Ystäväni hokee aina miten pienikokoinen hän on. Olin
hänen kanssaan vaateostoksilla ja näin, että ystäväni osti Mangosta L-kokoisia vaatteita. Siis tuohan on ihan jättiläiskoko, ei mikään pienikokoisen naisen koko.
Kommentit (19)
Pienikokoiset tykkää nykyään pukeutua oversize -kokoon. Ihanaa kun näyttää vielä pikkuruisemmalta kun hukkuu sinne vaatteeseen.
Täytyykö sinun nähdä ystäväsi vaatekoko tietääksesi onko hän iso vai pieni?
Oletko näkövammainen, etkä näe ystävääsi? Mutta sait kokonumeron selville, kun ystävä esim. kysyi L-kokoa myyjältä? En oikein muuten keksi, miten olisit voinut olla tietämätön ystävän koosta.
Ostan monesti isokokoisia vaatteita jos ne istuvat paremmin. Ei sillä kirjaimella ole mitään väliä.
Hän on siis omasta mielestään pienikokoinen, vaikka ostaa isohkoja vaatteita. Okei. Harhansa kullakin.
Jos se vertaa itseään aloittajaan ja toteaa olevansa pieni?
Pukeutuuko ihmiset oikeasti vain yhteen tiettyyn kokoon? Eli jos olet kokoa S, niin sinun on aina ostettava kokoa s vaikka l kokoinen vaate istuisi paremmin? Hupaisaa.
Mangossa on muuten tosi pienet koot.
Mul oli joskus kaveri johon tutustuin ku olin suht paljon ylipainoinen. :D Sitten kierreltiin vaateostoksilla ja kun ostan usein semmosia jotaki trikookankaisia vaatteita, jotka on vähän sama kun one size. Ainoo mikä sitä mun kaverii niissä mun vaatteissa aina kiinnosti oli se koko numero :'D Jos ostin vaikka s-kokoisen paidan, se oli aina ihmettelyn aihe "Siis onko sulla S kokonen paita???????????"..
Mun kaveri oli mua yli 10 cm pidempi, isoluisempi jne joten vaikka hän on hoikka niin hänen peruskokonsa oli silti "iso" verrattuna vaikka luonnostaan pienempikokoiseen ja hänen oli sitä jostain syystä hankala käsittää. -.-
Ostan vaatekokoja XS-L. Riippuu valmistajasta ja vaatteen mallista.
Vierailija kirjoitti:
Pienikokoiset tykkää nykyään pukeutua oversize -kokoon. Ihanaa kun näyttää vielä pikkuruisemmalta kun hukkuu sinne vaatteeseen.
Olen palstan miesten kriteerien mukaan plussapallo kokoa ja Mangon L on minulle iso.
Turpeat naiset ostavat nykyään oversize S -kokoa ja kuvittelevat näin olevansa kautta linjan S-kokoisia.... hohhoijaaaaaaaaaaaaaa. Jäätävää itsepetosta.
XS on monasti liian iso. Tv. pieni ja siro nainen.
Mangon vaatteet on yleensä pienehköä mitoitusta. En kyllä silti ymmärrä aloituksen pointtia, mitä väliä?
Hirveää, kun jotkut käyttävät liian pieniä vaatteita. Sitten vaate puristaa ja kiristää. En tykkää tästä ylisuuresta muodistakaan. Sopivat vaatteet on hyvät.
Liian moni tuijottaa vaatteiden kokomerkintöjä. Ostetaan sitä samaa ässää tai ällää vuodesta toiseen vaikka eri koko voisi istua paremmin, näyttäisi paremmalta.
Moni ahtautuu niihin s- ja m-kokoihin ja sit luulee olevansa hoikka/normipainoinen.
No minä olen pienikokoinen (en tosin mikään XXS, ihan S tai 36-kokoa) mutta käytän puseroissa L-kokoa, koska olen isorintainen. Tuskin olen ainoa.
Turpeat naiset ostavat nykyään oversize S -kokoa ja kuvittelevat näin olevansa kautta linjan S-kokoisia.... hohhoijaaaaaaaaaaaaaa. Jäätävää itsepetosta
-Mulla ainaki syy että miks ostan s-kokosia paitoja joskus vaikka olen pyöreä, on se että olen suht pienikokoinen luustolta siitä kohtaa, eli vaikka rasvaprossa on korkea esim alakropasta, niin yläkropasta silti koko on melko pieni ja en halua ryppysiä, löysiä vaatteita vaan mieluummin vaikka kireän vaatteen kun löysän.
Niin?