Mies allekirjoitti eropaperit mutta ei toimita käräjäoikeuteen
Nyt on "hiukan" outo meno meillä. Pitkä avioliitto ja suhteesta lapsia. Mies on ollut tyytymätön liittoon jo pitkään, ei kuulemma riittävästi hänen huomioimista, kehumista, ihailua ja seksiä pitäisi olla joka päivä. Hän on ollut sanojensa mukaan "pakotettuna viikon selibaatteihin" kun lasten ollessa pieniä seksiä oli vain kerran viikossa. Tilanne toki korjaantui myöhemmin. Kunnes nyt on ollut pidempään tilanne että mies ei halua seksiä (viimeksi ollut vuosi sitten meillä). Jos yritän edes halata niin mies on kuin jääkalikka eikä halaa takaisin. Meillä ei riidellä mistään.
Nyt mies on sitten kuukauden sisään allekirjoittanut kahteen kertaan, kahdella eri päivämäärällä , eropaperit. Hän ei ole puhunut näistä eropapereista minulle mitään vaan olen sattumalta löytänyt ne tietokonepöydältä. Mies ei ole toimittanut papereita eteenpäin. Olen ihan ymmälläni. Olen sanonut muussa yhteydessä, että jos ei halua elää perheemme kanssa voi tehdä mitä haluaa, en vastusta. Mua vaan ärsyttää että miksi se tulostelee ja allekirjoittaa papereita, mutta jättää siten tekemättä niille mitään?!? Haluaisin teidän mielipiteitä. Olisiko tähän jotain viisautta kun mies ei puhu.
Ja mies ei suostu keskustelemaan yleensäkään mistään, ei parisuhteestakaan. Jos yritän keskustella niin seurauksena ja hymähdys ja mykkäkoulu. Eikä mies suostu terapiaankaan vaikka olen ehdottanut.
Vieläkö avioliitto voi tästä toipua ja miten?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oletko kokeillut sitä huomioimista, kehumista ja ihailua? Miehetkin kaipaa sitä, eikä vain naiset.
Mielestäni kyllä, mutta miehen kommenttien perusteella en riittävästi.
Huomioin miestä ostamalla hänelle synttäri- ja joululahjat ja järjestämällä synttärijuhlat, teen miehelle lähes joka aamu aamupalan valmiiksi lautaselle ja keitän kahvit hänelle, pesen hänen pyykit ja tiskit, siivoan koko kodin aina eikä miehen tarvitse siivoilla, vien miehen välillä ravintolaan syömään, leffaan olen joskus vienyt mutta mies ei tykkää leffoista. Teen miehelle eväät rasiaan joka ilta töihin mukaanotettavaksi.
Käydään parin vuoden välein kahdestaan viikonloppulomalla (meillä ei hirvesäti lastenhoitoapua), mutta yleensä ne menee kiikunkaakun, koska ennen lomaa mies huutaa että "syö sitten niitä menkkojensiirtopillereitä ettei käy niin, että kun päästää hotelliin sanot että sun perse vuotaa" .Käytännössä nuo lomat on seksilomia, koska mies haluaa niin. Siis seksiä hotellissa aamulla, päivällä, illalla ja yöllä.
Arjessa kiitän miestä kun tankkaa auton tai tekee mitä tahansa kodin juttuja. Ja toki autan häntä vaikkapa remonteissa. Tai käyn ostamassa perjantaiksi meille viinipullon ja herkkuja ja sitten rupatellaan.
Mitä muuta pitäisi tehdä?
AP
Potkaista mies pihalle.
Tai voit todeta, että kun ei tämä nyt ole hyvä sinulle, niin elä sinä omaa elämääsi ihan rauhassa, minä en enää panosta tähän parisuhteeseen. Lopetat lahjomisen, aamiaiset, pyykinpesun ja ylipäänsä kaiken erinomaisen ystävällisyyden ja annat miehen hetken hoitaa ihan itse itseään. Varaa itsellesi hemmotteluviikonloppu tai lähde ystävän luo viikoksi ja jätä huusholli miehen hoiviin. Ilmoita miehelle, että suostut mielelläsi viikko-viikko systeemiin eron jälkeen, mies saa ilokseen hoitaa sekä huushollinsa että lapsensa sillä aikaa kun sinä etsit uutta miestä joka arvostaa sinua.
Komppaan. Täsmälleen nämä kaksi vaihtoehtoa.
Jättäny ne sun löydettäväksi että tajuaisit vinkin.
Olisipa minulla ap:n kaltainen vaimo. Laitettiin oman vaimon kanssa viikko sitten eropaperit menemään. Seksiä oli 2x13 vuoden aikana. Kummasti yksi lapsi tuli. Hoidan 90% kodista, lapsista, tuloista ja muustakin. Palkkiona mitätöimistä, vähättelyä ja skitsoilua. Kyllä, olen lapanen. Nyt se on loppu. Olisin onneni kukkuloilla ap:n kaltaisen naisen kanssa. Sinussa ei ap ole vikaa. Miehesi on tottunut liian hyvään. Käynyt mahdottomaksi. Kuten tuleva ex-vaimoni.
Vierailija kirjoitti:
Olisipa minulla ap:n kaltainen vaimo. Laitettiin oman vaimon kanssa viikko sitten eropaperit menemään. Seksiä oli 2x13 vuoden aikana. Kummasti yksi lapsi tuli. Hoidan 90% kodista, lapsista, tuloista ja muustakin. Palkkiona mitätöimistä, vähättelyä ja skitsoilua. Kyllä, olen lapanen. Nyt se on loppu. Olisin onneni kukkuloilla ap:n kaltaisen naisen kanssa. Sinussa ei ap ole vikaa. Miehesi on tottunut liian hyvään. Käynyt mahdottomaksi. Kuten tuleva ex-vaimoni.
Tälläinen naisten prinsessapiirre syntyy jo lapsuudessa. Itse juuri seurustelin naisen kanssa, jota olisi pitänyt passata ja palvella. Esimerkiksi kun mökiltä lähdettiin, niin hän marssi autoon istumaan ennen kuin oli auto pakattu tai kämppä siivottu. Ja kehtasi vielä valittaa kuinka minä en häntä kohtele hyvin vaikka todellakin kohtelin mutta passaamaan en rupea.
Osaako mies lainkaan selittää mitä hän tuolla huomioimisella tarkoittaa? Eli millaista huomiota hän kaipaa?
On hyvin mahdollista, että tekemistäsi palveluksista on tullut hänelle itsestäänselvyys eikä hän edes noteeraa mitä kaikkea teet. Se on tosi huono juttu. Toisaalta on mahdollista sekin, ettei mies ole erityisesti kaivannut noita palveluksia. Passaat miestä ihan hirveästi, mutta onko kyseessä vain se, miten itse koet luontevimmaksi osoittaa rakkautta? Minusta voisi olla hyvä lopettaa tuo passaaminen joksikin aikaa. Siinä joko mies herää siihen, mitä kaikkea teet, tai sitten huomataan, ettei mies tarvitse noita kaikkia palveluksia.
Itse luin aikoinaan kirjan viidestä rakkauden kielestä (psykologinen teoria). Sen mukaan ihmiset antavat ja vastaanottavat rakkautta karkeasti jaettuna viidellä eri tavalla. On rohkaisevat sanat, kosketus, yhteinen aika, palvelukset sekä lahjat. Kaikki meistä varmaan pitävät kaikista näistä, mutta teorian mukaan meistä kaikilla on yksi tai kaksi tapaa, jotka ovat tärkeimpiä. Vaikka toiselta saisi paljonkin rakkautta, jos rakkauden ilmaisee toisen kannalta "väärällä kielellä", voi toisesta silti tuntua, ettei saa rakkautta. Eli sitä voisi tutkia kaipaisiko mies jotain muuta noiden palvelusten sijaan. Toki tämän täytyisi olla vastavuoroista eli miehen pitäii myös huomioida sinua.
Sain aikanaan terapiassa myös neuvon, ettei toisen puutteita pidä lähteä liikaa kompensoimaan. Eli jos toinen on välinpitämätön niin sitä ei voi korjata sillä, että on itse entistäkin huomioivampi. Jos lähtee liikaa jahtaamaan toista niin usein toinen voi silloin heittäytyä laiskaksi.
Onpas ap:lla masentava elämä, läpipaska parisuhde, ei siis seksielämää ollut vuoteen ja äijä on ollut jo pidempään kylmä kalikka, eikä reagoi keskusteluyrityksiin? Ja mitä tekee tämä aloittaja, passaa ukolle ruoatkin nenän eteen. Jokainen täysijärkinen ihminen pakkaisi kimpsut ja kampsut, etenkin viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa löytyä jotain eropapereita pöydiltä. Tuota miestä ei siis kiinnosta pätkääkään, olisiko aika jo ymmärtää se ja muuttaa oma elämäsi paremmaksi.
Jos haluat pelastaa liittosi ala hommiin. Ihan toinen vaihde sitten päälle. Lakkaat ruikuttamasta. Lakkaat vatuloimasta. Alat kehua sitä miestäsi. Kehu nyt ensin pari kk äläkä vaadi mitään. Annat sen olla rennosti. Pidät itsestäsi samalla niin maan perusteellisen hyvää huolta. Olet iloinen ja positiivinen. Et nalkuta, kun tämä ei puhu. Anna tilaa ja ole iloinen. Katso kaksi kk, miten käy.
Saat tähän paljon alapeukkuja. Se on niin. Olen 63. Leski ja tilastollisesti 60-v ei 98,4% todennäköisyydellä pääse enää naimisiin. 1,6% pääsee ja kuulun siihen. Edellinen avioliitto kesti 30 v. Suomalainen nainen ei osaa tätä. Koeta. Sinulla ei ole mitään menetettävää. Erota voit koska tahansa. Älä ala jankuttaa niistä papereista. Ala kehumaan, tosissasi!
Kosh kirjoitti:
Jos haluat pelastaa liittosi ala hommiin. Ihan toinen vaihde sitten päälle. Lakkaat ruikuttamasta. Lakkaat vatuloimasta. Alat kehua sitä miestäsi. Kehu nyt ensin pari kk äläkä vaadi mitään. Annat sen olla rennosti. Pidät itsestäsi samalla niin maan perusteellisen hyvää huolta. Olet iloinen ja positiivinen. Et nalkuta, kun tämä ei puhu. Anna tilaa ja ole iloinen. Katso kaksi kk, miten käy.
Saat tähän paljon alapeukkuja. Se on niin. Olen 63. Leski ja tilastollisesti 60-v ei 98,4% todennäköisyydellä pääse enää naimisiin. 1,6% pääsee ja kuulun siihen. Edellinen avioliitto kesti 30 v. Suomalainen nainen ei osaa tätä. Koeta. Sinulla ei ole mitään menetettävää. Erota voit koska tahansa. Älä ala jankuttaa niistä papereista. Ala kehumaan, tosissasi!
Tuotahan ap kertoi tekevänsä jo, aivan kynnysmaton hommaa. Nyt pientä rajaa. Miksi väen vängällä pitää olla oman hyvinvointinsa kustannuksella naimisissa?
Naisen pitää harrastaa miehen kanssa seksiä kuusi päivää viikossa. Ainoastaan sunnuntai on lepopäivä. Hän on hyvä ja sinä et.
Ap halusi pelastaa avioliittonsa. Se oli hänen toiveensa.
Suomalainen nainen kokee olevansa kynnysmatto jos kehuu miestään. Itse olen päättänyt, että tässä maailmassa kukaan ei kehu ja arvosta minun miestäni niin paljon kuin minä. Eipä ole kynnysmattona tarvinnut elää.
Siis pidetään itsestään hyvää huolta ja kehutaan. Mutta kuten jo totesin, se on liian vaativaa suomalaiselle naiselle. Luojan kiitos. En olisi muuten saanut toista upeaa avioliittoani, jos edellinen vaimo olisi edes vähän jotain tajunnut kauan sitten. Oli eronnut yli 5 v ennen kuin tapasimme.
Eli JOS haluaa liittonsa pelastaa, näin se käy. Mies muuttuu toisenlaiseksi kun sitä kehuu.
Miksi haluat avioliiton enää toipuvan, näyttää vahvasti siltä että on jo taputeltu? Miksi muuten sanoisit ukollesi että sulle sopii ellei hän halua enää olla perheen kanssa? Molemmilla on yhtä oudot signaalit.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa ap:n hakevan eroa.
Kyllä, jotta voi syyttää ap:ta erosta ja heittäytyä hankalaksi ja aivan satavarmasti niin tekeekin. Sillä on jo toinen muija odottamassa, mutta kun ei voi olla kiusaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan muuten tuli mieleen, että onko niissä avioeropapereissa mies merkinnyt hakevansa avioeroa yksin? Se kun pitää sinne rastittaa. Jos on, niin laita AP menemään ne paperit, silloinhan miehesi on käräjäoikeuden papereissa se eroa hakenut osapuoli ja sinulle tulee nuo paperit tiedoksi (ja sinun on annettava käräjäoikeudelle vastaus, että olet saanut paperit). Ja harkinta-aika alkaa juosta siitä päivämäärästä, jolloin olet saanut eropaperit nähtäväksi.
-22
Tähän minäkin haluaisin saada vastauksen. Siinäpä olisi miehelle huomioimista tarpeeksi, kun avulias vaimo postittaa hakemuksen miehen puolesta.
Kosh kirjoitti:
Ap halusi pelastaa avioliittonsa. Se oli hänen toiveensa.
Suomalainen nainen kokee olevansa kynnysmatto jos kehuu miestään. Itse olen päättänyt, että tässä maailmassa kukaan ei kehu ja arvosta minun miestäni niin paljon kuin minä. Eipä ole kynnysmattona tarvinnut elää.
Siis pidetään itsestään hyvää huolta ja kehutaan. Mutta kuten jo totesin, se on liian vaativaa suomalaiselle naiselle. Luojan kiitos. En olisi muuten saanut toista upeaa avioliittoani, jos edellinen vaimo olisi edes vähän jotain tajunnut kauan sitten. Oli eronnut yli 5 v ennen kuin tapasimme.
Eli JOS haluaa liittonsa pelastaa, näin se käy. Mies muuttuu toisenlaiseksi kun sitä kehuu.
Ap tekee ruuat, siivoaa, pyykkää, käy kokopäiväisesti töissä ja sitten pitäisi vielä KEHUA kusipäistä, tunnekylmää ukkoa?!? KENEN tuossa avioliitossa pitäisi kehua ja ketä??
Yksikään mulkero ei ole tuon arvoinen.
Oma hyvinvointi on olennaista. Onnellinen avioliitto on hyvinvointia lisäävä. Mies hakee koko elämänsä arvostusta. Hän tekee mitä tahansa sen saadakseen. Anna se. On se vaikeaa. Mies on ihan äimän käkenä, jos alat arvostaa. Koeta. Mitä menetettävää. 98,4% osaa antaa neuvon, että eroa heti. Okei se neuvo oli siinä.
Annan sen 1,6% neuvon eikä sitä juuri kukaan tajua. Hae oma tiesi.
Mitä kehua?
Kö
Äykö mies töissä. Hän varmaan tekee siinä jotain hyvin. Anna tunnustusta.
Hän korjaa ehkä jotain, hoitaa autosta jonkun jutun yms. Siis ihan arkisia asioita. Itsekin virkistyy. Ja äijä muuttuu silmissä, kun saa arvostusta.
Kosh kirjoitti:
Oma hyvinvointi on olennaista. Onnellinen avioliitto on hyvinvointia lisäävä. Mies hakee koko elämänsä arvostusta. Hän tekee mitä tahansa sen saadakseen. Anna se. On se vaikeaa. Mies on ihan äimän käkenä, jos alat arvostaa. Koeta. Mitä menetettävää. 98,4% osaa antaa neuvon, että eroa heti. Okei se neuvo oli siinä.
Annan sen 1,6% neuvon eikä sitä juuri kukaan tajua. Hae oma tiesi.
Mies haluaa valheellista arvostusta ja kehuja huonosti kohtelemaltaan ihmiseltä sen sijaan, että tekisi aktiivisesti töitä saadakseen ansaittua ja aitoa arvostusta?
0/5
Sama aloitus päivästä toiseen!
Keksi uusi aihe!