Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aiotte elää elämäänne nyt, kun emme palaakaan enää koronaa edeltävään aikaan?

Vierailija
04.03.2021 |

Vai jatkuuko teillä kaikki entiseen malliin?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä.. unelmat pirstaleina. En taida koskaan saada kunnolla elää :) jes..

Vierailija
22/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

21, ai enkö saa olla ja mennä niin kuin ennenkin ?? Heh, en asu missään betonilähiössä. Ei ole sitten mitenkään vaikuttanut mihinkään mun elämän alueeseen tuo korona. Eikä onneksi tule vaikuttamaankaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aion matkustella entiseen malliin kun rokotukset ovat kunnossa.

Rahaa on säästynyt ihan pirusti joten hyvältä näyttää!

Rokotukset pitää sitten ottaa joka syksy. Kaikki viittaa siihen, että korona muuttuu kuten influenssa, vähintään. Puolen vuoden päästä rokote ei enää suojaa sinua.

Koronaviruksetkin mutatoituvat, mutta vähemmän kuin influenssa, noin 50% vähemmän.

Ilmeisesti nykyiset koronarokotteet trpsivät hyvin nykyään tunnettuihin variantteihin yhtä poikkeusta lukuun ottamatta: AZ ei tehoa eteläafrikkalaiseen.

Vierailija
24/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joskus palaisimmekin koronaa edeltävään aikaan, olen tehnyt vuoden aikana sen verran isoja muutoksia elämässäni, että en aio enää palata koronaa edltävään elämääni.

Vuoden aikana olen huomannut, miten vähän loppujen lopuksi tarvitsenkaan rahaa ollakseni elämääni tyytyväinen. Vuodessa mulla on säästynyt jo 16 000 € enemmän kuin mitä normaalisti. Olen laatinut jo vuosibudjetin, miten pärjäisin taloudellisesti, jos jäisinkin vanhuuseläkkeelle heti, kun se on mahdollista. Aiemmin ajattelin jatkaa ainakin suositeltuun eläkeikään asti ja kenties vielä pidempäänkin, koska viimeisillä vuosilla on aika suuri merkitys tulevan eläkkeen määrään. Mutta mähän pärjään loistavasti myös pienemmälläkin eläkkeellä. 

Tulevaisuuden suunnitelmani ovat siis menneet nyt uusiksi. Siinä missä ennen pandemiaa eläkepäiväni tuntuivat olevan vielä kaukana horisontissa, nyt ne ovatkin jo aika lähellä. En sentään ole vielä tehnyt nk aamukampaa, mutta olen henkisesti orientoitunut jo eläkepäiviini. 

Pandemiavuoden aikana olen investoinut kotiini mm hankkimalla kuntopyörän yms. En siis tule tarvitsemaan kuntosalia. Olen myös huomannut kamalasta koronatukastani, että oikeastaan teräksen harmaa väri onkin aika kaunis. Miksi kävisin enää kampaajalla värjäyttämässä sitä? Ei mulla ole mitään tarvetta näyttää nuoremmalta kuin mitä olen. Vuoden aikana olen myös huomannut, että osaan tehdä gourmet-ruokaa ihan itsekin. Ja asetella annoksen lautaselle kuten ravintoloissa. En siis tarvitse ravintoloissa käymistäkään enää. Pandemian jälkeen kutsun mieluummin ystäviäni ja läheisiäni kotiini syömään kuin ehdotan enää kahvilaan tai ravintolaan menemistä. Rakastan kiireettömyyttä ja sitä, että kalenterini on vapaa-aikani osalta täysin tyhjä. En aio enää täyttääkään sitä. Muutamalta suoratoistokanavalta tulee ihan riittävästi elokuvia, joten tuskin tulen enää menemään leffateatteriinkaan. Ja jos ihan rehellisiä ollaan, leffateattereissa musiikki olikin ihan liian kovalla. 

Vaikka pandemia ei olekaan vielä ohi, mun normaali elämäni on jo alkanut. Se elämä, jota aion elää pandemian jälkeenkin. 

Vierailija
25/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ei ole muuttunut. Istun työttömänä kotona, kuten olen tehnyt jo vuosia.

Mies ja lapset elää täyttä elämää ja minä katson vierestä.

N35

Vierailija
26/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan jonnekkin maahan missä aurinko paistaa ja lämpötila pysyy plussan puolella koko vuoden. Duunini voin hoitaa puhelimella ja koneella.

Vierailija
27/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä palataan suht.koht. normaaliin aikaan, kun pahin epidemia on ohi.

Rokotus alkaa vaikuttaa ja ihmiset alkavat taas liikkua enemmän, käyttämään kaikkia palveluja ja matkustelemaan.

Se virkistää myös  taloutta.

Korona ei katoa mihinkään, mutta se todennäköisesti pystytään pitämään aisoissa toistuvilla rokotuksilla.

Tulee muuntoviruksia lisää, mutta niihin kehitellään taas uudempia rokotteita.

Mutta kyllähän tästä sellainen epämääräinen tunne jää, että milloinkahan tulee joku uusi samantapainen suuri vitsaus koko maapallolle.

Sitä kuuluisaa kristallipalloa ei ole, josta nähtäisiin mitä tulevaisus tuo tullessaan.

Olen aivan varma, että myöhään syksyllä, joulun alla, Suomessa voi elää jo vapaammin, silloin on suurin osa kansalaisita rokotettu.

Ja voi olla rokotettu jo aiemminkin, jos rokotteita tulee luvatun mukaan.

Vierailija
28/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotus alkaa vaikuttaa ja ihmiset alkavat taas liikkua enemmän, käyttämään kaikkia palveluja ja matkustelemaan.

Korona ei katoa mihinkään, mutta se todennäköisesti pystytään pitämään aisoissa toistuvilla rokotuksilla.

Mutta kyllähän tästä sellainen epämääräinen tunne jää, että milloinkahan tulee joku uusi samantapainen suuri vitsaus koko maapallolle.

Sitä kuuluisaa kristallipalloa ei ole, josta nähtäisiin mitä tulevaisus tuo tullessaan.

Olen aivan varma, että myöhään syksyllä, joulun alla, Suomessa voi elää jo vapaammin, silloin on suurin osa kansalaisita rokotettu.

Eikö sinua häiritse, että konsertteihin tai teatteriin ei voi enää koskaan mennä maskitta?

Vierailija
29/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aion matkustella entiseen malliin kun rokotukset ovat kunnossa.

Rahaa on säästynyt ihan pirusti joten hyvältä näyttää!

Rokotukset pitää sitten ottaa joka syksy. Kaikki viittaa siihen, että korona muuttuu kuten influenssa, vähintään. Puolen vuoden päästä rokote ei enää suojaa sinua.

Mikä siinä rokotuksen ottamisessa on niin vaikeaa.

Ole ottanut jo 20 v joka syksy influenssarokotuksen, samoin lähipiirini.

Emme ole sairastuneet ja tämä on hyvä asia. Ennen näitä rokotuksia sairastin kerran influenssan ja olin puolisen vuotta sairas, joten rokotus ollut tarpeeseen.

Vierailija
30/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa kun ostin talon kaupungista. Olis pitänyt asua maalla vielä vähän aikaa niin ois kerennyt korona alkaa silloin. Kaupunkiin muutin juuri sen takia kun kaikki tapahtumat on lähellä. Voi, että ketuttaa!

Vierailija
31/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo ajatus, että jatkossa elettäisiin lähes lockdownissa ihmiskunnan loppuun asti. Milloinkaan ihmiskunnan historiassa ei ole niin käynyt vaikka monenlaisia epidemioita on nähty. Nykymaailmassa on sentään rokotteitakin – alle vuodessa jo saatu hyvin toimivia, joita voi jatkossa myös kehittää entistä paremmiksi. Enpä usko, että nykyinen koronatilanne on ikuinen. Lähimainkaan.

Vierailija
32/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään muutosta.

Yksi nuhakuume ja sen mutaatiot kiertää palloa, nyt ja aina. Ei sen takia voi elämistä lopettaa, vaikka päättäjät tekee kaikkensa ja ohjaavat hyväuskoisia unohtamaan elämisen koska korona

Oi voi taas. Korona EI ole nuhakuume. Elää voi monella tavalla, en minä ole elämistä lopettanut vaikka otan taudin vakavasti.

Ei ole nuhakuume, ihan totta. Sen voi sairastaa jopa ilman oireita!

Vierailija
33/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinua häiritse, että konsertteihin tai teatteriin ei voi enää koskaan mennä maskitta?

No ottakaa ne maskit pois niin sitten voi. Huoh.

Vierailija
34/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo ajatus, että jatkossa elettäisiin lähes lockdownissa ihmiskunnan loppuun asti. Milloinkaan ihmiskunnan historiassa ei ole niin käynyt vaikka monenlaisia epidemioita on nähty. Nykymaailmassa on sentään rokotteitakin – alle vuodessa jo saatu hyvin toimivia, joita voi jatkossa myös kehittää entistä paremmiksi. Enpä usko, että nykyinen koronatilanne on ikuinen. Lähimainkaan.

Suomessa oltiin lähelläkään lockdownia vain viime keväänä. 

Vierailija
35/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään muutosta.

Yksi nuhakuume ja sen mutaatiot kiertää palloa, nyt ja aina. Ei sen takia voi elämistä lopettaa, vaikka päättäjät tekee kaikkensa ja ohjaavat hyväuskoisia unohtamaan elämisen koska korona

Oi voi taas. Korona EI ole nuhakuume. Elää voi monella tavalla, en minä ole elämistä lopettanut vaikka otan taudin vakavasti.

Onpa vaarallista ja pätevä syy estää kaikki menot ja hengittäminen.

Vierailija
36/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu entiseen malliin.

Vierailija
37/39 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan pois Helsingistä.

Vierailija
38/39 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä.. unelmat pirstaleina. En taida koskaan saada kunnolla elää :) jes..

Tämä mullakin. Ei ole vuoteen ollut enää mitään kivaa. En tiedä yhtään miten jaksan enää

Vierailija
39/39 |
05.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään muutosta.

niinhän se on. on se vaan vaarallinen tauti kun suurin osa sairastaa tietämättään. kyllä sen takia onkin syytä rajoittaa sananvapautta, ja vapaata liikkumista sekä muitakin perustuslaillisia oikeuksia kuten mm. ammatin harjoittaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan