Voiko vessan pönttöön laittaa talous paperia siinä tapauksessa jos vessapaperi on loppu?
Vain ja ainoastaan siinä tapauksessa että vessapapru on loppu. Ja vain yhden kerran, pitäisi käydä kakalla ja mies tuo veskipaprua kun tulee töistä kotiin
Kommentit (60)
EI saa. Käytä bideesuihkua, kuivaa talouspaperilla ja sen jälkeen talouspaperi roskakoriin.
en tiedä olenko väärässä, mutta on mielikuva siitä, että lähes jokaisessa kerrostalossa on kellarikerroksessa erillinen wc. Sitä siivotaan säännöllisesti + vaihdetaan wc-paperirulla, jos tarpeen. Sielläkin voi käydä.
Voit käyttää, mutta jos olet epävarma miten putket vetää sinulla niin huuhdo wc-pönttöä useammin.
Ei mulla koskaan ole mennyt tukkoon vaikka talouspaperia olen pönttöön laittanut. Totta hitossa käyttäisin talouspaperia jos wc-paperi on loppu. Ihan sama mitä muut siihen sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon laittanut jopa servettejä joskus. Aika kallista vessapaperia. Ei ainakaan tällaisessa 90-luvun ok-talossa mene putket tukkoon.
Eivät ne putket parista kerrasta tukkeudu, mutta tuollainen toistuva toiminta saa aikaan sen,että johonkin kohtaan viemäriputkea alkaa kertyä kasa - joka sitten tukkii ajan kanssa viemärinne yhdessä kaiken muun kanssa.
Erään tutun kerrostaloyhtiössä yhdelle asukkaalle tuli mojova lasku viemärien tukkeutumisen aiheuttamista vahngoista. Asukas oli toistuvasti laittanut talouspaperia wc-pönttöön ja lisäksi tyhjentänyt sinne kissanhiekka-astian hiekat.
Wc-pönttöön saa laittaa vain wc-paperia ulosteiden lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
en tiedä olenko väärässä, mutta on mielikuva siitä, että lähes jokaisessa kerrostalossa on kellarikerroksessa erillinen wc. Sitä siivotaan säännöllisesti + vaihdetaan wc-paperirulla, jos tarpeen. Sielläkin voi käydä.
Ei ole uusimmissa asunnoissa, jossa on omat saunat. Sellaisissa on vessa, jossa on taloyhtiön yleinen sauna. Saunan yhteydessä on vessa.
Liukenematon aines saattaa jumiuttaa myös jäteveden siirtopumppaamon pumpun, jos edes sinne asti pääsee.
Miksi kirjoitit talous paperin erikseen ja vessapaperin yhteen? :D
Aiemmin vuosia sitten Lidlin wc paperi tukki ok talon viemärin eka kaivon T-putken moneen kertaan ennen kun tajusin mistä johtuu. Made in muut merkit ei koskaan
Pötkylät vessanpönttöön ja pyyhkimiseen käytetyt paperit roskapönttöön.
Vierailija kirjoitti:
Käsisuihku ja pyyheliina, kun kerrat kokeilet niin et halua enää palata WC-paperin käyttöön
Pyyheliinan pesu säännöllisesti 60 tai 90 asteessa
Siis hyi 🤢🤮
Nykyään nuo talouspaperit on ohuempia mitä ne ennen oli. 80-luvun käsipyyhepaperi oli todella paksua ja sillä kyllä sai viemäriputket tukkoon. Silloin niissä käsipyyhetelineissä luki ettei saa laittaa pönttöön.
Pönttö voi mennä tukkoon vessapaperistakin jos sitä sinne pönttöön liikaa laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossa voit. Omakotitalossa en suosittele.
Meillä meni kerrostalossa tukkoon ja sieltä löyty mm. kondomeja. Kuka höhlä laittaa kondomit vessanpönttöön?
Vierailija kirjoitti:
Eikä se putkien tukos ole välttämättä oman talon kohdalla. Ja talouspaperi on ongelma myös vedenpuhdistamoissa.
Ennen oli maita, jossa vessapaperikin piti laittaa pöntön vieressä olevaan roskikseen. Eli pyyhi ja laita roskapussiin.
Mahtaa roskiksesta tulvahdella mehukas sonnanhaju.
Miksi talouspaperi hajoaa olemattomaksi jos sitä käyttää ison vesimäärän kuivaamiseen pinnoilta, mutta kieltäytyy hajoamasta kun se kastuu kauttaaltaan vessanpöntön altaassa?
En siis suosittele laittamaan talouspaperia pönttöön, mutta tällaisen ilmiön olen havainnut.
No ei ole kyllä käsisuihkua jokaisella. Ja en ala sellaista nyt asentamaan, wc remontin yhteydessä sitten voi laittaa. Voihan ne käytetyt talouspaperit laittaa pikkupussiin ja viedä ulkoroskiin.
Ei vessa talouspapersta mene tukkoon. Putki on halkaisikaltaan 12.5 cm joten siitä menee vaikka kisakin läpi!
Joo ei kiitos. Entisessä asunnossa meidän putket meni aina tukkoon yläkerran roskista. Ikinä en itse heittänyt viemäriin sitä mitä tukosta avatessa sieltä löytyi. Tai en yleensäkään heittänyt mitään, vaan yritin pitää vanhat putket auki kaikin keinoin.