Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään käynyt niin päin, että vaihdevuodet ovatkin tehneet hiukset tuuheammiksi?

Vierailija
04.03.2021 |

Itse aloin ihmetellä kun vuosien ohenemisen jälkeen hiukseni ovatkin alkaneet tuuhentua ohimoilta ja päälaelta. Olin jo varautunut siihen että hankin kohta peruukin niin nyt sitten 5-kymppisenä tukka alkoikin tuuheta! En keksi mitään muuta syytä kuin että mulla oli aina todella runsaat menkat ja siksi varmaan raudanpuutetta, ja nyt kun menkkoja ei enää ole niin rautavarastot ovat ehkä paremmassa jamassa. Voisiko olla näin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin paljon mahdollista, että on näin. Itse olen ollut myös tosi aneeminen ja nyt 48- vuotiaana paljon vahvempi olo kun vuoto ollut pois vuoden. Hiukset on tuuheat ja olo energisempi kun rautavarastot täyttyy.

Vierailija
2/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, itse asiassa minäkin olen nykyisin myös huomattavasti energisempi kuin vuosiin tätä ennen. On mahtanut rautavarastoni runsaiden menkkojen takia olla tosiaan matalat... Voin näin keskellä vaihdevuosia paremmin kuin naismuistiin.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa - menkat jatkuu vaikka yli 50? En kestä.

Vierailija
5/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut paksut ja runsaat hiukset mutta nyt 60v olen kuin maahinen:) Hiukset on sekoitus harmaata ja omaa punaista ja pitkät. Ja karheat kuin mitkä! Hiukset on kuin paksu viitta harteilla

Vierailija
6/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut mirena 18 vuotta, eikä siis menkkoja sen jälkeen. Mutta ne voisi olla, koska gynen mukaan munasarjat vielä toimivat täysillä. Olen 52 v.

Vierailija
7/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan ei käy onnen lahjat.

Vierailija
8/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuheat ovat olleet aina. Nykyään myös taipusemmat.

Vierailija
9/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikierukalla minulta hävisivät kun olin 43 enkä ole kaipaillut. Suosittelen kokeilemaan.

Vierailija
10/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynyt myös. 46 v loppui menkat ja sne jälkeen ollut pelkkiä positiivisia muutoksia. Iho parantunut, tukka tuuheutunut, energiaa ja seksihaluja riittää, mieliala on tasaisen hyvä kun ei hormonit enää heittele.

Vierailija
11/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut paksut ja runsaat hiukset mutta nyt 60v olen kuin maahinen:) Hiukset on sekoitus harmaata ja omaa punaista ja pitkät. Ja karheat kuin mitkä! Hiukset on kuin paksu viitta harteilla

Tuo karheus taitaa kuulua ikään. Ei sillä hiuslaatu on aina ollut paksuhko mutta ikään kuin karheus lisääntyisi keski iässä. Kunhan päässä pysyvät muulla ei väliä.

Vierailija
12/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo karheus taitaa kuulua ikään. Ei sillä hiuslaatu on aina ollut paksuhko mutta ikään kuin karheus lisääntyisi keski iässä. Kunhan päässä pysyvät muulla ei väliä.

Harmaa hius on karhea.

Vierailija
13/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käynyt myös. 46 v loppui menkat ja sne jälkeen ollut pelkkiä positiivisia muutoksia. Iho parantunut, tukka tuuheutunut, energiaa ja seksihaluja riittää, mieliala on tasaisen hyvä kun ei hormonit enää heittele.

No näin. Minulta ne kaameat pemssit hävisivät kuin tuhka tuuleen. Seksiä tekee mieli enemmän kuin nuorena.

Vierailija
14/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmaa hius on karhea.

Varmaan se jo siellä sitten sen verran vaikuttaa.

Vierailija
15/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmaa hius on karhea.

Todellakin. En ole ap, mutta 46-vuotias pitkähiuksinen nainen. Hiukseni ovat aina olleet paksut, mutta ennen ne oli sellaiset lasimaisen liukkaat. Kun harmaita on alkanut tulla sinne tänne joukkoon, koko hiuksisto on kuohkeampi. Hiukset menee myös nyt kiharalle, mikä tekee paksumman vaikutelman kuin suorina.

Nautin hetken tästä helposta hiuksistosta. Seuraavaksi täytyy alkaa miettiä, mitä väriä ihoni kestää. En aio ryhtyä harmaahapseksi. Jätin hiusteni värjäämisen 33-vuotiaana kun aloin odottaa esikoista. En ole sen jälkeen värjännyt. Kohta ehkä taas pitää (harmaiden vuoksi).

Vierailija
16/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hienoa. Enemmän saisi olla näitä positiivisia juttuva vaihdevuosista. Jotenkin minulla on ollut aina sellainen käsitys, että vaihtarit ovat aivan pelkkää tuskaa ja alamäkeä, ja olen ihmetellyt että miten voi edes olla että hiukseni vaan tuuhentuvat ja virtaa piisaa. Olen odottanut romahdusta, mutta sitä ei ehkä tulekaan.

AP

Vierailija
17/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mikä vaikuttaa mihinkin, mutta ei ole valittamista.

Ikää on pian 57 vuotta, ja aina yhtä harmittomat kuukautiset jatkuvat edelleen, vaikkakin hieman harvemmin kuin ennen. Hemoglobiini on aina ollut yli 150 kunnosta ja elintavoista riippumatta. Vaihdevuosioireita ei ole.

Lopetin paksujen ja pitkien hiusteni värjäämisen toissa vuonna, ja nyt noin 50-prosenttisesti harmaata hiusta on jo yli 20 senttiä. Minulla on valtava määrä uutta, muutaman sentin mittaista harmaata hiusta; kyseessä eivät ole katkeilleet hiukset, vaan upouusi kasvusto. Jopa päälaella oleva ilkeä pyörre näyttää pukkaavan hiuksia. Vaikuttaa myös siltä, että kiharat hiukseni kihartuvat entisestäänkin ja kiiltävät aivan uudella tavalla. Harmaantuminen on elvyttänyt kiinnostukseni meikkikokeiluihin ja värittänyt vaatevarastoani. Ja minä olin ajatellut, että tässä käy aivan päin vastoin. :)

Vierailija
18/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmaa hius on karhea.

Minun ensimmäiset harmaani olivat kankeita, mutta muuttuivat runsastuessaan pehmeiksi ja kiiltäviksi.

Vierailija
19/19 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolet hiuksista lähtenyt, mutta leukaan ja viiksiksi kasvaa haituvaa ja hajakarvoja, niitä sitten pitää välillä nyppiä pinseteillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi