihmisenä parempi toista.

Vierailija
31/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein sellainen, joka ei ole saanut synnyinlahjana matematiikan lahjoja.

Neulominen on hyvin pitkälle matematiikkaa.

Vierailija
32/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vasenkätiset, opettajat oikeakätisiä ja eivät kehdanneet opettaa vasureille erikseen.

ärsyttää tuo murre jossa viitsiä = kehdata. 

Kehtaaminen on sitä että nolottaa tehdä jotain.

Vierailija
33/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa neuloa, mutta osaan tehdä mitä ruokaa tahansa ja ajaa autoa.

En ymmärrä millainen ihminen ei osaa paistaa esim. joulukinkkua tai millainen on ihminen, jolla ei ole ajokorttia?

Vierailija
34/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa neuloa. Olin peruskoulussa teknisessä työssä, enkä pidä käsitöistä muutenkaan.

Vierailija
35/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen vonkuu vauvapalstalla? Minä vaan kysyn kun en tajua, että itsekin täällä olen.

Vierailija
36/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä tahansa uuden taidon opettelu edellyttää aivoja. Kaikilla ei ole.

Vierailija
37/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atooppinen iho eikä neulominen kiinnosta. Ostan mielelläni muiden töitä.

Jos kudon villalangasta tuotteita, niin sormenpäihini aukeaa pieniä, syviä haavoja. 

Vierailija
38/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä tahansa uuden taidon opettelu edellyttää aivoja. Kaikilla ei ole.

Aika hyvin kuitenkin kirjoitat kyseisestä puutteestasi huolimata.

Vierailija
39/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En opi, koska en jaksa keskittyä, koska ei kiinnosta opetella. Mutta haluaisin silti osata. Eli haluan osata, en opetella.

Minulla on varmaan aika lailla sama! Tuskastun, ei ole kärsivällisyyttä. Sama jonkin kitaransoiton kanssa. Tulee olo, että olen ihan vajaaälyinen, vaikka oikeasti siitä ei ole kyse. Olen lapselleni selittänyt, että kukaan aikuinenkaan ei osaisi mitään ilman opettelua ja tarvitaan kärsivällisyyttä opetella, jos jonkun asian haluaa osata.

Vierailija
40/41 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein sellainen, joka ei ole saanut synnyinlahjana matematiikan lahjoja.

Neulominen on hyvin pitkälle matematiikkaa.

Varsinkin pitsineuleissa. Lisäyksiä on yleensä yhtä pajon kuin kavennuksia ja malleissa symmetriaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän