Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies allekirjoitti eropaperit mutta ei toimita käräjäoikeuteen

Vierailija
04.03.2021 |

Nyt on "hiukan" outo meno meillä. Pitkä avioliitto ja suhteesta lapsia. Mies on ollut tyytymätön liittoon jo pitkään, ei kuulemma riittävästi hänen huomioimista, kehumista, ihailua ja seksiä pitäisi olla joka päivä. Hän on ollut sanojensa mukaan "pakotettuna viikon selibaatteihin" kun lasten ollessa pieniä seksiä oli vain kerran viikossa. Tilanne toki korjaantui myöhemmin. Kunnes nyt on ollut pidempään tilanne että mies ei halua seksiä (viimeksi ollut vuosi sitten meillä). Jos yritän edes halata niin mies on kuin jääkalikka eikä halaa takaisin. Meillä ei riidellä mistään.

Nyt mies on sitten kuukauden sisään allekirjoittanut kahteen kertaan, kahdella eri päivämäärällä , eropaperit. Hän ei ole puhunut näistä eropapereista minulle mitään vaan olen sattumalta löytänyt ne tietokonepöydältä. Mies ei ole toimittanut papereita eteenpäin. Olen ihan ymmälläni. Olen sanonut muussa yhteydessä, että jos ei halua elää perheemme kanssa voi tehdä mitä haluaa, en vastusta. Mua vaan ärsyttää että miksi se tulostelee ja allekirjoittaa papereita, mutta jättää siten tekemättä niille mitään?!? Haluaisin teidän mielipiteitä. Olisiko tähän jotain viisautta kun mies ei puhu.

Ja mies ei suostu keskustelemaan yleensäkään mistään, ei parisuhteestakaan. Jos yritän keskustella niin seurauksena ja hymähdys ja mykkäkoulu. Eikä mies suostu terapiaankaan vaikka olen ehdottanut.

Vieläkö avioliitto voi tästä toipua ja miten?

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhde voi toipua vain, jos mies muuttuu.

Eikä hän tule muuttumaan.

Vierailija
2/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ne allekirjoitetut paperit, allekirjoita ne ja toimita eteenpäin. Onhan sitten erossa sen harkinta aika ja homman voi peruakin, mutta noin osoitat miehelle ettei tuollaiset temput kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ongelmasi teidän avioliitto vai ne eropaperit, joita ei ole toimitettu eteenpäin? Haluatko itse pysyä naimisissa?

Ehkä miestä pelottaa ottaa lopullinen askel. Ihminenhän hänkin on, omine mietteineen, toiveineen. Hän on allekirjoittanut paperit, muttei ole saanut vietyä niitä eteenpäin. Tämäkö on ongelmasi?

Voit itse erota milloin tahansa. Sinun kannattaa miettiä asioita omalta kannaltasi ja antaa hänen miettiä omaltaan.

Vierailija
4/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos mistään ei voi keskustella kun toinen ei suostu puhumaan  niin eiköhän tosta voi jo vetää johtopäätökset. Vähän hitaampikin vois ottaa vinkkinä esille jätetyt allekirjoitetut eropaperit ;D  

Suosittelen, että raapustat oman allekirjoituksesi papreihin ja toimitat kaikessa hiljaisuudessa eteenpäin. Kun aikanaan tulee kuittaus ja ukko (ehkä) asiaa ihmettelee niin toteat vain ai, etkö jättänytkään papareita allekirjoitettavaksi?

Pidä huolta, että harkinta-ajan jälkeen haet lopullista eroa. Tosta ei enää suhdetta tule. Helspotus kaikille pistää stoppi viimeinkin.

Vierailija
5/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ongelmasi teidän avioliitto vai ne eropaperit, joita ei ole toimitettu eteenpäin? Haluatko itse pysyä naimisissa?

Ehkä miestä pelottaa ottaa lopullinen askel. Ihminenhän hänkin on, omine mietteineen, toiveineen. Hän on allekirjoittanut paperit, muttei ole saanut vietyä niitä eteenpäin. Tämäkö on ongelmasi?

Voit itse erota milloin tahansa. Sinun kannattaa miettiä asioita omalta kannaltasi ja antaa hänen miettiä omaltaan.

Itse koen, että jos avioeropaperit jo allekirjoittaa (vaikka jättääkin lojumaan ne kotiin) on jotain rikottu pysyvästi. Nyt sitten elän epävarmuudessa ja pelossa että mikä avioliiton, parisuhteen ja perheen kohtalo on. On kammottavaa miettiä, tuoko posti tänään minulle tiedoksiannon miehen mahdollisesti toimittamasta erohakemuksesta. Vai pitäisikö tässä yrittää elää "normaalia" perhe-elämää. 

Ongelma on siis sekä avioliitto että toimittamattomat ja vain miehen allekirjoittamattomat eropaperit. 

Mies ei suostu keskustelemaan mistään, hymähtää jos yritän ja sitten hiljaisuus. Eihän hän ole puhunut niistä eropapereistakaan vaan löysin ne vahingossa. Ja nyt en tiedä pitäisikö tässä olla naimisissa vai, alanko järjestelmään omaa elämää yh:na vai alanko järkkäilemään perheen yhteistä kesälomaa. Kamalaa.

Itse toki toivoisin koko perheen kannalta, että liiton saisi pelastettua, mutta en tiedä miten. Ja miten voisin tulevaisuudessa luottaa että mies ei taas tulostele eropapereita. On kammottavaa elää epävarmuudessa.

AP

Vierailija
6/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivasti kehitelty satu, ja ihan sattumalta juuri erään julkkisnaisen erohuopaamisen jälkeen.

annetaan nyt säälistä 1/5

Vierailija
7/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on moro.

Vierailija
8/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koen, että jos avioeropaperit jo allekirjoittaa (vaikka jättääkin lojumaan ne kotiin) on jotain rikottu pysyvästi. Nyt sitten elän epävarmuudessa ja pelossa että mikä avioliiton, parisuhteen ja perheen kohtalo on. On kammottavaa miettiä, tuoko posti tänään minulle tiedoksiannon miehen mahdollisesti toimittamasta erohakemuksesta. Vai pitäisikö tässä yrittää elää "normaalia" perhe-elämää. 

Ongelma on siis sekä avioliitto että toimittamattomat ja vain miehen allekirjoittamattomat eropaperit. 

Mies ei suostu keskustelemaan mistään, hymähtää jos yritän ja sitten hiljaisuus. Eihän hän ole puhunut niistä eropapereistakaan vaan löysin ne vahingossa. Ja nyt en tiedä pitäisikö tässä olla naimisissa vai, alanko järjestelmään omaa elämää yh:na vai alanko järkkäilemään perheen yhteistä kesälomaa. Kamalaa.

Itse toki toivoisin koko perheen kannalta, että liiton saisi pelastettua, mutta en tiedä miten. Ja miten voisin tulevaisuudessa luottaa että mies ei taas tulostele eropapereita. On kammottavaa elää epävarmuudessa.

AP

Kuuntele nyt itseäsi, hyvä nainen! Eihän tuo ole enää mikään parisuhde. Nyt allekirjoitat ne paperit ja toimitat ne eteenpäin, tuollainen papereiden printtailu on henkistä väkivaltaa. Mies voi sitten osallistua harkinta-aikana keskusteluun, jos on vielä halukas pelastamaan suhteen, mutta ei sulla ole mitään syytä jättäytyä roikkumaan löysässä hirressä. Vähän ryhtiä nyt!

Vierailija
9/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo kertoo, millä mielellä mies on liikkeellä. Hänellä ei ole näköjään mitään aikeita pistää parastaan liittonne eteen. Sen sijaan saa ilmeisesti sairasta tyydytystä siitä, että pääse näpäyttämään sinua tuollaisella tempulla, joka vetää toiselta maton täydellisesti alta. Haluaa ehkä nautiskella katsomalla, miten kovasti häntä tarvitset ja miten kärsit, kun hän on vetämässä rakkautensa pois. Eikä tajua, että on sen jo kauan sitten tehnyt.

Eiköhän se tosiaan ole aika ne paperit toimittaa. Varaudu siihen, että tulee hirveä show siitä, että hänelle niin paha asia tehdään eikä ole edes yhtään hänen kanssaan keskusteltu. Teille varmaankin on eri standardit muissakin asioissa.

Aika paljon olet jaksanut seksiäkin harrastaa, itseltä olisi mennyt halut aika pitkäksi aikaa jos olisi lapsivuoteessa painostettu.

Vierailija
10/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan eropaperien toimittamista eteenpäin! Saattaa herättää äijän, tai sitten ei. Joka tapauksessa tuollainen perhe-elämä ei ole mistään kotoisin, parempi on vain järjestellä se oma elämä oman mielen mukaan ilman mokomaa puhumatonta riippaa.

Vierailija
11/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie itse ne paperit. Tajuaa miehesi ettei kannata vedellä nimiään kevein mielin.

Vierailija
12/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näkisin tuon vain vihjeenä, mielenosoituksena ja jonkinlaisena huomionhakuna tai sitten ihan vain suutuspäissään tulostanut ja allekirjoittanut ne paperit ja sitten ottanut aikalisän. 

En nyt ymmärrä, miksi et voi vain kysyä, onko niillä papereilla jokin tarkoitus ja kertoa oman mielipiteesi asiasta. 

Vierailija
13/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän on jo lopettanut romanttisen suhteen kanssasi lopettamalla seksin. Mitä liitosta on jäljellä? Riittääkö se sinulle? Voitko olla näin onnellinen? Muita kysymyksiä pohdittavaksi:

Miksi mies lopetti seksin? Kärsiikö hän haluttomuudesta? Haluaako hän hoitaa sitä? Onko hänellä seksisuhde jonkun toisen kanssa?

Miksi mies on allekirjoittanut avioeropaperit, mutta ei ole käsitellyt asiaa sinun kanssasi? Haluaako hän erota, mutta on saamaton viemään sitä loppuun asti? Onko paperit kirjoitettu varmisteluksi ja todisteeksi jollekin toiselle?

Vierailija
14/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin menisi hermo tuohon ja allekirjoittaisin ne paperit ja veisin miehelle ja kysyisin, että kumpi postittaa. Ehkä mies siinä vaiheessa saisi suunsa auki, jos ei halua eroa. Ja onhan siinä vielä puolen vuoden harkinta-aikakin.

Muista, että parisuhdeterapiaan voi hakeutua myös yksin. Se ei ehkä pelasta liittoanne mutta antaa sinulle työkaluja toimia tulevaisuudessa.

Vierailija
15/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei suostu puhumaan niin ei siinä oikein ole mitään tehtävissä, ota ero suosiolla. Jos ei lämpöä ja hellyytäkään niin ei oikein järkeä olla suhteessakaan.

M34

Vierailija
16/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieshän on jo lopettanut romanttisen suhteen kanssasi lopettamalla seksin. Mitä liitosta on jäljellä? Minun mielestäni aika vähän, tai käsitykseni avioliitosta sisältää intiimin elämän. Riittääkö se sinulle? Ei tällaisena. Voitko olla näin onnellinen? En ikuisesti. Mutta jos liiton saisi korjattua niin varmaankin sitten, koska aikoinana olen rakkaudesta mennyt naimisiin. Muita kysymyksiä pohdittavaksi:

Miksi mies lopetti seksin? Kuulemma seksiä on ollut liian vähän (eli pikkulapsivaiheessa jonkin aikaa kerran viikossa, normaalisti 4-6 kertaa viikossa) ja kuulemma hänen itsetuntonsa kärsii kun seksiä ei ole riittävästi. Kärsiikö hän haluttomuudesta? Tällä hetkellä ilmeisesti kyllä, tietääkseni ei ole vikaa alapään toiminnassa. Haluaako hän hoitaa sitä? Ei suostu puhumaan asiasta, jos yritän varovasti kysyä. Onko hänellä seksisuhde jonkun toisen kanssa? Ei mitään tietoa, olen yritänyt pohtia tätä mutta tosi salassa sen tekee jos näin on. Käytännössä hänen pitäisi pettää kesken työpäivän koska muuten on kotona.

Miksi mies on allekirjoittanut avioeropaperit, mutta ei ole käsitellyt asiaa sinun kanssasi? En tiedä, hän ei  yleensäkään ole koskaan halunnut keskutella parisuhteeseen liittyvistä asioista vaikka itse varovasti aina yritänkin. Minusta on outoa että vaimon kanssa ei voi puhua avioerosta, jos sellaista haluaa. Haluaako hän erota, mutta on saamaton viemään sitä loppuun asti? En tiedä, kun ei puhu mitään minulle, mutta näin arvelisin. Onko paperit kirjoitettu varmisteluksi ja todisteeksi jollekin toiselle? En tiedä. Mutta tätäkin olen epäillyt. Voisiko olla joku nettipohjainen salasuhde, ja ehkä käyvät työaikana romanttisilla lounailla? Ja sitten ehkä mies puhunut kuinka huono vaimo olen ja on ihan kohta eroamassa? En tiedä.

En voi tajuta miksi hän ei puhu.

AP

Vierailija
17/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oletko kokeillut sitä huomioimista, kehumista ja ihailua? Miehetkin kaipaa sitä, eikä vain naiset. 

Vierailija
18/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä näkisin tuon vain vihjeenä, mielenosoituksena ja jonkinlaisena huomionhakuna tai sitten ihan vain suutuspäissään tulostanut ja allekirjoittanut ne paperit ja sitten ottanut aikalisän. 

En nyt ymmärrä, miksi et voi vain kysyä, onko niillä papereilla jokin tarkoitus ja kertoa oman mielipiteesi asiasta. 

Mistäs alapeukut? Ap ihmetteli syytä ja minä kerroin pari mahdollista syytä. Sen jälkeen kehotin kysymään mieheltä näistä papereista. 

Vierailija
19/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita miehelle, että nyt mennään perheneuvolaan sovittelukeskusteluun. Ei välttämättä avioliiton jatkamistarkoituksessa, vaan sen suhteen, miten me tämä kipeä parisuhde hoidetaan niin että lapset kärsii mahdollisimman vähän. Neuvottelemme miten asiat sitten eron tapahtuessa järjestellään. 

En kauaa katselisi tuollaista miestä. Voi olla että tekisin ratkaisuja, tai näin nyt tässä elämänvaiheessa ajattelen. Nuorempana olisin saattanut päätyä etsimään itse sivusuhdetta ihan oman avioliiton paskamaisen tilanteen vuoksi.

Vierailija
20/70 |
04.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kuva miehen allekirjoittamasta erohakemuksesta ja laita se luotetulle ystävällesi. Jossain vaiheessa asia kääntyy niin, että sinä olet laittanut yksin eron vireille, joten voit näyttää, miten tilanne oikeasti eteni. Onko mies pihi, haluaako hän maksattaa eron kustannukset sinulla?