Miten kauan käytätte vaatteita ennen pesua?
Otsikko. Tuntuu että kärsin jostain hirveästä neuroosista kun pesen esimerkiksi housuja kahden käyttökerran jälkeen koska pelkään että haisen ihan ummehtuneelle. Etenkin istumatyössä tuntuu että housut alkaa vielä nopeammin haista ihan persuksille, varsinkin kun duunipaikalla ei pershikisiä toimistotuoleja puhdisteta ikinä ja siinä sitten istut päivät pitkät muhimassa edellisten istujien pieruissa. Pesettekö pyykit tasan tietyn käyttömäärän jälkeen vai menettekö vaan ns. hajutestipohjalta?
Kommentit (26)
Pesen herkän hajuaistini mukaan - - monen mielestä varmasti liian tiuhaan, mutta viis siitä veisaan.
Haistelemalla. Oon tällänen haisuli nykyään raskauden myötä, joten parhaimmillaan paitaa voi käyttää vain kerran, kunnes se täytyy taas pestä.
Pohdittu samaa, että hiukan vähentää pyykinpesua. Pitkiä housuja ei kannata pestä kuin harvoin kun puen ne vain ulkona ja kaupassa käydessä. Tällä viikolla onnistunut, vain yhtenä pvnä.
T-paita joka toinen päivä. Saisi olla useamman viikon samoissa ennen kuin täällä kukaan haistaisi.
Kotivaatteita pesen harvemmin, mutta töissä pidettävät vaatteet pistän pyykkiin kahden käyttöpäivän jälkeen. Olen töissä päiväkodissa, mutta meillä ei ole työn puolesta mitään työvaatteita, joten kuluuhan ne omat vaatteet, kun niitä saa olla vähän väliä pesemässä. Koulussa ollessa menin samoilla farkuilla pidempään, ei ne siellä miksikään menneet.
Osa ihmisistä pesee ilmeisesti kaikki vaatteensa joka päivä, koska he eivät tiedä, mitä termi "puolipitoiset vaatteet" tarkoittaa.
Päivä käytössä ja pesuun, kyllä mä haluan että töihin mennessä vaatteet näyttää siisteiltä ja tuoksuu hyvältä, pikapesua käytän pesuun.
Alusvaatteet + sukat vaihdan joka päivä. Vaatteet pyysin tuulettamaan aina, mielellään 3-4 päivän käytön jälkeen tulee pestyä.
Kyllä ne housut alkaa tosiaan hyvin äkkiä haista takapuolelle kun töissä istuu ties millä penkeillä. Minäkin pesen siksi housuni 2, max. 3 kerran jälkeen.
Jos ei tarvitse istuskella kiertävillä työtuoleilla, niin housut kerran viikossa ja paita 1-2 käyttökerran jälkeen. Alusvatteet ja sukat joka kerran jälkeen.
Korona aikaan ei kannata liian useesti vaihtaa vaatteita , voi ihan haiskahtaa ettei heti taakse joku hönkäole. Noooo tämä oli jo liian rankkaa huumoria.
Mä laitan päivän vaatteet ulos parvekkeelle tuulettumaan, kun tulen kotiin. Sit illalla tai viimeistään aamulla ekaks sisään ja hajutestin perusteella päätän, kelpaako vielä.
No, sukat ja kalsarit vaihdan melkein joka päivä. Tai laitan eri sukat, kun menen iltalenkille.
Mut mä en joudu istumaan päivät pitkät pierutuoleilla. En ole bussissa/junassaskaan matkustanut moneen kuukauteen.
Julkkisvaatteet eritteistä heti puhtaaksi, lökävaatteet kun liikaa likaa.
Eikös farkuista sanota, että niitä ei pestä ollenkaan! Pakastu tai tuuletus riittää!
Sain muuten järkyn savunhajun pois uudesta ulkoilutakista laittamalla sen yöksi pakastimeen!
Ap, laita housut muovi- tai paperipussiin ja pakastimeen raikastumaan!
Kotivaatteet pesen kerran viikossa. Alusvaatteet ja sukat vaihdan toki päivittäin. Käyn suihkussa kerran päivässä. En harrasta mitään liikuntaa, joten eipä ne vaatteet kauheasti likaannu.
Työpaidat vaihdan ja pesen 2-3 käyttökerran jälkeen, housuja pesen harvakseltaan.
Sukat, kalsarit ja t-paidan laitan pesuun kun käyn suihkussa eli vähintään päivittäin. Päällysvaatteet tarpeen mukaan. Työvaatteet (terveysala) vaihdan yleensä joka toinen päivä.
Siis millaisilla muovituoleilla te oikeen istuutte että heti alkaa muka haista housut?? Eikö voi tehä töitä vaikka seisten niin tulis jotain rotia tohon ylenmääräiseen pesemiseen. Pesettekö kotonakin sohvaa ja muita tuoleja kahen päivän välein jatkuvan pershikoilunne vuoksi??
Näin korona-aikana vaatteiden pesuun kannattaa panostaa normiaikoja enemmän.
Mulla on vaatteille kolme kasaa.
Vähän likaiset
Likaiset
Tosi likaiset
Sitten kun kaikki vaatteet on tosi likaisten keossa, niin pesen ne.
Te jotka ette pese housuja kuin harvakseltaan, tajuatteko mikä löyhähdys teistä lähtee kun kuljette jonkun istuvan ohi? Ihan oikeasti, muuten ollaan niin siistiä ja coolia, mutta pehva haisee ohi kävellessä.
Kalsarit joka käytön jälkeen, rintsikat aina kun laitan koneen pyörimään, farkkuja en pese ikinä, ja paidat menevät nenän kautta. Sukat fiiliksen mukaan, talvella voi mennä hyvinkin viikko samoilla sukilla, kesällä voin pestä joka käytön jälkeen.
Tarvittaessa pesen.
Peseminen kuluttaa vaatetta melko paljon.
Usein riittää pelkkä tuuletus, ja vaatteiden kääntäminen nurin tuuletuksen ajaksi.
Ja kun joka päivä käy suihkussa, eikä työvaatteet hikoonnu ja vaihtelee vähintään parin päivän välein paitaa ja puseroita, ei ole mitään syytä pestä vaatteita jatkuvasti.