Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmiset on seksuaalisesta häirinnästä yliopistoissa?

Vierailija
04.03.2021 |

Kuulin just että Turun yliopiston hissan ainejärjestön Kritiikin juhlissa syksyllä 2019 ois joku muija huumattu tyrmäystipoilla. Muutenkin oon turkulaiselta frendiltä kuullu aika rajusta seksuaalisen ahdistelun tapahtumisesta niiden tapahtumissa. Vähän samaa muistakin yliopistoista ja ainejärjestöistä oon kuullut eli ei Kritiikki ainoa tällainen paikka ole yliopistomaailmassa, jossa naisilla on vaarallista olla. Onko teillä omia kokemuksia seksuaalisesta ahdistelusta opiskelupaikassa? Mitä mieltä ootte tästä aika yleisestä ongelmasta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdistelusta mutta hyvin räikeää kiusaamista oli aikoinaan. Nämähän on näitä, ei niihin mitenkään puututa eikä ole edes keinoja puuttua ellei mene selviksi rikoksiksi ne teot. Toisen huumaaminen kai jo onkin rikos.

Vierailija
2/3 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista yhtään tapausta, olen ollut yliopistossa opiskelijana ja työntekijänä. Varmaan sellaista esiintyy, mutten kai kuulu henkilöiden kohderyhmiin. Ylipäänsä sain kouluaikana ja opiskellessa olla melko rauhassa, miespuoliset eivät arkena juurikaan kiinnittäneet huomiota. Eräs näyttelevä kutsui katsomaan näytelmäänsä joskus, kun olimme jutelleet jonkun verran ennen luentoa. En kuitenkaan elänyt eristyksessä, vaan olin aktiivinen bileskenessä nuoruudessa ja myös järjestöissä tapasin paljon ihmisiä.

Kiinnostaisi tietää, miltä vaikuttaa, ovatko seksuaalisen häirinnän kohteeksi yliopistolla joutuneet ensin kiinnittäneet jonkun huomion jo arjessa vai yleensä juhlinnan tai jonkun tilaisuuden aikana? Toisin sanoen, onko häirintä kohdistunut selvästi ennalta tuttuun vai illan mittaan tai jossain tilanteessa kohteeksi valittuun?

En kauheasti osallistunut opiskelijajuhliin, sillä ensimmäinen alani oli naisvoittoinen. Kävin siis ystävieni ja joidenkin opiskelijakavereiden kanssa tanssimassa muuten. Onkohan tuo suojannut lähentely-yrityksiltä ja vastaavalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariutuminen on ihan normaalia yliopisto-opiskelijoiden keskuudessa. Keinot on monet, kun parittelu on mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi