Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jokaisen suomalaisen lapsen opittava syömään jo vauvana PERUNAA?

Vierailija
09.08.2006 |

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei pysy hengissä ilman puuroa ja perunaa. Maitoa on myös juotava vähintään 40-vuotiaaksi asti.

Vierailija
2/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö perunaa, joten harvoin sitä tulee lapsillekaan keiteltyä. Joskus kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yrittänyt tarjota perunaa. Yritin perunaa 3-4 viikkoa ja ruokailu meni sellaiseksi, että kun näki lusikan, alkoi itkeä, rimpuilla ja " teko-oksentaa" .

Ajattelin, että ei ole kypsä kiinteisiin. Tänään kokeilin mitä tykkää bataatista: olisi syönyt vaikka kuinka paljon. Ei mitään ongelmia.

Sitten kokeilin lusikallista perunaa, alkoi itkeä.

Että olikohan tässä perunafasismissa mitään järkeä? Mielestäni ei...

Vierailija
4/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hedelmiä, pottuja, maissia tms. soseutettu pekoni sensijaan on loistava ruoka. samoin oliiviöly-kananmunamössö.

Vierailija
5/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei hedelmiä, pottuja, maissia tms. soseutettu pekoni sensijaan on loistava ruoka. samoin oliiviöly-kananmunamössö.

Vierailija
6/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpit syövät varmasti enemmän kasviksia kuin te tärkkelyksenmussuttajat.

Vierailija
7/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitää kotimaan potunkasvattajat leivässä ja yhteiskunnan tasapainoisena.

Vierailija
8/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pakkaseen aina liha-, kala-, kana-, kukkakaali- parsakaali- ja porkkanakuutioita, joita miksailin eri päivinä eri tavalla. Perunaa ei voinut yksistään pakastaa, niin aika harvoin jaksoin alkaa sitä erikseen keittelemään, kun itse emme syö perunaa. Marjasoseet ostin valmiina ja puuroa hän sai aamuin illoin.

Kysyin neuvolasta kerran hieman nolona, että pitäisikö lapsen saada sitä perunaa joka päivä. Terveydenhoitaja sanoi, että " ei tietenkään, eihän joissain maissa syödä perunaa ollenkaan."

Täydellinen lapsihan tuo on, vaikka ei niin paljon ole perunaa saanut kuin monet kaverinsa.

Vierailija
9/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siulla ole hajuakaan siitä mitä mie syön :)

Vierailija
10/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vauvani ovat yleensä aloittaneet porkkanalla, sitten muita kasviksia, marjasoseita. Puuro taas mun mielestä oikeasti ON välttämättömyys ellei ole jotain allergiaa tai keliakiaa.

Vierailija
11/11 |
09.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruna on tärkkelyspitoista ruokaa ja siksi liian tuhtia ensiruoaksi. Suomessa se on vain perinteinen pinttynyt tapa.

Me aloitimme kesäkurpitsalla, riisillä, maissilla ja porkkanalla. Tosin koska en jaksanut ja ehtinyt tehdä soseita itse jouduimme pakosta ottamaan melko nopeasti perunan mukaan ruokavalioon, koska Suomessa kaikki lasten ensisoseet on sotkettu perunan kanssa :-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä