Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pappa tuli 6-vuotiaan synttäreille ja antoi " lahjaksi" lämmintä kättä

Vierailija
09.08.2006 |

Kiva tietysti kun kävi, kun hän asuu 5 km päässä. Mutta kuitenkin, mä olisin toivonut, että pappa olisi tuonut vaikka purkkapussin tai keksipaketin. Äh, tätä on vaikea selittää, mutta kuusivuotias ihmetteli, että miksi muut toivat pienen lahjan, mutta pappa ei mitään.

Pappa käy meillä toki muutenkin eikä meillä edes odoteta tuliaisia mutta minusta synttärit ovat eri juttu. Mekin menemme papan synttäreille kohta ja lapset piirtävät kortin ja mä ostan jotakin pientä, vaikkapa ristikkolehden.

Kiva tämä av-palsta, kun täällä voi rutista. Miehelle ei viitsi turhasta nalkuttaa ;))

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän kyllä opettaa lapsillenikin että ei se materia vaan....!!!

Vierailija
2/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille on tuo synttärilahja aina tärkeä, vaikka ei mitään materialistisia olisi muuten...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi asuu muutaman kilometrin päässä, mutta ei käy meillä kun pari kertaa vuodessa... Synttäreille (esikon 3v) ei tullut koska ei ollut rahaa linja-autoon... Ikinä ei ole tullut joulu- eikä synttäri lahjaa...

Appi ukko asuu 6 kilometrin päässä, mutta hän ei vaivaudu edes synttäreille, meidän pitäisi käydä lasten suntträipäivänä hänen luonaan ja vaikka mentäisi niin mitään lahjaa ei tule sieltäkään...

Ja jos tarvitsen lastenhoito apua, niin se on maksullista anopille pitää maksaa matkakulut+10e per tunti palkkaa... Nyt olisin ensimmäisen kerran tarvinnut apua 2 tunnin ajaksi kun itse olen aloittanut keikkatyön.

Arg! Anteeksi purkautumiseni=)

Vierailija
4/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihmnen tuo kortin ja vähän fiksumpi vielä lahjan.

Sanot pojallesi, että hyvä tapa on onnitella vähintään kortilla tai sitten vaikka laululla sankaria. oppiipahan, että maailmassa on vaikka minkälaista tallaajaa.

Vierailija
5/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: automaatti

Vierailija
6/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistutko tosiaan anopille maksamiseen? Itse hankkisin lapsellenei maksullisen MUKAVAN tai ainakin siedettävän hoitajan.

Vierailija
7/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 6-vuotias olisi ainakin kysynyt papalta suoraan, mikset tuonut mitään lahjaa. Itseä vähän nolottaa järjestää synttäreitä ja pyytää sukulaisia kun ei haluaisi lapselle lisää krääsää, mutta...

Vierailija
8/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi tämä tuntui pahalle, kun pappa kohtelee lapsia eri lailla (vai oliko sitten unohtanut edelliset synttärit). On muuten appiukkoni ja muuten ihan siedettävä.

Vierailija
9/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä syntymäpäiville kuuluu minusta tuoda edes kortti tai joku pieni lahja jos kerran kutsutaan varta vasten!! kuuluu ihan hyviin tapoihin....ilmeisesti ei kaikkien mielestä sitten? =O

Vierailija
10/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli työhön pyyntö illalla ja seuraavana päivänä tarvitsin hoitajaa, eikä täällä meillä päin saa ihan helposti hoitajaa, vaan pitää varautua kolmea päivää aikaisemmin pyytelemään...

Onneksi oma äitini sitten sai otettua vähän töistä vapaata ja sain lapset hänelle siksi aikaa... Anoppia tietysti ensin kysyin, kun on kuitenkin lasten mummo ja työtönkin vieläpä...

Vierailija
11/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedä synttäreille lahja ja kyllä sitä varmasti isovanhemmilta odotetaan ja asiasta on usein keskusteltu jo etukäteen mille on tarvetta, puuttuuko joku kiva lelu. Me äidin sisarukset ja vanhemmat sumplimme keskenään ettei kaikki osta samaa.

Vierailija
12/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meillä oli lähtiset välit - enkä koskaan ihmetellyt sitä. Mummo oli sitä mieltä, ettei osaa ostaa eikä koskaan ostanut lapsenlapsille mitään - pidin sitä ihan normaalina enkä osannut lapsena edes ihme tellä sitä. Saimme kyllä mummolta paljon muuta kuin lahjoja.

Vierailija
13/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kyllä fiksut ihmiset tuovat aina jotain, jos käyvät toistensa luona kutsuilla. Ja varsinkin tässä tapauksessa, kun kyseessä oli synttärit. Törkeää tuollainen, että mennään vaan toisten luokse passattavaksi ja kakkukahville, mutta itse ei viitsitä mitään tuoda. Junttimaista ja osoittaa täydellistä käytöstapojen puuttumista.

Itse vien aina jotain pientä, jos minut kutsutaan vaikka kaverin luokse viettämään iltaa. Keksipaketti tms.

Vierailija
14/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole asiaa ihmetelleet. En tiedä, mitä vastaan, jos kyselevät joskus.

Vierailija
15/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta 6-vuotias ei siitä kyllä mitään traumaa saa, että pappa ei tuonut lahjaa, voi olla ihan hyväkin ettei opi pitämään lahjoja itsestäänselvyytenä.

Itse vastaavassa tilanteessa en olisi lainkaan huolestunut lapseni tunteista, vähän huonokäytöksisenä saattaisin pitää pappaa mutta hyväksyisin sen kyllä.

Vierailija
16/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä isovanhemmat ja isomummo asuvat niin kaukana, että ottaisin heidät kyllä mieluummin syntymäpäivinä kylään kuin lahjan postin kautta. Aika lapselle on paljon tärkeämpää kuin tavara.

Vierailija
17/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moukkamaista mennä kutsuille ilman lahjaa!! Ja vieläpä lapsen!

Vierailija
18/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja voi olla myös se, että pappa kiinnittää kaiken huomionsa hetkeksi lapseen ja antaa ymmärtää, että olet maailman tärkein lapsi.

Vierailija
19/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sen ikäpolven miehet oe koskaan lahjoja ostelleet. Ei minun isäni ainakaan.

Vierailija
20/25 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sanot jos vieras ei tuo teille hääparina häälahjaa??

tilanne tietysti ettei kutsussa ole mainintaa " ei lahjoja"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän