Rahojen perintä huijarilta ulosoton kautta
Tein rikosilmoituksen tori.fi-huijarista viime vuonna. Selvittelin asian tilaa ja hän oli saanut tuomion, josta kuitenkin oli valittanut. Hovioikeus kuitenkin on antanut jo uuden tuomion, joka on lainvoimainen, eikä hän siitä enää voi valittaa.
Miten nyt siis käytännössä lähden rahojani häneltä perimään? Jonossa on monta muutakin, mutten tiedä miten monta. Summa on pieni, vain 15e, mutta haluan sen silti takaisin. Hovioikeus lähettää minulle päätöksen, jonka avulla voin rahojani alkaa takaisin hakemaan. Tuleeko minulle jotakin kustannuksia ja haenko vain tuon 15e vai tuleeko siihen jotakin ulosottokuluja tai korkoja tmv? Kai näissä neuvotaan ulosotossa tarkemmin? Sen tiedän, että pitää uusia se hakemus joka viides vuosi, ettei se vanhene, ellei sitten pakoile 20 vuoden ajan maksua. Mutta luulisin tekijän saavan jotakin rahaa, josta voi ulosmitata, ainakin lapsia hällä näkyi olevan aikamoinen liuta, että luultavasti saa äitiysrahaa ja sitä voi ainakin ulosmitata.
Te jotka olette tämän prosessin tehneet, miten se käytännössä eteni? Tuliko teille jotakin kustannuksia, oliko helppo saada rahat takaisin, kuinka iso summa oli jne?
Kommentit (14)
Ymmärrän että harmittaa, mutta kyllä minä laittaisin tuon 15e oppirahoina maksettuihin ja siirtyisin eteenpäin.
siis kulutat sadoilla euroilla yhteiskunnan varoja 15 euron takia?
ok.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että harmittaa, mutta kyllä minä laittaisin tuon 15e oppirahoina maksettuihin ja siirtyisin eteenpäin.
Jepjep. Tuon takia huijaankin vain pieniä 5-25e summia. Pienistä puroista syntyy iso virta.
T. Toinen tori.fi huijari
Jos haluat oikeutta niin suosittelen oman käden oikeutta.
Kysyn kokemuksia, miten asia on edennyt. Kai sitä nyt saa etukäteen kysyä muualtakin kuin vain virastoista?
Olen toki varautunut siihen, etten tule rahojani takaisin saamaan, mutta kannattaa sitä yrittää. Tuo raha on kuitenkin itselleni aika iso. Ja ei sitä tiedä, jos joskus joku huijari lopettaisi toimintansa, kun tarpeeksi moni ihan vain periaatteesta ei jätä rahojaan hakematta, vaan joutuu ne maksamaan sitten vaikka ulosoton kautta. En ole ihan varma miten monta muuta on hakemassa häneltä omiaan takaisin, mutta poliisi sanoi rikosilmoitusta varmistaessaan että aika pino niitä on ja ihan samanlaisista pienehköistä summista on ilmoitukset tehty, ties kuinka monta on niitä, jotka eivät viitsineet ilmoitusta tehdä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jepjep. Tuon takia huijaankin vain pieniä 5-25e summia. Pienistä puroista syntyy iso virta.
Siinähän huijaat. Harmi että joiltain ihmisiltä onnistut huijaamaan edes sen. Voisihan sitä oikeitakin töitä tehdä ja elää oikeasti tyydyttävää elämää. Jos tuo on sinusta mielekästä, jatka ihmeessä puuhastelua.
Vierailija kirjoitti:
Oh sweet summer child.
Jos saisi tuon perintään niin muutaman vuoden kuluttua olisi muutaman tonnin velkaa. Saisi huijari kokea vieläkin pahempaa huijaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinähän huijaat. Harmi että joiltain ihmisiltä onnistut huijaamaan edes sen. Voisihan sitä oikeitakin töitä tehdä ja elää oikeasti tyydyttävää elämää. Jos tuo on sinusta mielekästä, jatka ihmeessä puuhastelua.
Vilpillä ansaittu euro on parempi kuin kymmenen rehellisellä työllä ansaittua euroa. Mamuilta huijattu euro taas on 100x parempi.
sen takia.
mikäli huijaava pulju menee nurin.
Anna kerääntyä rauhassa viivästyskorkoa, niin saat vaivanpalkkaakin.
Selvittelit asiaa ja hän on saanut jo tuomion? Jos et ole ollut asianomistaja kyseisessä rikosasiassa, ei kyseinen tuomio sisällä sinun tapaustasi vaan ilmeisesti muita vastaavia petoksia.
Täten sinun tulisi tehdä erillinen rikosilmoitus. En tosin usko, että poliisi tekisi yhtään mitään johtuen vähäisestä rikoshyödystä. En usko suoraan sanoen että saat koskaan rahojasi takaisin, ja huomioi että ajallasikin on hinta.
Niin, kyselin rikosilmoituksen numerolla poliisilta, että missä vaiheessa ilmoituksen tutkiminen on tällä hetkellä. Sieltä sain ilmoituksen, että on mennyt syyttäjänvirastoon, sieltä kerrottiin että on nostettu syyte, käräjäoikeudesta kerrottiin tuomiosta josta hän oli valittanut ja hovioikeudesta sitten kerrottiin että on saanut uuden tuomion. Minun pitäisi olla yksi asianomistajista.
Ap
Miksi kysyt täältä kun et saa oikeaa tietoa. Kysy sieltä virastosta. Kyllä niillä on velvollisuus antaa ohjeistus.