Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teitä siinä ulkonaliikkumiskiellossa niin pelottaa ja ketuttaa?

Vierailija
04.03.2021 |

Oottehan te nytkin kotona. Hirveä vaahtoaminen jostain ylivallasta. Minä ainakin pärjäisin vaikka 2kk ihan hyvin poistumatta oman tonttini ulkopuolelle. Ei edes kauppaan olisi tarvetta. Ainoa "haitta" minkä itse kokisin on se että pitäisi opetella juomaan kahvi mustana.

Kommentit (542)

Vierailija
141/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ulkonaliikkumiskielto tulee, niin minä palaan etätöistä työpaikalle tyhjään toimistoon. Saan edes 2 * 20 km päivittäistä pyöräilyä työmatkoilla kun lenkkeily kielletään.

Ei se varmaan päiväsaikaan vaikuta mitenkään liikkumiseen. Voit lenkkeillä ihan rauhassa kuten ennenkin. 

Vierailija
142/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopisi paremmin kuin hyvin. Ja ehkä sitten päästäisiin koronastakin. Koiraa olisi kyllä pakko käyttää ulkona mutta sehän on sallittua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ulkonaliikkumiskielto tarkoita kuitenkin, että tulee sulku (poistumiskielto) etelä- ja varsinaisuomeen. Pääsiäinenkin on tulossa.

Nimenomaan tuota se ainakin tarkoittaa, eli mökkikauden alku siirtyy vaikka sillä ei koronan leviämisen kannalta ole mitään merkitystä. Tuo on myös vaaleja ajatellen semi-hyvä ratkaisu hallituspuolueille. Suuri osa uusmaalaisista suuttuu, mutta eivät kuitenkaan kaikki ja vastaavasti kaikki uudenmaan ulkopuolella asuvat nauravat vahingonilosta prsetttään repien.

Vierailija
144/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tätä touhua ja ihmisten asennetta seuraa tulee olo että minä, ennen jopa ateisti, alan uskomaan Jumalaan. Ei tässä enää muuhun voi turvata, sellainen olo tulee. Ihan kuin koko maailma olisi tullut hulluksi? Ihan kuin tämä olisi joku näytelmä jota seuraan sivusta, määräyksiä kuunnellen totta kai.

Raamattu ei enää tunnukaan absurdilta.

Vierailija
145/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä ennenkin koko yö porukalla ryypätty, eikä kukaan ole soittanut poliiseja tai valittanut, kun ei olla metelöity. Omakotitalossa asuvat voi toki metelöidä rauhassa.

Harvoin muutenkaan tulee ennen seuraavaa päivää poistuttua, kun taksia tai muuta kyytiä ei saa.

Hätätilalaki ja kokoontumisenesto yltää myös sinne torppaan. Saksassa, missä on tarkemmin määritelty perustuslaki kuin Suomessa, on ollut keissejä, joissa poliisin erikoisjoukot ovat rynnänneet koteihin ja vieneet kokoontujat kamarille. Naapuri soittanut, kun nähnyt, miten keittiön ikkunasta valo paistanut, tupa täynnä kansaa, ja joukkoa kävellyt sisään ja ulos.

Mä vaan sanon, että Suomessa - varsinkaan näin kuntavaalien alla ja ihan sama, vaikka vaalit siirrettäisiin syksyyn - vasemmistohallituksen ei ihan oikeasti kannata tehdä noin radikaaleja lakimuutoksia kansalaisten perusoikeuksiin. Perussuomalaisten kannatus nousee koko ajan ja on enää vain alle prosentin päässä SDP:n kannatuksesta. Jopa minä, joka en ole koskaan voinut edes kuvitella äänestäväni Perussuomalaisia, tuollaisen lakimuutoksen jälkeen äänestäisin. 

Vierailija
146/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kahvi pitäisi juoda mustana, jos on jatkuvasti kotona?

Onko sinulla lehmä kotona maitoa tuottamassa?

UHT-maidot, nevöhöörd?

En ole kuullut, UHF ja VHF on tuttuja.

Valion sivuilta:

Vähälaktoosinen kevytmaito HYLA® UHT on monikäyttöinen maitojuoma. UHT-käsitelty maito on kuumennettu kahden sekunnin ajaksi vähintään +135°C:een

Okei eli UHT-maito on maitoa, sen jo tavallaan arvasinkin.

Vierailija
147/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tätä touhua ja ihmisten asennetta seuraa tulee olo että minä, ennen jopa ateisti, alan uskomaan Jumalaan. Ei tässä enää muuhun voi turvata, sellainen olo tulee. Ihan kuin koko maailma olisi tullut hulluksi? Ihan kuin tämä olisi joku näytelmä jota seuraan sivusta, määräyksiä kuunnellen totta kai.

Raamattu ei enää tunnukaan absurdilta.

Uliuliuli.

Vierailija
148/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sopisi paremmin kuin hyvin. Ja ehkä sitten päästäisiin koronastakin. Koiraa olisi kyllä pakko käyttää ulkona mutta sehän on sallittua.

Pikku lenkki lähellä kotia on ok, ei pidempi ulkoilu koirankaan kanssa. Jännä että tässäkin koiranomistajat ajattelevat turren ulkoilun varjolla tekevänsä parin tunnin lenkkejä kun muut on suljettu sisätiloihin. Turre voi tehdä tarpeensa kotikadulle, liikuntaa tarvitsevat myös lapset joten se ei ole mikään syy turren erivapaudelle.

Vierailija
149/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtiskö paikalliseen, no lähtis.

Vierailija
150/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole "tonttia".

Vierailija
151/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuahan ei kukaan kiellä liikkumasta reilun hehtaarin tontillani.

Maanomistus ei voi millään olla vapauttava tekijä tuollaisen rajoituksen noudattamisesta. Se olisi syrjintää. Eli jos kielto tulee muodossa ei saa astua ovesta ulos, niin sitten et astu ovesta ulos, et vaikka omistaisit koko maakunnan.

Vierailija
152/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä 90% ei tunnu tajuavan että ulkonaliikkumiskielto ei tarkoita totaalista kieltoa. Se olisi esim aikavälillä klo 22-06 tms.

Ja tuohan onkin juuri se ajankohta vuorokaudesta, jolloin suomalaiset sankoin joukoin parveilevat loskapaskassa. Asun pääkaupunkiseudulla lähiössä, jossa asuu kimppakämpissä virolaisia ja muita ulkomaalaisia rakennustyömiehiä. Kun lähden viemään koiraani iltalenkille, ei tuolla ulkona tule vastaan muita kuin toisia koirankusettajia. Ei vallankaan niitä virolaisia raksamiehiä, ne ovat jo kämpillään. Aamuisin kuuden aikaan tai vähän ennen pakkaavat kamojaan pakettiautoon ja lähtevät töihin. Viikonlopuiksihan he menevät takaisin koteihinsa. 

Vierailija
153/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävely on oleellinen osa sairauteni hoitoa.

Kävellä voi sisälläkin.

Ei voi. Askel jää lyhyeksi ja se aiheuttaa kipua selkään. Kävelen joka päivä 8-12km. Nimenomaan luonnossa, kadulla, koska tarvitsen sen pitkän askeleen että alaselkäni pysyy auki. Lisäksi mielenterveysongelmani pysyy hoitotasapainossa liikunnalla. En voi hoitaa sitä lääkkeillä koska olen lääke resistentti, ne saa minussa vain aikaseksi murhanhimon.

Se kielto tulisi kaiketi ehkä n. klo 18 - 06 tjtn. Sä ehdit klo 18:aan mennessä käveleen vaikka 80 km. Turhaa porua!

Vierailija
154/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ulkonaliikkumiskielto tulee, niin minä palaan etätöistä työpaikalle tyhjään toimistoon. Saan edes 2 * 20 km päivittäistä pyöräilyä työmatkoilla kun lenkkeily kielletään.

Ei se varmaan päiväsaikaan vaikuta mitenkään liikkumiseen. Voit lenkkeillä ihan rauhassa kuten ennenkin. 

Eihän se silloin olisi mikään ulkonaliikkumiskielto jos päivällä saa elää normaalisti. Ja ainakin täällä on öisin ulkona aivan tyhjää, joten tuollainen kielto olisi järjetön.

Vierailija
155/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maanomistus ei voi millään olla vapauttava tekijä tuollaisen rajoituksen noudattamisesta. Se olisi syrjintää. Eli jos kielto tulee muodossa ei saa astua ovesta ulos, niin sitten et astu ovesta ulos, et vaikka omistaisit koko maakunnan.

Ulkonaliikkumiskielto ei tarkoita sitä ettei saa pistää nenäänsä ovesta. Ihmisten on pakko päästä kaupaan, apteekkiin, lääkäriin, töihin, ulkoiluttamaan esim. hevosia tai koiria jne...

Vierailija
156/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 90% ei tunnu tajuavan että ulkonaliikkumiskielto ei tarkoita totaalista kieltoa. Se olisi esim aikavälillä klo 22-06 tms.

Ja tuohan onkin juuri se ajankohta vuorokaudesta, jolloin suomalaiset sankoin joukoin parveilevat loskapaskassa. Asun pääkaupunkiseudulla lähiössä, jossa asuu kimppakämpissä virolaisia ja muita ulkomaalaisia rakennustyömiehiä. Kun lähden viemään koiraani iltalenkille, ei tuolla ulkona tule vastaan muita kuin toisia koirankusettajia. Ei vallankaan niitä virolaisia raksamiehiä, ne ovat jo kämpillään. Aamuisin kuuden aikaan tai vähän ennen pakkaavat kamojaan pakettiautoon ja lähtevät töihin. Viikonlopuiksihan he menevät takaisin koteihinsa. 

Sen suuremmalla syyllä, mikä tuossa sitten on niin jättisuuri ongelma, jos kerta porukkaa muutoinkin harvakseltaan tuohon aikaan ulkona liikkuu?

Vierailija
157/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota, mutta Suomessa on järjetön idea, varsinkin, jos meinaavat jotain aikarajoja asettaa milloin sopii liikkua. Ei kun kaikki samaan aikaan ulos samoille mestoille, ei järkeä..

Vierailija
158/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikku lenkki lähellä kotia on ok, ei pidempi ulkoilu koirankaan kanssa. Jännä että tässäkin koiranomistajat ajattelevat turren ulkoilun varjolla tekevänsä parin tunnin lenkkejä kun muut on suljettu sisätiloihin. Turre voi tehdä tarpeensa kotikadulle, liikuntaa tarvitsevat myös lapset joten se ei ole mikään syy turren erivapaudelle.

Turha spekuloida, noita kieltoja on kovin kovin monenlaisia, eikä ole vielä ollenkaan kerrottu, mitä siellä valmistellaan.

Sitä paitsi kaikki, mitä tämä hallitus valmistelee, menee ainakin kerran uusiksi laillisuuden säilyttämisen vuoksi.

Saksassa ja aiemmin Britanniassa esimerkiksi se lenkkeily oli sallittua ilman koiraakin. Espanjassakin juoksulenkki oli yhdessä vaiheessa ok, mutta poliisi hätyytti, jos yritti kävellä.

Voi ihan hyvin olla, että koiraa saa ulkoiluttaa melko vapaasti.

Kaikki turha liikunnan vähentäminen on kansanterveydellisesti ihan murhaa, ja ulkona käveleminen on hyvin pienen riskin puuhaa. Sitä ei ole minkäänlaista järkeä kieltää.

Vierailija
159/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ulkonaliikkumiskieltä ja ulkoilen koiran kanssa 2-3 tuntia päivässä tai jopa enemmän. Saa käyttää ulkona myös kiellon ulkopuolella. Kiellon alkaessa klo 21 käytin vielä iltapissalla klo 22 kuten aina ennenkin. Nyt aikarajoitus on klo 23-06, jolloin olen nukkumassa. 

Vierailija
160/542 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenet voi tartuttaa jos lähimpään naapuriin 4km?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi