Tässä teille koiranpaskattajat artikkeli
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira piikille jos ei viitsi turrin p*skoja edes kerätä.
Sulle samat, eutanasia vaan sullekkin.
Osaan vetää vessan.
Ei uskois
Olen siis se, joka kirjoitti tuosta äidistä, joka "paskatti" (=ei lastakaan tarvitse paskattaa; osaa sen luonnostaan) lapsensa kerrostalon sisäpihalle.
Tuli vaan vielä mieleen, etten asian takia menettänyt mielenrauhaani kuten niin moni täällä näkyy tekevän koirien ulosteiden vuoksi. Kunhan ihmettelin.
Minusta tälle lapselle olisi oikein opettaa potan/vessan/perinteisen vessakäynnin merkitys. En usko olevani ainoa, jota hämmästytti taaperon "paskattaminen" piha-alueelle.
Itse kerään koirani jätökset ja kyllä vtuttaa nämä koiranomistajat jotka kuvittelevat että minun ei tarvitse koska olen niin paljon muiden yläpuolella,kyllä vtuttaa kun omakin koira tykkäisi lumessa piehtaroida ja leikkiä, mutta kun ei voi kun paskaa on silmän kantamattomiin enkä jaksaisi joka lenkin jälkeen isoa paksuturkkista koiraa pestäkkään.. Ja yksi ryhmä on nämä urpot jotka antaa koiriensa kusta postilaatikoihin ja pihatien penkkoihin..mikä siinä kakan keräämisessä on niin ylitsepääsemättömän vaikeaa ja raskasta?!?!
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla eräs äiti paskatti alasti juoksevan lapsensa kerrostalon pihaan eikä siivonnut jätöstä pois. En silti sanoisi, että "kaikki lapset piikille" ikinä.
Tämä ihan sama vihamielinen keskustelu voitaisiin käydä lapsista. Pahempaa jälkeä tulee, kun lasta ei kasvateta mitenkään eikä opeteta mitenkään.
Elä ja anna elää. Lapsettomana ymmärrän innokkaat keskustelut lapsista eivätkä ne ärsytä minua. Miksi ärsyttäisivät?
Kyllä näinä aikoina mahtaa elämä olla kovaa, kun on korona ja ties mitä ongelmia, niin pahinta on koirankakka ulkona... En vain käsitä, muttei minusta tarvitsekaan.
Koira = ihmislapsi. Jep jep, eipä ihme ettet käsitä, mutta muita vituttaa astua niihin rakkisi paskaläjiin vaikka itsellesi se onkin helttainen lutunen äitin vauva.
Eipä taida tuo ihmislasten paskattaminen muiden pihoille olla niin yleinen ongelma, toisin kuin koirien, että sama keskustelu jankattaisi joka kevät. Muutenkin typerää verrata huonosti käyttäytyvää lasta koiranpaskaan. Niin kuin että täh mikä aasinsilta?
(Sitä paitsi vihamielistä keskustelua lapsista käydään ja paljon, aiheena vain ei ole julkisille paikoille paskominen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerään aina koirani paskat tottakai.
Silti en kyllä ymmärrä tätä jokavuotista valitusta.. on sitä paskaa kesäisin, syksyisin ja talvisinkin mutta tämä sama aivojumimantra toistuu joka kevät. Jotkut ihmiset ovat ilmeisesti paljon jämähtävämpää sorttia kuin toiset. Ei voi olla noin ylitsepääsemätön ongelma.
Miten te kohtaatte elämän muut haasteet? Jumittaako nekin aivopoimuissa ikävästi ettekä pääse niistä yli?
Vähän first world problems kyllä. Edes korona ei ole tarpeeksi iso kriisi, että nähtäisiin, että on sitä oikeitakin ongelmia.
Sanotko vielä miten tuo paskaan hukkuminen ei ole "oikea ongelma", kun juuri kyseisessä jutussa selitettiin miten ne jätökset levittävät toisiin koiriin ja jopa ihmisiin tarttuvia tauteja? Eihän sekään ollut oikea ongelma pistellä naamaansa ties mitä elukoita raakana, ennen kuin siitä räjähti maailmanlaajuinen pandemia käsiin.
Kerään kyllä kakat mutta jos koira menee likaiseen ojaan paskalle niin en todellakaan mene keräämään sieltä :D Ei siellä kukaan kävele!
Vierailija kirjoitti:
Kerään kyllä kakat mutta jos koira menee likaiseen ojaan paskalle niin en todellakaan mene keräämään sieltä :D Ei siellä kukaan kävele!
Hoitamattomilta alueilta ei tarvitse lain mukaan kerätä.
Pitäisikö sitten alkaa kuvaamaan ihmisiä, jotka eivät kerää paskoja ja tekemään heistä rikosilmoituksia? Ei taida muutoin muuttua tämä asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitamattomilta alueilta ei tarvitse lain mukaan kerätä.
Ei niin. Mutta olen nähnyt metsäpolulla kun omistaja luovii koiran perässä likaiseen ojaan pussi kädessä. En ymmärrä. Turha muovin tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aina tulee olemaan niitä jotka eivät paskoja kerää... kaikesta valistuksesta ja valituksesta huolimatta. Ällöttävää, ymmärrän oikein hyvin valituksen.
Itse kerään ihmisten ilmoilla, omassa metsässä en.
Jos oma metsä tarkoittaa 500 neliömetrin metsää talon takana, okei. Se on pihapiiriä, eikä siihen marjamiehillä ole asiaa.
Suomessahan on jokamiehenoikeus, eli kuljemme myös muiden mailla.
Olen ounastellut hirveitä jöötienlykkääjäkoirien omistajia, jotka jättävät vasikankokoisten koiriensa läjät toisten pelloille, peltoteille, metsäautoteille, metsiin, luontopoluille, suopoluille, lenkkipoluille, kansallismaisemien perinnepolkujen varsille, oikopoluille, koska se kulkee vähän kuin luonnon keskellä Viikissä, kaukaisille lintutorneille menevien keijukaispolkujen keskelle, vanhaan kouluun johtuvan kärrytien päätyyn, korpimaiseman läpi halkovan tiepahasen varrelle.
Paskaläjä jää siihen mihin koira sen ulostaa.
Niinsanotusti keskelle luontoa - ja Murre kun on mun kallis luontokappale.
Luonto ei hoida näitä kikkarekuormia pois kuin talonmies, joka ennen harjasi kadun joka aamu yöllisten kulkijoiden jäljiltä.
Ulosteen häviäminen luonnossa kestää aikansa. Varsinkin mainitsemallani tallatulla maaperällä. Ei se sade sitä paskaa vie kuin vessan vetämänä!
On brutaalia omien aivojen itsekeskeistä ja sokeaa tyhmyyttä, että jättää oman koiran läjän korjaamatta. Koiria on niin paljon, että niitä lenkitetään (lue: paskannutetaan) muiden metsässä. Enää ei riitä, että yrittää siirtää tai peittää läjän sammalilla. Poimitko itse parin aarin kokoiselta mustikka-apajalta marjasi, jossa on parisataa jättikoiranpaskaa haudattuna.
Ihan samaa mieltä. Itselläkin koira.
Ei tuo nyt mitenkään uusi oivallus ole, että uloste kaduilla on myös terveysriski eikä pelkästään esteettinen haitta...
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö sitten alkaa kuvaamaan ihmisiä, jotka eivät kerää paskoja ja tekemään heistä rikosilmoituksia? Ei taida muutoin muuttua tämä asia.
Kannatan. Tiktokkiin vaan koiranpaskatusvideoita :D Jospa häpeän voimalla ihmiset unohtaisivat laiskuutensa ja typeryytensä ja alkaisivat automaattisesti ottamaan muutkin huomioon. Julkisilla paikoilla kuvaaminen on laillista.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nyt mitenkään uusi oivallus ole, että uloste kaduilla on myös terveysriski eikä pelkästään esteettinen haitta...
Suurinosa koiranomistajista sitä ei tunnu tajuavan.
Minun koirani sai hengenvaarallisen suolistopöpön toisen koiran ulosteesta. Tottakai sitä koko ajan vahtii, ettei koira syö mitään maasta, mutta sellainen lumen alta pilkottanut kikkare kerkesi koirani suuhun. Ei mennyt kauaakaan, kun omalla koirallani alkoi todella raju ripuli ja oksentelu. Meni parissa päivässä todella huonoon kuntoon ja jouduttiin tippaan. Sitä sitten ravattiin eläinlääkärillä tiuhaan vatsavaivojen takia ja syötettiin ties mitä lääkkeitä melkein vuoden ja välillä jopa veri lensi. Eläinlääkäri sanoi, että pöpö tullut toisen koiran ulosteesta lähes varmasti. Nyt tästä on aikaa muutama vuosi ja koira on parantunut ennalleen. Mutta aikamoinen rumba.
Minä kerään AINA koirani jätökset! Jopa sieltä ojasta! Se ei ole iso vaiva ja meidän lenkkireitillä miltei jokaisen roskapöntössä on se tarra, että voi kakkapussin laittaa.
Ok-talossa asuvana raivostuttaa se, että koirien hihnaa päästetään niin pitkäksi, että pihaan kustaan ja paskotaan. Tekisi mieli ostaa kivääri ja ampua jokainen pihallemme tullut koira. Mutta kun se ei ole koiran vika, vaan se idiootin omistajan! Itselläni on ollut koiria ja tiedän milloin koira haluaa päästä kakalle. Silloin vain hihnasta viedään se reilusti ojanpientareelle, jossa se pökäle ei haittaa ketään. Ja fiksuimmat osaa ottaa pökäleen kakkapussiin. Typerät omistajat ovat ongelma, ei niinkään koirat itse.
Vierailija kirjoitti:
Siinä sitä työnsarkaa.
Minä kysyin yhdeltä koiranomistaja tuttavaltani, että miksi hän ei kerää koiransa kakkoja, kun sitä mainosti, että "hän ei ainakaan", kun oli joku koirankakkakeskustelu. Vastasi, että hän ei kyyki tuolla keräämässä mitään ulosteita pussiin todellakaan. Tästä päästään jo toiseen kuumaan aiheeseen, että samainen ihminen on samanlainen "minä en ainakaan" maskin käytössä. Välinpitämätön ja itsekäs ihminen.
Hoidetuilta alueilta ja teiltä kakat tulee kerätä. Piste.
Ojanpohjilta ei tartte, turhaa muovin tuhlausta. Lapsia ei tartte päästää temmeltään ojanpohjalle, jossa voi olla kaikkea muutakin vaarallista, kuten rikkinäisiä lasipulloja tai neuloja.
Tässä pätkässä taidat kuvata itseäsi.