Aurallinen migreeni vakavampi kuin pelkkä päänsärkymigreeni
Kommentit (27)
Minun aurallinen migreeni alkaa sillä, etten näe kunnolla. Kohta perään tulee näköhäiriöt.
Migreeni vietti muutaman vuoden hiljaiseloa, mutta valitettavasti on aktivoitunut uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Minun aurallinen migreeni alkaa sillä, etten näe kunnolla. Kohta perään tulee näköhäiriöt.
Migreeni vietti muutaman vuoden hiljaiseloa, mutta valitettavasti on aktivoitunut uudelleen.
Minulla on ollut aurallista migreeniä ilman pään särkyä, mutta aloitettuani verenohennuksen, niin ei ole migreenejä esiintynyt. En ole aikaisemmin kyllä ajatellut asiaa, mutta migreenit taisivat loppua suurin piirtein samoihin aikoihin, kun aloitin lääkkeen syönnin?
joskus oli pelkkä hyvin voimakas aura pari tuntia, yli 25-30v. sitten. Nyt pariviikkoa sitten tuli taas. Pyysin puolisoa hieromaan niskasta , ihan ylhäältä ja parissa minuutissa tuo oli ohi. Lieneekö joku jännitys juttu niskoissa ollut....
Tuota yhdistelmäehkäisyn riskiä liioitellaan. Ihan neurologin luvalla syön edelleen yhdistelmäpillereitä vaikka aurallinen migreeni vei kerran puhe- ja lukukyvyn.
Toki riskit voi minimoida, omalle terveydelleni on isompi riski jättää pillerit pois.
Vierailija kirjoitti:
Tuota yhdistelmäehkäisyn riskiä liioitellaan. Ihan neurologin luvalla syön edelleen yhdistelmäpillereitä vaikka aurallinen migreeni vei kerran puhe- ja lukukyvyn.
Toki riskit voi minimoida, omalle terveydelleni on isompi riski jättää pillerit pois.
Tämä ja sama homma täälläkin, ihan neurologin kanssa tultu siihen tulokseen että pillerin syöminen on ok tai paremminkin suotavaa. Veritulpille altistaa niin moni muukin tekijä kuin yhdistelmäehkäisy. Tilanne olisi eri jos
a) verenpaineeni olisi korkea
b) kolesteroli olisi korkea
c) olisin ylipainoinen
d) suvussa paljon veritulppia
e) tupakoisin.
Kun mikään edellisistä ei kohdallani toteudu ja tutkitutin vielä yleisimmät tulpille altistavat geenimutaatiot eikä niitäkään onneksi löytynyt, voin syödä etinyyliestradiolini ja drospirenonini ihan rauhassa. Pysyy se migreenikin itseasiassa näin poissa :D
En tiedä kumpi sukulais lapsella mut helvrtillistä seurata sivusta järjetön päänsärky puhehäiriöt halvaus oireet.
Lasketaan, mulla lisännyt migreeniä, mutta pakko olla sillä kuukautis kivut ovat niin kovat ja vuodot runsaat + anemia ja todellakin kuukautiset luomuna vaikuttaa mielialaan niin että oon pari viikkoa kuukaudesta ihan raivohullu...